مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/5/18
نظر

به بهانه روز خبرنگار و محض اطلاع و جهت ریا هرچند حقیر نمی توانم عنوان خبرنگار بر روی خودم بگذارم و کوچکتر از آنم که این عنوان  والا را یدک بکشم ولی به جهت ترویج و تقدیس خبرنگاری و خبررسانی در حوزه دین و قرآن لازم دانستم که تاریخچه ای از  فعالیتهای خبری خود درحوزه قرآنی و فرهنگی را به شرح زیر به اطلاع  برسانم  :

 در راستای ترویج قرآن کریم و به هدف توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی ، حقیر از سال 1382 به عنوان خبرنگار خبرگزاری قرآنی کشور (ایکنا) وابسته به جهاد دانشگاهی به امر خبررسانی و تدوین و ارسال خبر در زمینه دینی و قرآنی مشغول به همکاری شدم. در این زمینه از آموزشهای حضوری و غیر حضوری که از سوی این خبرگزاری برگزار شد بهره بردم  و الحمدلله به برکت قرآن کریم در این چند ساله توانستم یکی خبرنگاران فعال شهرستانی این خبرگزاری باشم و هرساله لطف مدیر محترم خبرگزاری ایکنا در قالب لوح تقدیر و غیره نصیب حقیر می شود.

از سال 1382 تا پایان 1385 بیشترین آمار اخبار  ارسالی را داشتم  و علاوه بر خبرهای دینی و قرآنی اردکان ، با توجه به ارتباطی که با منابع خبری دینی و قرآنی دیگر شهرستانها داشتم ، خبرهای شهرستانهای استان را نیز ارسال می نمودم به طوری که  متوسط آمار ماهیانه اخبار ارسالی از سوی حقیر قریب به 100 مورد می رسید.

از ابتدای سال 1386 تا کنون تنها به ارسال اخبار فرهنگی ، دینی و قرآنی شهرستان مبادرت ورزیدم و از ابتدای 1386 تا 10مرداد 1390 آمار اخبار ارسالی از اردکان توسط حقیر به بیش از 2000 خبر رسید که 1816 مورد آن تایید و بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت. و به برکت قرآن کریم اخبار قرآنی و دینی اردکان از این طریق در دسترس تمامی رسانه ها قرار می گیرد.

شعبانعلی قانعی اردکانی خبرنگار ایکنا

نمونه های اخیر اخبار فرهنگی قرآنی اردکان در خبرگزاری ایکنا و دیگر رسانه ها:

مراسم پایان دوره کلاس‌های طرح قرآنی 1445 در اردکان برگزار شد

اعزام 90 مبلّغ دینی به نقاط مختلف اردکان در ماه مبارک رمضان

140 جلسه ختم قرآن کریم در اردکان برگزار می‌شود

برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در اردکان

گردهمایی «دختران قرآنی» در اردکان برگزار شد

برگزاری جلسات هماهنگی طرح بینات 14 در اردکان