مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

آیا  در کشوری با خصوصیات زیر آزادی وجود دارد؟ به نظر شما کشوری با خصوصیات زیر آزاد ترین کشور دنیا نیست؟

-احزاب مخالف نظام موجود در این کشور و رسانه های مخالف نظام این کشور ، آزادانه هر آنچه می خواهند می گویند و باز هم از فضای تنگ گلایه مندند در حالی فرصت نخواهید یافت تنها به گلایه ها و انتقاداتشان گوش دهی(که آزادانه بیان می کنند) چه رسد به مطالعه و گوش دادن به ایده های براندازنده اشان که آزاد آزاد در هر تریبونی بوق و کرنا می کنند.

- در این کشور نمایندگان مجلس از طیف احزاب غیر حاکم ،... در بیانات درر بارشان به راحتی اصول اولیه و اصلی نظام را زیر پا می نهند با فتنه گران  هم آغوشند ، در هر دقیقه از سخنانشان 59 ثانیه اش انتقاد از حاکمیت است و آیه یاس و ناامیدی خواندنشان گوش فلک را کرد می کند و خط و نشان کشیدنشان در تحقق شروطشان  قابل تامل است و پس از آن  قلدر مآبانه وبا گردنی افراشته تر  و متنعم از سفره پربرکت این نظام ، باز هم نیشخند به لب ، اولین نفرند که آزادانه و بی قید و شرط از فیلتر شورای نگهبان همین نظام رد می شوند، آنهم با احترام و عرض ارادت خاص.

- فتنه گرانی که تمام قد و با هماهنگی دشمنان همین نظام در برابر نظام این کشور قد علم می کنند و به راحتی در کشور جولان می دهند و بعد از فتنه، دستگاه قضا به بالای چشم آنها ابرو هم نمی گوید.

- دراین کشور مفسدان اقتصادی به راحتی به افساد و تجمیع سرمایه های ملی می پردازند و دستگاههای نظارتی و قضایی ، به سرتکان دادنی در قبال حجم بالای فساد اقتصادی بسنده می نمایند.

- در این کشور آقا زاده پشت آقازاده قد علم می کند ( بچه همسایه زود بزرگ می شود) و در این بین، به اصطلاح ضرب المثل زیبای اردکانی  ،در این کشور ، هیچ دستگاهی جرات ندارد"کره خر دشوون" را هی کند.

- در طی 4یا 5 سال، اختلاسی به طول 30 کیلومتر اسکناس 10 هزار تومانی در مجموعه بانکی  این کشور رخ می دهد و وقتی گندش بالا می آید آنوقت همه می گویند ما بر این پروسه اشراف کامل داشتیم . پس می شود در این کشور با آزادی کامل به کلان ترین اختلاس پرداخت حتی جلوی چشم  همه دستگاههای نظارتی و قضایی و امنیتی و مالی و بانکی و مجلسی و ... عجب کشوری است ، 4 یا 5 سال مسئولین رده بالایش با اشراف کامل دزدی بزرگی را مشاهده می کنند و لب هم نمی گزند...

- عجب کشوری است که جریانی انحرافی و مخرب و به قول عده ای جریانی نفوذی از سوی دشمنان در اقرب من حبل الورید حاکمیت قرار می گیرد و  مدیریت اجرایی و مالی و فرهنگی و سیاسی و ... کشور را کامل کامل در اختیار می گیرد  و حتی لیدر این جریان از ترس رسانه ها و زبانهای تند و تیز در جلوی دوربین ها حاضر نمی شود ولی بر صراط خود محکم به پیش می راند ، آزادنه و بی قید و بند ، ولی دریغ از خرده عتابی از سوی دستگاههای نظارتی و قضایی. در این رابطه تبصره های زیر قابل تاملند:

 تبصره 1: اگر جریان انحرافی که یک در میان تیتر رسانه ها را به خود اختصاص داده ثابت شده است ، پس باید گفت عالم و آدم از این جریان مطلعند جز دستگاه قضایی و نظارتی ، و این خود نشان دهنده اوج آزادی در این کشور است ، چرا که به راحتی همه جای کشور را می توان به انحراف کشید و دستگاه قضا به این سادگی بویی نخواهد برد.

تبصره 2: اگر این جریان ثابت شده است و دستگاه نظارتی و قضایی هم از آن مطلع است ، باز هم اوج آزادی را می رساند که در کشوری ،انحراف با این حجم بالا در دستگاه حاکمیت  وجود داشته باشد و آزادانه در مقابل چشم ناظران و عوامل قضایی آن نظام مانور بدهد .

تبصره 3: اگر این جریان ثابت شده نیست و همه تیتر های یک درمیان رسانه ها ، هجمه تبلیغاتی و تخریبی باشد ، باز هم نشانه اوج آزادی در این کشور است ، چرا که به سادگی  همه رسانه ها و تریبونها بدنه حاکمیت را متهم به انحراف می کنند و کسی به آنها تعرض و انتقادی هم ندارد . چه جالب است ، ایراد اتهام به این بزرگی و سعه صدر دولتی ها با این وسعت.