مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/2/27
نظر

میبد ما در مقاله ای تحلیلی نوشت : «شاهین نجفی» خواننده و سازنده کلیپ تازه منتشر شده اهانت به امام هادی(ع) از دوره اصلاحات به راه‌اندازی گروه‌های موسیقی زیرزمینی در رشت و تهران پرداخت، وی به سبب اشاعه فحشا و فساد با شکایت شاکیان خصوصی از جمله چند خانواده، دو بار در ایران دستگیر شد و سرانجام پس از ممنوع الصدا شدن در ایران در سال 1384 از ترس مجازات سنگین کیفری "همجنس بازی" و نیز به دلیل پخش موسیقی های زیرزمینی و مبتذل به آلمان گریخت و از آن پس در آلمان به سر می برد. وی در آلمان مدتی سرپرستی گروهی به نام «اینان» را نیز بر عهده گرفت، سپس به گروه "تپش 2012" پیوست.

اقدامات سیاسی شاهین نجفی در خارج از کشور

نجفی در آلمان به سرعت با گروهک‌های ترویستی مانند «سازمان فدائیان خلق» و «سازمان مجاهدین» مرتبط شد و با پیوستن به گروه «تپش 2012» در تجمعات این گروهک‌های تروریستی علیه ایران در شهرهای «استکهلم» در سوئد و «اسن» در آلمان حضور یافت و به اجرای کنسرت در میتینگ‌های منافقین پرداخت.

از جمله کارهای وی که روزنامه «کیهان» پشت صحنه آن را فاش کرد راه اندازی کمپینی سیاسی بود که کیهان در مورد آن نوشت:

«اخیراً برخی از وبلاگ های دانشجویی اپوزیسیون با گرایش مارکسیستی، بیانیه‌ای از یک گروه موسیقی با عنوان تپش 2012 منتشر کردند که در آن از راه اندازی کمپین یکصد هزار امضاء خبر می داد. این گروه خود را متشکل از تعدادی جوان ایرانی و آلمانی معرفی کرده و اعضای این گروه هدف خود از تشکیل چنین محفلی را تلاش برای جمع‌آوری امضا و ارائه آن در سالروز حقوق بشر (10دسامبر) به پارلمان اروپا در بروکسل اعلام کرده‌اند تا توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی را به شرایط حاکم در ایران و به اصطلاح نارضایتی مردم جلب کند.»

گروه "تپش 2012" با استفاده از ترانه های مبتذل و ایجاد جاذبه های جنسی، قبل از فتنه 88 ، این بیانیه را با گرایش مارکسیستی منتشر کرده و در آن از راه اندازی کمپین یکصد هزار امضا در دفاع از حقوق بشر در ایران خبر دادند ، تا با این وسیله در بدنه دانشگاهی نفوذ نماید .

این خواننده در سال 88 ، در آلبوم هایی جداگانه به توهین ولایت فقیه و همچنین حمایت از فتنه گران پرداخته است.

از دیگر اقدامات سیاسی این خواننده رپ می توان به ساخت کلیپ هایی در دفاع و طرفداری از فتنه سبز در سال 1389دانست.

وقتی شامگاه 27 بهمن 1389 آقای «حسین شریعتمداری» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از همکاری شهید «صانع ژاله» با روزنامه «کیهان» سخن گفت، رسانه‌های غربی چند ساعتی را در شوک و بهت ناشی از این خبر به‌ سر بردند با این حال در کمتر از 15 ساعت پس از مصاحبه مدیرمسئول روزنامه «کیهان»، تلویزیون‌های فارسی‌زبان اپوزیسیون و رسانه‌های کردی‌زبان ضدانقلاب برنامه‌های عادی خود را برای پخش یک «خبر ویژه» قطع کردند و با نشان دادن تیزری تبلیغاتی از یک ویدئو کلیپ (نماهنگ) گفتند: «سلطان رپ ایران (شاهین نجفی) علیه حسین شریعتمداری می‌خواند!» و برخی از سایت‌های خبری اروپایی نیز تیتر زدند: «ساخت موسیقی اعتراضی توسط یک همجنس‌گرای مشهور درباره مدیر کیهان ».

در همان هنگام، جریان رسانه‌ای «فتنه سبز» نیز در سایت‌های «فیس بوک»، «تویتر» و «یوتیوب» صفحات ویژه‌ای را ساختند تا «نماهنگ» این «همجنس‌باز مشهور و سلطان رپ ایران» را به صورت ویژه و در گسترده‌ترین سطح ممکن منتشر کنند.

