مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/5/30
نظر

فقط جهت تنویر افکارعمومی و جلو گیری از شانتاژ تبلیغاتی :

وقتی مسئولی در مصاحبه ای تلویحا شایعات  مربوط به خودش را رد کرده و روشنگری  در خصوص شایعات رابه زمان دیگری موکول می کند... برخی ها می ترسند که نکند روشنگری آینده دامان آنها رانیز بگیرد و اینجاست که در فضای مجازی اتفاقات زیر  به وقوع می پیوندد.

1 : بسیاری از وبلاگهای اردکانی سریعا اخبار و نظرات درج شده در مورد محدوده و شایعات مربوط به آن را حذف می نمایند و یاتغییراتی در آن می دهند ... در صورت لزوم آرشیو تمامی مطالب آنها بعدا درج خواهد شد.

2:عده ای می کوشند اصل این خیر را وارونه جلوه دهند یا با  شانتاژ  و بزرگ نمایی برخی مسائل بسیار جزیی اصل خبر را کم رنگ نمایند.

3.( کم اهمیت ترین موضوع  در مورد خبر فوق) در یکی از وبلاگهای اردکانی ( با نویسنده مجهول الهویه ) که گویا انتصاب همه!!!! مطالب را به خود گرفته است!!!! آنچنان مساله ای جزیی را بزرگ نموده و آنچنان به کندوکاو ریز ترین مسائل پرداخته که اصل مطلب را کاملا کم رنگ نموده  و تنها به تبرئه خود اندیشیده و درج نام وبلاگش در بخشی از ریز ترین موضوع متن آنهم در بخش نمونه ها را به عنوان ((انعکاس مطلبی کذب و ایراد اتهامی واهی!!!!!!!! )) عنوان نموده و به شفاف سازی و روشنگری  پرداخته که کاملا به جا و قابل تقدیر و در عین حال بسیار قابل تامل است. اما اصل موضوع را فراموش کرده اند.در عین حالی که عین موضوع مورد تاکید در بخش نظرات همین وبلاگ موجود است(اگر حذف نشود).

دقت بفرمایید:

متن خبر دراردکان نیوز:

در این مدت گذشته به هر سایت یا وبلاگ یا محفلی برمی خوردی که بحث محدوده و مصوبات اخیر مربوط به آن داغ بود، کم کاری یکی از اعضای تیم 3 نفره هم می شد نقل مجلس و برخی اوقات باب غیبت هم باز می شد.

متن زیر و مشابه آن در بسیاری از سایتها و وبلاگهایی که به بحث محدوده پرداختند به چشم می خورد.

نمونه1( وبلاگ اردکان خبر و نگین کویر): شایع است که یکی از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر اردکان، در انجام وظایف خود کوتاهی و کم کاری کرده و علیرغم اخذ مبلغی جهت انجام کار، مسئولیت خود را اصلاً انجام نداده است.

آیا مطلب زیر نمی تواند مصداقی از خبر فوق( نقل مجلس ) ( مصداق : با زمینه آبی رنگ) باشد:
 
بخش نظرات وبلاگ اردکان خبر : نویسنده: علی
پنجشنبه 20 مرداد1390 ساعت: 14:2
شنیده شده که یکی ازاعضای شورا که مسئول این کار بوده کوتاهی کرده لطفا پیگیری کنید ودرسایت درج کنید
 
نویسنده مجهول الهویه وبلاگ محترم  و بدون شناسنامه اردکان خبر : اتهام ((انعکاس مطلب کذب و ایراد اتهام واهی ))را به اردکان نیوز نسبت ندهید چرا که با شفاف سازی فوق اتهامی بر وبلاگ خاصی وارد نیست بلکه جریان و فضای برنامه ریزی شده ، مورد نظر است که اتفاقا  بخشی از آن در قسمت نظرات وبلاگ شما قرار گرفته است.

مسئول محترم وبلاگ اردکان خبر لطف بفرمایید تمامی مطالب رد وبدل شده را شفاف و کامل بیان نمایید.

دوست عزیز( اول یک خواهش دوستانه) : خواهش ساده ای از شما دارم و این که جسارت و شجاعت به خرج داده و با نام  و مشخصات حقیقی و واقعی مطالب خود را درج نمایید. چرا که خواندن مطالب بدون شناسنامه و با نویسنده مجهول الهویه  لطفی ندارد.

