مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/29
نظر

 

به دنبال معرفی وبلاگ هواشناسی اردکان ، بر آن شدیم تا مصاحبه ای کوتاه با نویسنده آن وبلاگ داشته باشیم. ایشان یکی از جوانان خوش ذوق اردکانی است که در زمینه هواشناسی و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرمان فعالیتهایی دارند.

 با عرض سلام ضمن معرفی خودتان بفرمایید متولد چه سالی هستید و مدرک تحصیلی شما چیست؟
 سلام علیکم ، بنده حسین بان اردکانی هستم و سال تولد:1364
با مدرک تحصیلی ، دانشجوی ترم چهار رشته علوم آب و هواشناسی-کلیماتولوژی
در حال حاضر به چه شغلی اشتغال دارید ؟ 

فعلا علاوه بر اینکه به امر تحصیل مشغول می باشم  ، رابط مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان نیز هستم و با آن نهاد همکاری دارم.
علت گرایش به این رشته و این فعالیت را بیان فرمایید؟

میل وعلاقه وافر از زمان کودکی به اقلیم و تغییرات آب و هوایی منجر شد که این رشته را انتخاب و در این زمینه فعالیت نمایم.
شنیده ایم ایستگاه کوچک هواشناسی در اردکان راه اندازی نموده اید ، آیا امکان دارد در خصوص جزییات این ایستگاه توضیحاتی بفرمایید؟

با توجه به عدم تقاضای وسایل هواشناسی از طرف عموم، تهیه این ابزار با وجود جستجوی زیاد با مشکل همراه بود که چند سال پیش با زحمت زیاد موفق به تهیه حداقل ابزار مورد نیاز شدم و خوشبختانه نیمه فروردین امسال دستگاهی دیجیتالی و بی سیم هواشناسی که فقط در استان کرمان موجود بود را خریداری نمودم که دستگاه با ارسال پارامترهای هوا به طور بی سیم به گیرنده،اطلاعات را به فاصله زمانی پنج دقیقه یکبار ذخیره میکند که همچنین قابلیت اتصال به رایانه را نیز دارد.
اگر صلاح می دانید آدرس ایستگاه هواشناسی شخصی که راه انداخته اید را برای خوانندگان اردکان نیوز بیان فرمایید؟

خیابان آیت الله فکور کوچه کاج کوچه مسجد امام حسن مجتبی منزل این حقیر کدپستی:8951646394
با توجه به اینکه مبحث هواشناسی امری دقیق و کارشناسی و نیاز به دقت فراوان دارد نحوه ی ارتباط با مراجع رسمی هواشناسی کشوری را بیان نمایید؟

نقشه ها و تصاویرماهواره ای موجود در سایت هواشناسی کشور واستان کمک زیادی برایم محسوب میشود که با کارشناسی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات و استفاده از آمار و ارقام و تجربیات وضع هوا با دقت 80تا90درصد قابل پیش بینی میباشد. البته در راستای همکاری رسمی با مراجع کشوری با ارسال درخواست به اداره کل سازمان هواشناسی استان یزد مبنی بر همکاری داوطلبانه هنوز جوابی از آن مرکز دریافت ننموده ام.
می توانید میزان دقت پیش بینی هایی که در وبلاگ خود درج می کنید را بیان کنید؟

تا کنون الحمدالله پیش بینیها رضایت بخش بوده است.
در چند جلمه اهداف و انگیزه های خود را از این فعالیت خلاقانه بیان کنید؟

کسب علم و دانش در هر زمینه ای که بتوان خدمتی به جامعه ارائه نمود به نظر من جزو وظایف میباشد و هرکس به توجه به علایق و پیشرفتهایی که دارد لازم است پیشرفت و تجربیات را در اختیار جامعه قرار دهد.
در این راستا چه برنامه های در دست اقدام دارید؟

توسعه ابزار و تجهیزات و یا راه اندازی ایستگاه مجهز و رسمی هواشناسی در صورت حمایت مسئولین ،ارسال پیامک حاوی اطلاعات و پیش بینی ها برای متقاضیان.
برای شما آرزوی موفقیت هر چه بیشتر داریم.

لینک وبلاگ هواشناسی اردکان