(مطالب فوق برگرفته شده از سایت های "خبرگزاری دانشجو" و " سایت "خبری تحلیل بولتن" می باشد.)



اقدام جدید شاهین نجفی در توهین به ائمه معصومین علیهم السلام

البته مدت مدیدی است که گروه های ضدانقلاب در شبکه های مجازی اقدام به پخش فیلم، تصویر، نوشته و … علیه امامان معصوم و مذهب تشیع می کنند؛ و متاسفانه از ابتدای شروع این رویکرد ضدانقلاب در خصوص توهین به امامان معصوم رویکرد خصمانه آنان چندان جدی گرفته نشد و از این رو هر روز شاهد مطالب توهین آمیز بیشتری علیه امامان معصوم هستیم.

اما در تازه ترین اقدام این خواننده همجنس باز رپ، ترانه ای اهانت آمیز همراه با پوستر وقیحانه ای از آن در فضای رسانه های بین المللی منتشر شد که اعتراضات بسیاری را موجب شد.

تعدادی از سایت ها نیز در فضای کشور متن و صوت ترانه مذکور را با پوستر یاد شده در فضای مجازی قرار داده بودند که در اقدامی تازه از سوی مسئولین تمامی مطالب با تذکر حذف شده و یا فیلتر شدند.

آنچه که در خصوص ترانه مذکور به نظر نویسنده می رسد از این قرار است:

1) توهین مستقیم به امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی علیه السلام :

نام ترانه مذکور از نام این امام همام و بدون رعایت حتی اندک احترامی "نقی" انتخاب شده است. به نظر میرسد این شیوه توهین آمیز و سخیف را خود در فضای کشور و از طریق رسانه ملی!!! و در قالب برنامه هایی چون "پایتخت" پی ریزی کردیم ؛ مطمئنا هیچ کس تلفظ خاص " نقی" از سوی بازیگر با سابقه و محبوبمان علیرضا خمسه را از یاد نبرده است.

شاهین نجفی نیز در اقدامی جدید و البته غیر ابتکاری همین رویه را در پیش گرفته و علاوه بر نامگذاری ترانه خود به این نام در طول ترانه چندین بار (بیش از ده بار!!!) با همین لفظ او را صدا می زند. اقدامی که از سوی "علیرضا نوری زاده" میهمان ثابت برنامه تلویزیون دولتی "صدای آمریکا" ( برنامه تفسیر خبر) با "سیاسی" خواندن واکنش ها نسبت به حرمت شکنی این رپ خوان بی شرم، سعی کرد ترانه سخیف او را با این جمله توجیه کند:

« شاهین نجفی اهانتی به امام علی النقی نکرده است. از آنجا که حکومت جمهوری اسلامی امام دوازدهم را مصادره کرده، او از امام علی النقی مدد می جوید!!!»

2) توهین مستقیم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

در این ترانه چندین بار امام زمان عج را "امامی در خواب" خطاب کرده و از کم کاری او به امام علی النقی پناه می برد!!! (نعوذ بالله)

3) اهانت هایی مستقیم و غیر مستقیم به رهبر معظم انقلاب و علمای شیعه

4) قسم دادن حضرت با زشت ترین و رکیک ترین الفاظ که به جهت رعایت عفت کلام از بررسی آن می گذریم.

در طراحی پوستر تبلیغاتی این ترانه که آمیخته با خطوط و طرح های اسلامی است نیز مضامین اهانت آمیز و مستهجنی به چشم می خورد که به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

الف : در طراحی این پوستر از گنبد یکی از حرمهای ائمه معصومین (احتمالا امام رضا علیه السلام) به عنوان عنصر اصلی استفاده شده که با کمال بی شرمی به شکلی خاص نیمه ای از گنبد با تصویری برهنه از سینه زنی تلفیق شده که نهایت عناد و بی دینی مرتکبان آن را نشان می دهد. جالب توجه این که در متن ترانه نیز از گلشیفته فراهانی که عکس های نیم تنه عریان او را مجله مد فیگارو در فضای مجازی منتشر کرد یاد می شود.

ب: کبوترانی که بر فراز گنبد در پروازند (و نماد پاکی و معصومیت اند) به رنگ سیاه و به شکل کلاغ (نماد زشتی و نحوست) به تصویر کشیده شده اند.