و اما :

1- حقیر در پاسخ به شما و طی پیامی برای وبلاگ شما اظهار داشتم که :

پاسخ به نظر اردکان خبر در اردکان نیوز:

ممنون از تذکر بجای شما ... پس تایید می نمایید که وبلاگ شما ایشان را مقصر نمی داند و تنها برخی خوانندگان در نظرات خود این مطلب را ارائه نموده اند... باز هم تشکر از عنایت و ریز بینی که دارید...
ضمنا در پیامی  ازسوی اردکان نیوز به آخرین پست اردکان خبر  این مورد تاکید شده که نظر شمارا محترم شمرده و قبول داریم .
2- ضمنا  متن زیر در بخش نظرات وبلاگ اردکان خبروجود دارد که خود گویای تحقق منظور اردکان نیوز است و منظور اردکان نیوز چیزی جز حجم بالای  اتهام به یک شخص نیست ...:
بخش نظرات اردکان خبر : نویسنده: علی
پنجشنبه 20 مرداد1390 ساعت: 14:2
شنیده شده که یکی ازاعضای شورا که مسئول این کار بوده کوتاهی کرده لطفا پیگیری کنید ودرسایت درج کنید
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جواب اردکان خبر به یک نظردیگر
نظر :پنجشنبه 20 مرداد1390 ساعت: 22:18

جواب:
محمد مهدی عزیز ضمن تشکر از نظر شما اطلاع رسانی وظیفه ماست هر چند اگر شایعه باشد که این شایعه نیست ولی انچه مسلم است کوتاهی برخی از مسئولین است که فعلا نیازی برای اطلاع رسانی ان نیست و در اینده اگر نیاز بود به اطلاع عموم میرسانیم
فقط امیدواریم پیگیری نماینده و دیگر مسئولین نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد
 
3- دوست عزیز : نگاهتان به مطالب و اخبار را منصفانه قرار دهید . هدف از درج این مصاحبه در اردکان نیوز ، تنویر افکار عمومی بود نه حمایت از شخص خاص... دقت بفرمایید اگر نگاه مغرضانه ای داشته باشیم ما هم می توانیم از این نوشته شما برداشت اتهام زنی داشته باشیم در حالی که این گونه نیست و می توانیم شانتاژ راه بیندازیم که چرا هدف ما رااز درج این مصاحبه  ، حمایت از مصاحبه شونده عنوان نموده اید.
4- شما که بوق و کرنا نموده اید که :

سوال :آیا در این مطلب هیچگونه توهین یا هر چیز دیگر به آقای حسینی پور یا مسئولین دیگر شهر مشاهده میشود؟ 

خدا وکیلی متن اردکان نیوز را دوباره بخوانید آیا(( ایراد اتهام توهین به آقای حسینی پور به سایتها و وبلاگها ))هدف اردکان نیوز است ؟؟؟؟

نه عزیزم باز هم تاکید می شود هدف از درج مطالب این خبر روشنگری در خصوص جریان تبلیغاتی خاصبه ویژه در فضای مجازی بود که در فضای مجازی هم متن وبلاگها و هم نظرات خاص در تمامی وبلاگها مورد توجه بوده است. و حتی در بسیاری از نظراتی که برای اردکان نیوز نیز گذاشته شده این موضوع به چشم می خورد.

4- شما که به روشنگری با دقت و ریزبینی در این امر اقدام نموده اید چرا نظر آقای ((علی)) را درج نفرموده اید. که مصداق اصلی خطاب اردکان نیوز بوده است.

5- وقتی تمامی وبلاگهای با رویکرد خاص و طرفدار یک جناح خاص ، داد می زنند و هم صدا انگشت اتهام را به سوی یک نفر دراز می کنند و رویکرد وبلاگ شما هم با رویکرد آن وبلاگها همیشه یکی بوده است ، خودتان قضاوت بفرمایید ، وقتی می فرمایید ((کوتاهی از برخی مسئولین)) بوده ، ما چه برداشتی داشته باشیم بهتر است ؟؟؟؟؟( برداشت بر اساس ذهنیات برای هر شخص آزاداست )  و برخی مسئولین از نگاه شما را چه کسی قلمداد کنیم ؟؟؟؟  لا اقل دراین زمینه در متن اصلی وبلاگتان درج نمایید که کم کاری از کدام مسئول بوده است ؟؟؟؟ و لا اقل شما یکی ، انگشت اتهام را از آقای حسینی پور به صورت صریح بردارید ؟؟؟؟ و برای ما و دیگر خوانندگانتان که ذهنیاتشان مثل ماست محدوده ی (( برخی مسئولین)) را تعیین فرمایید!!!

6 - و خدا را شکر و خوشحالیم و پر واضح است که

شما عینک بدبینی به چشم ندارید !

شما نقاب ریا به صورت ندارید !(شوخی: البته از ابتدا نقابی زده اید که مجهول و ناشناس بمانید)

شما اهل تهمت و افترا نیستید !

7- ((امیدواریم این نظر را تایید نمایید/اردکان خبر/)) ضمنا نظر شما قبل از درج این هیاهوی جالب و در عین حال قابل تاملتان ، تایید شده بود و پاسخ داده شده بود و برای شما هم نظر گذاشته شده بود  که تایید نفرموده اید و پاسخ هم نداده اید.