مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/3/31
نظر
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه چون حافظ انقلاب اسلامی است نمی تواند در برابر مسایل مختلف بی تفاوت باشد، درست است که سپاه نباید در حزب و گروه و جریان های سیاسی حضور داشته باشد ولی کسی نگفته است که نباید درک و تحلیل سیاسی نیز نداشته باشند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور دوشنبه شب در همایش بصیرت و جهاد علمی در جمع اساتید بسیجی استان قم گفت: اگر جایی سپاه از یک ایده و تفکر که در مسیر حفظ و تقویت انقلاب اسلامی است حمایت می کند به معنای آن نیست که اگر در همین مسیر، انحرافی را مشاهده کند بی تفاوت باشد.
وی اظهار داشت: اگر سپاه پاسداران در برابر انحرافات مقاومت و به صورت شفاف موضع گیری می کند به این دلیل است که اسیر جریان یا فرد و گروه خاصی نیست.
ذوالنور با اشاره به وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طبق قانون وظیفه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مشخص است، اصل 150 قانون اساسی، سپاه پاسداران را حافظ انقلاب اسلامی شناخته است.
وی تصریح کرد: ولی اگر کشور زمانی مورد هجمه خارجی قرار گرفت ، آیا سپاه وظیفه ای ندارد که به کمک ارتش از کشور دفاع کند؟ ما نباید به فکر این باشیم که دشمن حمله کند اگر ارتش نتوانست مقابله کند آن زمان خود را برای دفاع و کمک به ارتش آماده کنیم، بلکه باید از پیش به فکر آمادگی باشیم.
ذوالنور خاطرنشان کرد: کنترل عرصه های نیمه سخت مانند فتنه های 18تیر و 88 نیز با نیروی انتظامی است ولی آیا اگر کنترل از دست نیروی انتظامی خارج شده و سپاه در عرصه سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی را در خطر ببیند، وظیفه ای ندارد؟
وی که این مباحث را در پاسخ به یکی از اساتید مبنی بر حوزه اختیارات و دخالت سپاه مطرح می کرد، گفت: سپاه چون حافظ انقلاب اسلامی است نمی تواند در برابر مسایل مختلف بی تفاوت باشد، درست است که سپاه نباید در حزب و گروه و جریان های سیاسی حضور داشته باشد ولی کسی نگفته است که نباید درک و تحلیل سیاسی نیز نداشته باشند.
ذوالنور افزود: آیا اگر جریانی اصل نظام و ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده است سپاه تنها باید نگاه کند که مبادا متهم به دخالت شود؟
وی ادامه داد: امام راحل حتی یک کارت زرد به سپاه نشان نداده است، اگر سپاه نمی تواند له یا علیه یک کاندیدا یا شخص حرف بزند آیا نباید از ظرفیت بسیج استفاده کند؟
ذوالنور گفت: کدام منطق می گوید که بسیج حق دخالت ندارد، این حرف انحرافی ، و خارج کردن نیروهای ارزشی از محور انقلاب است.
وی همچنین با تحلیل شرایط روز گفت: امروز وضعیت ما نسبت به دوران شهید چمران پیچیده تر است، در آن زمان ما با یک نوع مسایل مواجه بودیم و امروز با مسایل دیگر، در آن دوران با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ دو خط مطرح بود یکی بنی صدر که می گفت باید زمین بدهیم و زمان بگیریم و بر این باور بود که خط پدافندی ما باید در ارتفاعات پل دختر و زاگرس ایجاد شود و خط دیگر استقامت بود که اشخاصی مانند شهید چمران در این مسیر قرار داشتند، بنی صدر حتی اجازه ارتباط سپاه و ارتش را نمی داد.
وی گفت: ما بیش از 16 هزار شهید ترور در کشور داریم که هر کدام از آنها از وزنه های مهم و تاثیر گذار نظام بودند ولی انقلاب پابرجا مانده است و امروز نیز با تمام وجود باید حراست کنیم.
ذوالنور تصریح کرد: امروز دشمنان از طریق جنگ نرم دنبال این هستند که انحرافات را وارد اعتقادات نسل جوان ما کنند، هر روز گریم چهره خود را تغییر داده و از عناوین مقدس استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: آنها مباحثی مانند عرفان های کاذب و شیطان پرستی را ترویج می دهند و ما افراد زیادی داریم که حتی ادعای خدا، پیامبر(ص) و امام زمان (عج) بودن ، کرده اند.
وی رسالت اساتید بسیجی را بسیار خطیر دانست و یادآورشد: یکی از معضلات مهم در دانشگاه های ما، مساله شیطان پرستی است، اگر استاد دانشگاه به خوبی نقش خود را ایفا کند ما کمتر با این معضلات مواجه خواهیم بود.
این مراسم از طرف سازمان بسیج اساتید قم در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.