ج: بر فراز گنبد نیز (با عرض پوزش از محضر آن بزرگواران و تمامی مومنین) پرچم همجنسبازان معروف به "پرچم رنگین کمان" تصویر سازی شده است.

واکنش رسانه های بیگانه

این اقدام موهن شاهین نجفی با خوشحالی و تایید و تشویق فراوانی از سوی سایت هایی چون بی بی سی، صدای امریکا، رادیو اسرائیل و کانال وان مواجه شد که به تعدادی از انها اشاره می کنیم:

بی بی سی:

شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) با تهیه گزارش و ترتیب دادن مصاحبه ای با شاهین نجفی، سعی کرد وی را تبرئه کند.
گزارشگر بی بی سی فارسی با تشکیک در اینکه فتوای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی شامل این خواننده هتاک بشود، گفت: «اگر!!! ترانه شاهین نجفی اهانت به امامان شیعه تلقی شود، او هم شامل حکم ارتداد می شود»

شبکه دولتی بی بی سی در ادامه با این بهانه که “موسیقی می تواند زبان اعتراض به زمان و زمین باشد” در توجیه پرده دری های این خواننده مرتد افزود:

«اساس کار شاهین نجفی هم همین بوده است. بسیاری از طرفداران او کارهای شاهین را در راستای آزادی بیان می دانند و این در حالی است که عده ای هم خواب خاموشی ابدی شاهین را می بینند».

در ادامه، این خواننده مرتد در مصاحبه با بی بی سی فارسی، توهین به مقدسات مسلمانان و شیعیان را رسالت خود!!! دانسته و با وقاحت تمام گفت:

«من وقتی کاری را انجام می دهم به تبعات آن فکر نمی کنم و فقط رسالت خود را انجام می دهم!!»

این سایت با دفاع دوباره از توهین ها و هتاکی های شاهین نجفی اعلام حکم ارتداد را برای وی "غیر انسانی" خواند و آن را در راستای مقابله با آزادی بیان خواند!

این سایت همچنین در بخش دیگری از مطلب خود اقدام شاهین نجفی را اقدامی جسورانه در نشان دادن نقاط پراشتباه ساختار جمهوری اسلامی ایران! دانسته است.

مجری برنامه "نوبت شما" نیز سعی داشت تا با به کار بردن جملاتی نظیر اینکه " شاهین نجفی درباره ترانه خود گفته است که به عنوان یک هنرمند ، کاری که به ذهن و قلبش می رسد را انجام می دهد و نمی تواند به تبعاتش فکر کند ، برخی معتقدند که به بهانه توهین آمیز بودن یک اثر، نمی توان آزادی بیان هنرمند را محدود کرد ، " حرکت ضد دینی خواننده مرتد را نوعی فعالیت آزاد هنری جلوه دهد.

گفتنی است با توجه به این نکته که غالب پرسنل شبکه بی بی سی فارسی را بهائیان تشکیل می دهند و مقداری از بودجه این شبکه تلویزیونی نیز از سوی پیروان این فرقه ضاله در اروپا تامین می شود ، تلاش این شبکه در راستای تحرکات ضد شیعی و اسلامی کاملا قابل توجیه است .

صدای امریکا:

این شبکه ماهواره ای در روزهای گذشته بخش قابل توجهی از برنامه های خود را به حمایت و پشتیبانی از اقدام هتاکانه "شاهین نجفی" اختصاص داده است.

نکته دیگر این که در این مدت رسانه دولتی آمریکا و شبکه های همسو، مرجعیت و روحانیت آگاه تشیع را که در این باره موضع گیری کرده اند را نشانه رفته و از هیچ گونه توهینی فروگذار نیستند.

در این میان آیه الله العظمی صافی گلپایگانی به عنوان پرچمدار این حرکت که حکم ارتداد و وجوب قتل این خواننده هتاک را صادر کرده اند بیشترین هجمه ها را به جان خریده اند.

صدای امریکا در بخشی از برنامه خود ایشان را که بزرگترین و معروفترین مراجع شیعه هستند"یکی از معممین قم [!] "می خواند و در جایی دیگر از زبان به اصطلاح کارشناس خود عنوان می کند: «آقای صافی گلپایگانی یکی از آیت الله های سنتی هستند!!!» .

"علیرضا نوری زاده" جاسوس سرویس امنیتی انگلیس، روشنفکران داخلی و خارجی را به مقابله با فتوای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی فراخواند. او ضمن برآشفتگی از حکم فقهی معظم له، ایشان را "یک ملای معمولی [!] "توصیف کرد و به طرح شایعاتی سخیف در جهت تخریب وجهه این مرجع دینی مبادرت ورزید.

