مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/12/24
نظر

وبلاگ پابرهنگان در تحلیلی ساده و بررسی وقایع امروز مجلس پرداخته است که با هم می خوانیم:
سرانجام جلسه سوال از رییس جمهور هم برگزار شد تا تابوی بزرگی که مدت هاست بر سر جامعه سایه انداخته و مردم را بیچاره کرده بود، بشکند!!!!!! 
جلسه ای که ماه هاست برخی نمایندگان مجلس هشتم خود را برای ترتیب دادنش به آب و آتش می زدند تا حضرت تابو را بشکنند برگزار شد. 
البته آنطور که حداقل من پیش بینی می کردم نشد. پیش بینی حقیر این بود که احمدی نژادی که چند ماه است فشارها و فحش ها و توهین ها را تحمل کرده حالا فرصتی پیدا می کند تا پته خیلی از نمایندگان را روی آب بریزد و دوباره تشنج تازه ای به همین بهانه در کشور ایجاد شود. 
اما مثل اینکه خیلی خویشتن داری کرد. البته برخی پاسخ های احمدی نژاد بی معنا و گنگ بود. مثلا اینکه در مورد جایگاه مجلس مطلبی را با استدلال مطرح کردم و شما هم با استدلال جواب بدهید، یا اینکه درمورد خانه نشینی: این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد اما زندگی من نشان می‌دهد که با عمل، بیان درست و منطقی از ولایت دفاع کنم و ... اصلا پاسخ به سوال نبود، پاک کردن صورت مساله بود. 
درمورد سوال حجاب و عفاف هم می توانست پاسخ قوی تری بدهد. 
بزرگترین عیب پاسخگویی احمدی نژاد هم نوع ادبیات و بخصوص اصرار بر شوخی کردن بود. درباره مدرک گرفتن با شاسی هم گرچه واقعیتی تلخ است { و بنده بشدت حال کردم!!} اما مطرح کردنش در صحن علنی مجلس اصلا کار جالبی نبود و اتفاقا همین مساله پیراهن عثمان داغدیدگان از پاسخ های احمدی نژاد خواهد شد! 
نکته دیگر، سکوت آن دسته از نمایندگانی است به دور دوم انتخابات رفته اند و به احتمال زیاد برای از دست ندادن رای خود، فعلا سکوت را بر فحاشی ترجیح می دهند! و البته آنهایی که رای نیاورده اند شیپور توهین و فحاشی را علیه رییس جمهور راه خواهند انداخت. 
در کل امروز نمایشی بی محتوا پخش شد که بزرگترین متضررش مردمی هستند که علاوه بر تحمل بداخلاقی های چندماهه هردو طرف، وقتی را که نمایندگان و مسئولین و بخصوص شخص رییس جمهور باید برای رسیدگی به امور مملکت در ایام نزدیک به عیدنوروز صرف می کردند، صرف تهیه و تدارک این نمایش کردند تا باز هم مثل همیشه قربانی بداخلاقی ها و سیاست بازی های حلقه ای از سیاسیون ناآگاه، مردم باشند.