مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/8/19
نظر

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با بیان اینکه ولایت‌فقیه روح بیدار جامعه است گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و جایگاه امامت و ولایت به نابودی شیرازه صهیونیست منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی  در نشست بزرگداشت دهه ولایت در اردکان با بیان اینکه گرامیداشت مقام ولایت نباید منحصر به این دهه شود، اظهار داشت: به جاست که در طول سال ولایت و غدیر مطرح باشد.
وی با بیان اینکه امر ولایت در اسلام ابتدا در مسیر ناحق قرار گرفت، افزود: این مسئله موجب شد که اسلام از اهداف خود دور شود و منافقان و دشمنان نقشه‌های شومی را برای به انحراف کشیدن اسلام در سر بپرورانند.
امام جمعه اردکان با اشاره به جایگاه مهم ولایت‌فقیه در جامعه امروز بیان کرد: ولایت‌فقیه در بسیاری از دوران‌های پرخطر و بحرانی، کشور را از آسیب دشمنان حفظ کرده است.
حسینی با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران اضافه کرد: امروز تفکر صهیونیستی و استکباری بر برخی از کشورهای عربی و نقاط مختلف دنیا حکومت می‌کند.
وی ولایت‌مداری را از وظایف شیعیان دانست و بیان کرد: در مقابل تفکر استکبار حاکم بر جهان، شیعیان باید به امر ولایت و جایگاه امامت اهتمام ویژه داشته باشند.
امام جمعه اردکان با بیان اینکه ولایت‌فقیه روح بیدار جامعه است، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و جایگاه امامت و ولایت به نابودی شیرازه صهیونیست منجر خواهد شد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبش وال استریت نیز اشاره کرد و گفت: در کنار اعتراض‌ها و قیام مردمی تحت نام جنبش تسخیر وال استریت، نحوه برخورد دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی با آن موجب شگفتی جهانیان شده است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال سوار شدن بر موج اعتراض‌ها در راستای اهداف سیاسی و انتخاباتی خود است، تصریح کرد: اوباما در عمل با سرکوب نظامی و سانسور خبری مقابله با این جنبش مردمی را پی می‌گیرد.
حسینی تاکید کرد: محور اعتراض‌های مردمی فقط اقتصادی نیست بلکه مردم خواستار پایان حاکمیت نظام سرمایه‌داری بر کشورشان هستند.
امام جمعه اردکان با بیان اینکه این اعتراض‌ها رسوایی شگفت‌آوری را برای نظام سرمایه‌داری جهان رقم زده است، یادآور شد: این فریادها و اعتراضات که از ضمیر دردمند مردم آمریکا نشأت می‌گیرد، تزلزل و ناکارآمدی الگوی نظام سرمایه‌داری را برای همگان آشکار می‌کند.
وی این اعتراض‌ها را برگرفته از بیداری اسلامی خاورمیانه دانست و عنوان کرد: در حالی که رسوایی ناتوانی غرب در مهار اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد، ورود آن به قلب اروپا و آمریکا رسوایی بیشتری برای سران غرب به همراه دارد.
این نشست در دفتر امام جمعه اردکان و با حضور مسئولان و نمایندگانی از فرمانداری، کمیته امداد، آموزش و پرورش، سپاه، نیروی انتظامی، حوزه علمیه، اوقاف، ستاد نمازجمعه، شهرداری، صنعت و معدن و بازرگانی، تبلیغات اسلامی و اصناف برگزار شد.