دست اندرکاران برنامه یادشده علیرغم آگاهی از خشم و تأثر شدید مردم ایران از این اقدام توهین آمیز، در راستای حرمت شکنی مقدسات که یکی از سیاست های اصلی صدای آمریکاست، ترانه سخیف شاهین نجفی را بازپخش کردند و تصاویر وقیحانه پوستر آلبوم جدید او را به نمایش گذاشتند.

جالب اینکه "بیژن فرهودی" مجری شبکه، هنگام اعلام خبر صدور حکم ارتداد برای شاهین نجفی، اتهام وی را توهین به امام علی النقی (ع) امام "چهارم[!]" شیعیان عنوان کرد.

"محمد سهیمی" استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و کارشناس این برنامه نیز در حالی که خود را یک مسلمان معتقد می خواند، اشتباه مضحک مجری برنامه را تکمیل کرد و گفت: «من خودم یک مسلمان معتقد هستم و در آهنگی که آقای شاهین نجفی خواندند، هیچ توهینی به امام علی النقی امام "یازدهم[!]" شیعیان ندیدم. دلیل اصلی حملاتی که علیه او می شود، انتقادهایی است که به حکومت می کند"

از همین نشانه ها می توان پی برد که چگونه کارشناسان رسانه دولتی آمریکا با وجود این که از ساده ترین و کمترین آگاهی در مسائل عقیدتی و دینی بی بهره هستند، به راحتی و با اعتماد بنفس اظهار نظر می کنند و مراجع معظم تقلید را در آرا و فتاوای خود مورد سرزنش و تخطئه قرار می دهند.

صدای اسرائیل:

رادیو اسرائیل ضمن حمایت گسترده از حرکت توهین آمیز خواننده رپ ایرانی نسبت به مقدسات شیعه، صدور حکم ارتداد وی توسط مراجع تقلید را "حرکتی افراطی" خواند. «منوشه امیر» که ظاهرا از حرکت ضد شیعی شاهین نجفی بسیار خشنود شده بود، آمادگی خود را برای پذیرایی گسترده از وی در «اورشلیم» اعلام کرد.







کانال وان:

مدیر «کانال یک» گفت: «چرا باید برای بی احترامی به امام شیعیان دستور قتل یک نفر صادر شود؟ این غیرمنصفانه است. چرا کسی برای مقابله با توهین به پدر ایران، رضا شاه پهلوی [!] اقدامی نمی کند؟»

شهرام همایون" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای " کانال یک" (ChannelOne) یکشنبه23اردیبهشت صدور حکم ارتداد برای توهین کنندگان به ساحت مقدس ائمه معصومین را از سوی مرجعیت معظم شیعه را حرکتی «غیرمنصفانه» توصیف کرد و با ادبیاتی موهن به حمایت از "شاهین نجفی" این رپ خوان مبتذل و حرمت شکن، پرداخت.

وی اظهار داشت: «چرا روحانیون و مراجع تقلید، حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرده اند؟ او هیچ توهینی به امامان نکرده، فقط یک آهنگی خوانده و درد دلی کرده! اما یکدفعه چنان غوغایی در سایت های ایرانی به پا می شود که نگو و نپرس! چرا باید برای بی احترامی به امام شیعیان دستور قتل یک نفر صادر شود؟ این غیرمنصفانه است. چرا کسی برای مقابله با توهین به پدر ایران، "رضا شاه پهلوی" [!] اقدامی نمی کند؟»

شهرام همایون ادامه داد: «چرا هر وقت یک نفر می خواهد با کفش به داخل امامزاده ای برود، آن را بی احترامی می دانند، اما قبر رضا شاه به این فلاکت افتاده است؟ چرا باید خدمات این مرد بزرگ تاریخ ایران نادیده گرفته شود؟ به او بی حرمتی می شود و همه سکوت می کنند اما در مقابل بی احترامی به امام شیعیان، این همه هیاهو به پا می شود و برای کشتن یک خواننده جایزه تعیین می کنند؟ چرا برای امامزاده ها گنبد و بارگاه درست کنند اما رضا شاه هیچ قبری نداشته باشد؟»

وبلاگ گمنامیان:

از طرف دیگر، وبلاگ "گمنامیان" که از وبلاگ‌های فعال در عرصه سیاسی مخالف با جمهوری اسلامی است، با انتشار نوشته‌ای، با عنوان "بازی وبلاگی حمایت از شاهین نجفی"، از وبلاگ‌نویسان هم‌فکر خود خواست تا از این خواننده به دلیل ریختن قبح مقدسات شیعیان، حمایت کنند.

