مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/4/28
نظر

همزمان با  اعیاد و ایام شادمانی  و سرور ، بازار پیوند جوانان و مراسم عقد و ازدواج نیز بیش از همیشه داغ می باشد . جای شکرش باقی است که سنت حسنه ازدواج جوانان هر روز پررونق تر و با شور و اشتیاق بیشتری در جامعه اسلامی ما جاری و ساری است.ترافیک دوست داشتنی در محل دفتر خانه های ازدواج ، شلوغی سالن ها و تالارهای سطح شهر ، حجم بالای خرید های ازدواج و رونق بازار ،بوق و کرنای کاروانهای عروس کشان در نیمه های شب و ... همه و همه حکایت از حجم بالای تشکیل زندگی های جدید در این شبهای شاد و معنوی می کند.

در این میان موضوعی که این همه زیبایی و دلخوشی را به تیغ افسوس و گناه مجروح می سازد ، برپایی مراسم جشن عروسی همراه با موسیقی های تند و غیر مجاز و رقص و پایکوبی است .

در این چند شب گذشته در برخی محلات اردکان شاهد عروسی هایی با مراسم غیر مجاز و همراه با صدای ناهنجار موسیقی های لهو و لعب و رقص بویژه در مجالس مردانه بوده ایم که متاسفانه علی رغم تذکرات مردمی و مسئولین ، چهره معنوی شهرمان با این گونه برنامه ها کمی خدشه دار شده است.

شنیده شده در مراسم جشنی که در یکی از محلات اردکان برپا بوده ، صاحبان جشن در بیرون از خانه و در کنار معابر عمومی محفل رقص مردان و جوانان برپا نموده بودند که مورد تحیر اهالی محل نیز شده است.

قطعا این گونه برنامه ها علاوه بر هنجار شکنی و ایجاد روحیه فساد و تباهی در جامعه ، باعث ریخته شدن قبح اینچنین گناهان نیز می شود.

و شاید عاملان و صاحبان این جشن های سراسر گناه و فساد در پاسخ به این انتقاد ، به این جواب بسنده می کنند که : یک شب که هزار شب نمیشه ...( حالا یه شبه بذار جوونا خوش باشن ...)

و جای تاسف است برای  آن زوجی که اولین شب آغاز زندگی زیبایشان توام با به گناه افتادن صدها زن و مرد باشد ...