مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/5/18
نظر

عصر امروز سه شنبه 18 مرداد ماه مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد در محل فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری یزد به میزبانی برنامه ای اتحادیه و میزبانی اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.

در این مجمع عمومی مسئولین 84 موسسه قرآنی مردمی  و 70 مسئول خانه قرآنی روستاهای استان یزد شرکت داشتند.

هر یک از اعضای اتحادیه به گزارش یک ساله اشاراتی داشتند.

تعامل و عقد تفاهمنامه اجرای فعالیتهای قرآنی با اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری و دیگر ارگانهای استان یزد ، اجرای طرح های آموزشی و ترویجی و تبلیغی قرآن کریم ، اجرای طرحهای تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآنی در سطح استان ، تقویت  موسسات قرآنی ، رسیدگی به امور موسسات قرآنی سطح استان  و ارائه گردش کاری اتحادیه و آمار و ارقام جلسات و اعتبارات قرآنی استان از جمله مواردی بود که آقایان ( مطهریان - قادری - قاسمی  - گندمی ) از اعضای اتحادیه موسسات قرآنی استان در گزارشهای خود بیان نمودند.

حجت الاسلام رضایی مسئول دار القرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد دیگر سخنران این مجمع بود که به تاریخچه ای از تشکیل و روند کاری اتحادیه و موسسات پرداخت.

به نمایندگی از موسسات قرآنی ، حقیر ( شعبانعلی قانعی اردکانی) مدیر عامل موسسه قرآنی بینات اردکان به عنوان سخنران یکی مانده به آخر این مجمع نیز دقایقی به طرح پیشنهادات و ارائه مشکلات موجود بر سر راه موسسات قرآنی پرداختم و درد دل موسسات قرآنی را به گوش مسئولین و مدیران اتحادیه رساندم .

سخنران پایانی مجمع آقای شایق مدیر عامل اتحادیه بود که به جمع بندی مطالب و تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد پرداخت که میزبانی این مجمع را به عهده داشتند.

مراسم به نماز جماعت و ضیافت افطار در جمع مسئولین و فعالین قرآنی استان خاتمه یافت .

اما در حاشیه این مجمع :

-مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد حجت الاسلام حسینی کوهستانی - فرماندار یزد اقای سیفی - شهردار یزد از مهمانان ویژه این مجمع بودند که به دلیل ضیق وقت فرصتی برای بهره مندی از سخنانشان پیش نیامد.

- حجت الاسلام مطهریان در سخنانش بر دو بعدی بودن شخصیتش در این مجمع اشاره کرد و گفت من هم عضو هیت مدیره اتحادیه هستم و هم مسئول و عضو شورای اسلامی شهر یزد و از این بابت قول مساعدت همه جانبه در امور قرآنی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد را به شما جامعه قرآنی خواهم داد.

- حضور شهردار یزد آنهم به صورت بسیار صمیمی و خودمانی و همراه با خشوع و خضوع و مشارکتش در پذیرایی از فعالین قرآنی استان بسیار خوشایند و قابل تقدیر بود. تا آنجا که از زبان خودش شنیدیم که "اجازه بدهید کفش خادمین قرآن را جفت کنم."

- در خاتمه مراسم اقای شایق مدیر عامل ضمن انتقاد از برخی مسئولین که دعوت را نپذیرفتند و در این جمع قرآنی شرکت نکردند ، گله و شکایت خود از استاندار یزد را خدمت شهردار محترم یزد ارائه نمود و در جمعی خودمانی و با حالتی بسیار ناراحت و منتقدانه از شهردار خواست تا انتقاد شدید ایشان و جامعه قرآنی یزد را بر عدم حضور   و بی توجهی استاندار در جلسات متعدد اتحادیه قرآنی استان به استاندار ابلاغ نماید.

بر اساس گفته های ایشان آقای استاندار در چهارساله عمر اتحادیه قرآنی هیچ یک از دعوت های این اتحادیه را اجابت ننموده است.

لازم به ذکر است اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد بزرگترین جامعه رسمی قرآنی در استان یزد می باشد که وابسته به اتحادیه کشوری موسسات قرآنی است.