مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/8/20
نظر

1- عید قربان آمد و هفته پربرکت ولایت هم آغاز و در این هفته عظیم اسلامی قرار داریم ولی در ظاهر شهرمان تغییر محسوسی از این مناسبت بزرگ به چشم نمی خورد. لا اقل قبل تر ها شهرداری محترم بنر هایی به مناسبتهای مهم در ورودی شهرداری و یکی دوتا میدان مهم شهر نصب می کرد که از این موضوع تا الان کمرنگ تر به چشم می خورد که امید است در چند روز آینده شاهد تبلیغات میدانی در این زمینه باشیم.

البته جای گلایه از دستگاههای فرهنگی و دینی ، مراکز و تشکلهای مردمی مذهبی نیز هست که بزرگترین واقعه ی اسلامی و شیعی را نباید بی رونق گذارد.  هنوز هم دیر نشده است بجاست متولیان امر در این چند روز آینده همتی مضاعف بنمایند.

در این راستا برنامه هایی هم تدارک دیده شده که در جای خود قابل تقدیر است (البته همه را مطلع نیستیم که اگر موردی از قلم افتاده متولیان آن متذکر شوند اضافه نماییم) : محفل انس با قرآن و ولایت شب جمعه گذشته در مسجد جامع ترک آباد و شب عید غدیر در مسجد امیر المومنین و شب یکشنبه در مسجد امام سجاد شهرک - مسابقه بزرگ ولایت صبح روز عید غدیر در مصلی - ازمون ورودی دوره های تربیت معلم قرآن عصر یکشنبه مصلی - قرائت خطبه غدیریه یک ساعت قبل از اذان ظهر عید غدیر در مصلی (البته این برنامه های برنامه های عمومی اداره تبلیغات اسلامی بود) - مراسم جشن ولایت در مهدیه اردکان - همایش دوچرخه سواری صبح روز عید غدیر از محل اداره تربیت بدنی اردکان و ...

2- سرشماری نفوس و مسکن هم به حمدلله رو به اتمام است و عده ای چشم به نتایج آن دوخته اند ، شاید برای برخی نتایج آن جنبه حیاتی داشته باشد، ... به هر حال جا دارد از فرمانداری محترم که مدیریت اصلی این امر را بر عهده دارد و به اصطلاح زحمت اجرایی  و نظارتی آن بر عهده فرماندار و پرسنل فرمانداری و دیگر ادارات و ارگانهاست تشکر و قدر دانی شود. البته فراموش نشود که مرکز آمار متولی اصلی این امر است ولی در شهرستانها که اداره آمار شعبه ندارد متولی و ناظر و اصل ماجرا با فرمانداری هاست و با حمایتهای اداری و مردمی و نهادها و شرکتها ، خلاصه کار عظیمی است که بحمدلله رو به اتمام است و جای تشکر از همه متولیان این امر دارد.

3- شنیده شده امام جمعه شهر نایین در حال تغییر می باشد ، شنیده ها حاکی از آن است که  احتمالا یکی از روحانیونی ( ع . د ) که تا چند ماه گذشته امام جمعه یکی از شهرستانهای همجوار نایین از استان یزد ( ا ) بوده است قرار است به عنوان امام جمعه نایین معرفی شود. بسیار خوشحالیم که فردی روحانی از استان یزد قرار است در یکی از شهرستانهای استان اصفهان مسند امام جمعه را بر عهده بگیرد. جزییات بیشتر پس از تایید مقامات عالیه به استحضار خواهد رسید.