مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/8/19
نظر

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان جشن اتمام برق‌رسانی به پنج روستای بخش خرانق برگزار شد و همه روستاهای اردکان از نعمت برق برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ظهر امروز در مراسم جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای شهرستان اردکان که در روستای نفیس‌آباد برگزار شد، از انجام عملیات برق‌رسانی به روستاهای بخش خرانق اردکان خبر داد و افزود: مردم روستاهای نفیس‌آباد، اکبرآباد، مزرعه جوکار و مزرعه سرشک از امشب چراغ خانه‌هایشان را روشن می‌کنند و از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.
محمدرضا صحتی بیان کرد: در روستای نفیس‌آباد 12 خانوار، در روستای اکبرآباد پنج خانوار، در روستای مزرعه جوکار پنج خانوار و در روستای مزرعه سرشک سه خانوار سکونت دارند.
وی با بیان اینکه عملیات برق‌رسانی به این روستاها در دو فاز انجام شده است، افزود: این پروژه با احداث 10.8 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت، نصب سه دستگاه ترانسفورماتور و احداث 330 متر شبکه فشار ضعیف انجام شده است.
صحتی اعتبار این پروژه را یک میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: این اعتبار از محل اعتبارات داخلی و استانی به این پروژه تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: در مجموع 28 خانوار ساکن در پنج روستای بخش خرانق اردکان از نعمت برق برخوردار شده‌اند.
صحتی عنوان کرد: فاز اول این پروژه با احداث 6.5 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت 70 در سه آلومینیوم احداث شده است.
وی اضافه کرد: این فاز در 15 خرداد سال جاری آغاز شده و در 15 تیرماه به پایان رسیده است.
صحتی اعتبار فاز اول این پروژه را 960 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این اعتبار از محل بودجه‌های عمرانی تامین شده است.
وی با ارائه گزارشی از جزئیات اجرای این طرح بیان کرد: فاز دو این پروژه نیز از 15 شهریورماه سال جاری آغاز شده و در 15 مهرماه به اتمام رسیده است.
صحتی با بیان اینکه اعتبار فاز دوم 840میلیون ریال بوده است، افزود: این فاز با احداث 4.3 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت 70 در سه آلومینیوم همچنین 330 متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار 16+35*4 اجرا شده است.
وی ادامه داد: یک دستگاه ترانسفورماتور 50 کاوا و دو دستگاه ترانسفورماتور 25 کاوا برای ارتقای کیفیت این فاز نصب شده است.