سایت بالاترین:

شبکه خبری- اجتماعی "بالاترین" هم از لحظه انتشار این موسیقی تاکنون، حداقل پنج "موضوع داغ" خود را به شاهین نجفی اختصاص داده است.

پارس تی وی:

"هنگامه افشار" از مجریان شبکه سلطنت طلب پارس (ParsTV) شنبه 23اردیبهشت در برنامه هفتگی خود از این خواننده مبتذل و هتاک به مقدسات اسلامی، حمایت کرد و صدور حکم ارتداد برای وی را یک حرکت سخیف [!] و ترفند جدید جمهوری اسلامی برای فشار به مخالفین دانست!

وی گفت: «بعد از پخش ترانه جوان هنرمند، شاهین نجفی، عده ای از علما و روحانیون در یک اقدام سخیف و زننده حکم ارتداد او را صادر کردند و [آیت الله] صافی گلپایگانی او را مرتد خواند. من تعجب می کنم چرا باید چنین حکمی بر علیه این جوان صادر شود؟ باعث این کار، خود جمهوری اسلامی است که این جوان را مجبور کرد به مقدسات توهین کند[!] بعضی ها رسانه های خارج از کشور و دولت های خارجی را مقصر می دانند ولی این کار خود جمهوری اسلامی است که می خواهد زیر فشار تحریم ها مردم را سرگرم کند!!»

این مجری سلطنت طلب افزود: «کشتن این جوان کاری از پیش نمی برد. البته دستتان هم به او نخواهد رسید. کسی حق ندارد به او دست درازی کند و آسیبی به او برساند. جهان قاعده و قانون دارد و هیچ روحانی و عالمی حق ندارد چنین حکمی صادر کند »

واکنش های داخلی:

الف) واکنش مراجع معظم تقلید و صدور فتوای ارتداد و وجوب قتل شاهین نجفی از سوی آیة الله صافی و مکارم شیرازی

ب) اطلاع رسانی سریع سایت های خبری در فضای مجازی (گرچه تاکنون از صدا و سیما (رسانه ملی ! ) و روزنامه ها واکنش خاصی دیده نشده است)

ج) واکنش همه جانبه و سریع وبلاگ نویسان در فضای مجازی و تهیه و تولید محتواهای فرهنگی مرتبط به طور مثال: در شبکه اجتماعی "فیس بوک" صفحه‌های زیادی در محکومیت یا حمایت از این خواننده ایجاد شده است که در برجسته‌ترین آن‌ها، می‌توان به صفحه‌های اعتراضی با عنوان "شاهین نجفی را به‌درک واصل می‌کنیم"، "تحریم شاهین نجفی" و "شاهین نجفی را خواهیم کشت" اشاره کرد.

د) هک کردن "وب سایت شاهین نجفی" توسط "افسران جنگ نرم سپاه سایبری جهاد مجازی" که گزارش این عمل در سایت معتبر" zone-h" به ثبت رسیده است.

ه) پس از انتشار این ترانه موهن جمع کثیری از جوانان طرفدار این خواننده آهنگ های او را تحریم کرده و هزاران فایل صوتی از شاهین نجفی را از گوشی های همراه و لپ تاپ خود حذف کردند.

و) تعیین جایزه برای مجری حکم اعدام شاهین نجفی:

1) سایت شیعه آنلاین برای اجرای حکم ارتداد این خواننده هتاک ایرانی‌تبار مقیم آلمان، مبلغ "100 هزار دلار" جایزه تعیین کرد.

براساس این گزارش، این مبلغ توسط یک بانی خیّر از یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تأمین شده است.

2) در همین راستا "حامد زمانی"یکی از خوانندگان جوان ایرانی ، جایزه‌ای را برای مجری حکم اعدام فرد هتاک تعیین کرد. او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت برای جلوگیری از رواج اهانت به اهل بیت پیامبر به هر کس مجری اعدام شاهین نجفی گردد مبلغ ده میلیون تومان هدیه پرداخت می‌نماید.

3) خبرگزاری فارس نیز اعلام کرد: یکی از این شیعیان معترض منزل مسکونی خود را که بالغ بر 200 میلیون تومان قیمت دارد، به عنوان پاداش برای اجرای این حکم در نظر گرفته است