مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/11/22
نظر

ساعت 10 صبح امروز از مقابل مسجد کوشکنو ، حضور حماسی مردمی ولایتمدار اردکان همگام با ملت فهیم و انقلابی ایران اسلامی ، آغاز شد. مسیر راهپیمایی مملو از مردمی بود که بار دیگر پابندی به نظام نقلاب و عشق به ولایت و رهبری را در شعارهای کوبنده و دشمن شکنشان به رخ جهانیان کشیدند.

یاد و خاطره روزهای انقلاب با آوای سرودهای انقلابی در اذهان زنده شد ، یاد شهدا در سینه ها موج زد و نسیم دلنواز گزیدهایی از بیانات مولای انقلابیون نیز بر صحنه دلها وزیدن گرفت.

در مسیر  پرتلاطم  راهپیمایی مردم اردکان ، فعالین فرهنگی مسجد قمر بنی هاشم(ع)  نمایشگاه نوشتار شعارهای انقلابی برپا کرده بودند و در جایی دیگر ، بسیج دانشجویی اردکان نمایشگاهی برپا نموده بود با موضوع ولایت و رهبری ، مرکزی هم پذیرای نوجوانان و کودکان بود برای نقاشی و طراحی انقلاب و دهه فجر که زحمت مدیریت آن را آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری برعهده داشتند. چادرهای هلال احمر در مسیر راهپیمایی مستقربود و نظم و  انسجام برنامه نیز مثل همیشه بر عهده برادران زحمتکش نیروی انتظامی بود البته با یک خبر خوشی که دست آخر به مردم دادند و آن هم مژده ازاد سازی موتور سیکلت های توقیفی بود.

شعارها بوی حماسه و ایثار و ولایت مداری می داد .

آوا ها و صوت های متنوعی هم که از  سیستم صوتی راهپیمایی پخش می شد عطر ولایت را در شهرمان بیش از پیش هویدا می کرد.

سخنران مراسم بر خلاف معمول هر سال ، در انتهای مراسم در محل میدان 15 خرداد دقایقی را به تببین انقلاب اسلامی پرداخت ، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای نگهبان استان یزد سخنران مراسم بود.

قطعنامه  راهپیمایی 22 بهمن مردم اردکان نیز با بندهایی که از حماسه و ولایتمداری لبریز بود ، مشتمل بر تجدید عهد و پیمان بر مسیر امام و شهدا و رهبری و حمایت از مسیر رشد فنآوری و علم در کشور بود.

حمایت از بیداری اسلامی و  دولت سوریه در دیگر بندهای این قطعنامه بود، و در پایان این قطعنامه شرکت در انتخابات و دعوت سران سه قوه به وحدت و یگانگی در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب مورد تاکید قرار گرفته بود.

سرود دستجمعی دانش آموزی ، اجرای حرکت رزمی نمایشی باشگاه رزمی کاران بسیجی ، آتش کشیدن پرچمهای اسراییل و آمریکا از دیگر فعالیتهایی بود که در  انتهای راهپیمایی اردکان اجرا شد.

تا دلتان بخواهداطلاعیه  و بیانیه و دعوتنامه و فراخوان در موضوعات مختلف بویژه بحث داغ انتخابات در بین مردم توزیع شد.

کاندیداهای انتخابات مجلس هم با اعوان وانصارشان حضور داشتند و برخی آنها تا متفرق شدن کامل مردم هنوز هم در میدان 15 خرداد در جمع های چند نفره  سئوالات مردمی را پاسخ می دادند.