مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/4/29
نظر

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی اردکان نسبت به گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در این شهرستان هشدار داد و آن را نگران کننده خواند.

علی شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان به بیان عملکرد یک‌ساله این اداره در مورد اعطای تسهیلات در بخش امور اجتماعی پرداخت و افزود: بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک‌های موردی بلاعوض از سوی بهزیستی به مددجویان این نهاد انجام شده است.
وی افزود: این تسهیلات شامل هزینه‌های درمان، تهیه لوازم ضروری منزل، احداث و تعمیر مسکن، هزینه تحصیلی، جهیزیه و ... بوده که به به 379 مددجو و معلول پرداخت شده است.
شاکر خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ 741 میلیون و 288 هزار ریال تسهیلات در قالب مستمری فرزندان امدادبگیر و خانه‌های کودکان و نوجوانان و کمک هزینه درمان، دانشجویی و آموزشی پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان با اشاره به پرداخت کمک هزینه نگهداری معلول در خانواده افزود: بیش از یک میلیارد و 679 میلیون ریال کمک هزینه به 379 نفر ازخانواده معلولان واجد شرایط تزریق شده است.
شاکر یادآور شد: همچنین طی یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و 851میلیون ریال به 380 خانوار زیرپوشش در قالب مستمری اختصاص یافته است.
وی همچنین از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به 194 نفر، اعطای کمک هزینه تحصیلی 24 میلیون و 300هزار ریالی به 45 نفر از دانش‌آموزان معلول زیر پوشش و اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران برای هزار و 367 نفر خبر داد.
شاکر افزود: در راستای اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی و معاینه چشم از 2 هزار و 33 نفر از کودکان واجد شرایط در سنین چهار تا شش ساله در 74 پایگاه سنجش بینایی با همکاری 80 نفر مربی آموزش دیده، معاینه چشم به عمل آمده و از این تعداد 160 نفر مشکوک به تنبلی چشم و بیماری‌های شبکیه بوده‌اند و در نهایت 16 نفر نیاز به مداخله درمانی و تخصصی داشته‌اند که بهزیستی اقدام به درمان آنها کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گرایش روزافزون معتادان به موادمخدر صنعتی هشدار داد و افزود: 46 میلیون و 810هزار ریال یارانه به منظور ارائه بهتر خدمات درمان اعتیاد توسط مراکز درمانی و کمپ‌های خصوصی زیر نظارت این اداره اختصاص یافته است.
شاکر خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 700 معتاد تحت درمان قرار گرفته‌ و یا در کمپ‌ها بستری شده‌اند.