مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/4/30
نظر

در روزهای اخیر برخی از افراد و گروههایی که در فتنه انگیزی دوسال گذشته نقش فعالی داشته اند با همراهی برخی رسانه ها مجدداً در حال مطرح کردن خود درون جامعه سیاسی هستند.به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان، شرط گذاری از طرف عناصری مانند محمد خاتمی که به تلاش برای براندازی نظام متهم هستند در حالی صورت می گیرد که گروهها و افراد شرط گذار به اعتقاد منابع غربی دچار مرگ شده اند.

روزنامه تایمز هفته گذشته در مقاله ای با اشاره به مرگ جنبش موسوم به سبز نوشت: 12 گروه مخفی اپوزیسیون در تهران مانیفستی را تهیه کرده اند که جنبش سبز در حال مرگ را نجات دهند.

این روزنامه می افزاید: این فعالان که هم اینک نیروی خود را تضعیف شده می بینند در مانیفست خود می نویسند: «ما در ایران در جستجوی رهبری قاطع و محکم از بین رهبران سبز خارج از کشور هستیم جنبش در اینجا می تواند دوباره از سرگرفته شود و به سمت پیروزی حرکت کند.»

تایمز به نقل از یک تحلیلگر در مورد این بیانیه هم می نویسد: «این سند ارائه دهنده وضع فعلی است. یأس و ناامیدی زیادی وجود دارد. مردم از جنبش منصرف شده اند حتی خود رهبران خارج از کشور هم نمی توانند با هم توافق کنند که می خواهند چه چیزی را اصلاح یا جایگزین کنند.»

سخنان سیدمحمد خاتمی که بر شرط گذاری برای حضور در انتخابات تأکید داشت اگرچه نتوانست حیات را به جنبش دچار مرگ شده فتنه گران برگرداند اما رسانه ها و سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس را که در ماههای گذشته دچار سردرگمی شده بودند امیدوار کرد که آنچه روزنامه تایمز گفت واقعاً حقیقت دارد. این در حالی است که فعالان سیاسی تأکید می کنند بدون شک امکان بازگشت امثال خاتمی به جامعه سیاسی کشور وجود ندارد.

در همین زمینه مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به ارتباط سیدمحمد خاتمی با جریان ضد انقلاب خارج کشور گفت: «ما سندی در خبرگزاری فارس داریم که نشان می دهد آقای خاتمی با جورج سورس و نوری زاده ضدانقلاب هم در آمریکا ملاقات داشته است.»

مقدم فر در ادامه با بیان اینکه این روزها چهره خاتمی برای مردم شناخته شده است، گفت: شخصی که رئیس جمهور کشور بوده است برای گدایی دست به سوی شاهان منطقه دراز می کند، حکامی که امروز با انقلاب مردمی مواجه شده اند، از آنها برای انتخابات پول می گیرند، این بالاترین خیانت یک شخص به یک ملت است.

مقدم فر با اشاره به سوءاستفاده جریان اصلاح طلب از فرصت ها عنوان کرد: جریان انحرافی مقداری افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و اصلاح طلبان احساس کردند مردم واقعیت ها را فراموش کرده اند و مشغول جریان انحرافی هستند، در حالی که مردم هیچگاه جریان انحرافی بزرگتر را که فتنه سال 88 را ایجاد کرد، فراموش نخواهد کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار کرد: اصلاح طلبان از یک طرف خود را مقید به نظام جلوه می دهند و شرط برای نظام تعیین می کنند و از طرفی حاضر نیستند که فتنه و آمریکا را محکوم کنند، حتی شخص خاتمی نیز جریان فتنه را محکوم نکرده است، خاتمی حاضر نیست حقی را بیان کند و باطل بودن فتنه را به مردم اعلام کند.

این کارشناس مسایل سیاسی تاکید کرد: این افراد اعتقادی به نظام ندارند، هدف و نگاهشان نفوذ مجدد و به دست گرفتن قدرت است، سال های قبل برای اینکه به قدرت برسند همه ارزش های نظام را زیر سؤال بردند، اما امروز تاکتیک خود را تغییر داده اند، همه این کارها را باید در بستر جریان نفاق تعریف کرد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی هم با بیان این که ورود اصلاح طلبان بدون ابراز برائت از فتنه امکان پذیر نیست گفت: اصلاح طلبان تا قبل از ثبت نام در سیستم انتخابات صلاحیت خود را در پای بندی و دفاع از اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسانند.

وی با اشاره به پیوستگی بخش اعظم جریان اصلاح طلب با جریان برانداز فتنه اظهار داشت: اصلاح طلبان تنها در شرایطی می توانند وارد روند انتخابات شوند که جدایی و مخالفت آنها با جریان برانداز فتنه به اثبات رسیده باشد.

زارعی با بیان این که جریان فتنه جریانی منفور است که جایگاهی در بین مردم ندارد، بیان داشت: مشکل این است که این جریان با توجه به دیدگاه های منفی مردم در صدد است تا کاندیداهای سفید را برای انتخابات روانه کند و با دروغ و ریا آنها را در معرض آرای مردم قرار دهد که این موضوع مسئولیت نهادها را در تعیین صلاحیت ها سخت می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شرط گذاری برخی از اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اظهار داشت: شرط گذاری، نشان دهنده عدم پایبندی آنها به چارچوب حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران و دلیلی برای عدم صلاحیت آنها است.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر شرط گذاری در شرایطی که این جریان پایگاه اجتماعی ندارد مقدمه ای برای این ادعای آنها که عدم ورود به مجلس به دلیل عدم استقبال مردم نیست بلکه محدودیت های اعمال شده توسط سیستم حقوقی عامل این شکست است.

پرویز سروری نماینده مردم تهران هم با بیان اینکه، سخن از حضور اصلاح طلبان ساختارشکن در انتخابات مجلس، انحراف است گفت: اگر کسانی بخواهند اصلاح طلبانی را که نقشی ساختارشکنانه در اغتشاشات داشتند تطهیر کنند یک بحث انحرافی مرتکب شده اند.

نماینده مردم تهران افزود: اما اگر مقدمات شرکت کسانی فراهم شود که تمام قد علیه نظام ایستادند و همنوای با دشمن قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند، امری غلط است و باید آن ها هزینه این اقداماتشان را پرداخت کنند و براحتی نمی شود از اقدامات ساختارشکنانه آن ها گذشت همانطور که برای ملت ما اصلا قابل پذیرش نیست.