مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/1/31
نظر

مقامات بحرینی محمد التاجر وکیل شیعی را در جریان تظاهرات حکومتی و نیز یک پزشک را به سبب معالجه مجروحان تظاهرکننده را در جریان عملیات سرکوبگرانه و هدف گرفتن پزشکان و بیمارستانژ ها دستگیر کرده اند.

دلایل آشکاری وجود دارد که بر خشونت نیروهای سعودی در اعمال خشونت بر ضدّ مخالفان بحرینی در شهرها و روستاهای شیعه نشین اطراف منامه، پایتخت بحرین تأکید می کند.

روزنامه آبزرور گزارش داد یک بحرینی که در پی اعمال خشونت نیروهای امنیتی دستگیر شده بود، می گوید: در ماه گذشته بارها و بارها سربازانی که به لهجه سعودی صحبت می کنند، در حالی که لباس های شخصی پوشیده اند و سلاح های پیشرفته ای حمل می کنند، به اعضای مخالفان شیعی حمله کرده اند.

این روزنامه اشاره کرد؛ ماه گذشته نیروهای سعودی و اماراتی از نیروهای سپر جزیره با درخواست حکومت بحرین و به بهانه حمایت از اماکن استراتژیک دولت وارد این کشور شده اند، ولی شواهدی وجود دارد که تأکید می کند آنها به همراه نیروهای امنیتی بحرین حملات سازماندهی داده شده ای برای سرکوب و اخراج تظاهرکنندگان در میدان لؤلؤ منامه که در دولت شاغل بوده اند، صورت داده اند.

سازمان حقوق بشر هیومن رایتس ووچ گزارش داد: ماه گذشته چهار تن از 430 بازداشت شده در تظاهرات های بحرین در زندان جان سپرده اند. ولی منابع مخالفین می گویند شمار حقیقی 720 زندانی در کنار 210 شخص مفقود شده است.

روزنامه آبزرور افزود: فضای بحران و تنش در کشور بحرین بعد از تشییع جنازه کریم فخراوی تاجر شیعی که در زندان جان سپرد، رو به افزایش است. گمان می رود که وی بر اثر شکنجه کشته شده است، همچنین با فرا رسیدن ایّام وفات فاطمه زهرا (س) مراسم دینی و به راه افتادن کاروان های عزاداری توسط شیعیان بحرین برگزار می شود، هر چند که پرداختن به این شعائر دینی، هم اکنون به سبب حالت فوق العاده که از ماه گذشته به موجب اجرا گذاشته شده است، ممنوع می باشد.

این روزنامه همچنین افزود: مقامات بحرینی محمد التاجر وکیل شیعی را در جریان تظاهرات حکومتی و نیز یک پزشک را به سبب معالجه مجروحان تظاهرکننده را در جریان عملیات سرکوبگرانه و هدف گرفتن پزشکان و بیمارستانژ ها دستگیر کرده اند. در خلال این عملیات نیروهای امنیتی بیمارستان سلیمانیه در منامه را به اشغال خود درآوردند.

دولت بحرین می گوید؛ آنها برای حفظ امنیت در مقابل "تلاش انقلابیون تظاهرکننده شیعه" تلاش می کنند. در حال حاضر بیمارستان های بحرین به مراکز سازماندهی اعتراضات تبدیل شده اند.