مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/3/23
نظر

*نصب المانهای ساخت کشور بیگانه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در میدان یک شهر ایران ، باهزینه های بسیار بالا رخ داده است و در بررسی های میدانی به عمل آمده 80 درصد مردم مشاهده کننده ، مفهوم این نماد ها رابه درستی درک نمی کنند و به جا بود شهرداری محترم آن شهر کمی بیشتر دست به خرج می شد و توضیحی پیرامون این نماد در تابلویی بزرگ می نگاشت و در کنار آن نصب می نمود.

* عدم آسفالت و بهسازی کوچه ها و معابر و پیاده روها و ضعف محسوس در جمع آوری زباله علی رغم در آمد بالای یکی از شهرداری های کشور اسلامی موجبات تعجب برخی از همشهریان آن شهر را ایجاد نموده است. البته برخی وبلاگ نویسان این شهر رقم 11 میلیونی برگزاری یک همایش در یک روز را منتشر نموده بودند که البته از صحت و سقم آن خبری در دست نیست ولی می توان بخشی از هزینه های اضافی را برای راحتی مردم شهر در بهسازی معابر و کوچه ها مصرف نمود. ضمنا در صورت لزوم تصاویر  کوچه های خراب و خاکی و مشکل دار آن شهر ازسوی  همشهریان به ایمیل این وبلاگ ارسال و منتشر خواهد شد.

*در بررسی های به عمل آمده بیشترین زمینه رشد گروههای هنری و موسیقی و کمترین زمینه رشد گروههای تعزیه خوانی در  یکی از شهرهای ایران در زمانی رخ داده است که مدیریت ارشاد آن شهر را یک فرد بسیجی و ایثارگر  برعهده داشته است  و جالب آن است که پس از  سالهای متمادی  اولین کنسرتهای موسیقی در آن شهر مذهبی ودر دوران ریاست یک فرد ایثار گر اجرا شده و اگر همین اتفاق در دورهای ماقبل می افتاد کفن پوشان و طومار نویسان و به اصطلاح نیرویهای ارزشی! قطعا مثل امروز ساکت نمی ماندند.

* شنیده می شود برخی از افرادی که ظاهرا می بایست الگوی رفتاری و کرداری در برخی ادارجات یکی از شهرهای ایران اسلامی باشند ، خود به عنوان نماد فرصت طلبی و زورگویی و تنش آفرینی تبدیل شده اند. برای مثال برخی از عزیزانی که در یکی از شهرهای مذهبی ایران منزل مسکونی داشته و مبلغ کلانی ماهیانه اجاره دریافت می نمایند و همچنین منزل مسکونی در روستای همجوار یکی دیگر از شهرهای ایران اسلامی دارند و گویا بابت اجاره آن نیز مبلغی دریافت می نمایند ، خود در منزل مسکونی سازمانی و  اداری ساکن هستند که ماهیانه 6هزار تومان ناقابل اجاره می پردازند. البته بهره مندی از مزایا و رفاهیات اداری خوب است و حق البته حق همه نه یک نفر ...!!!

*اخیرا در شهری از شهرهای ایران اسلامی فردی (ا.ک) که ظاهرا حافظ شناس و مفسر اشعار خواجه حافظ شیرازی می باشد در جمع های خصوصی و به ظاهر عرفانی به القاء تفکرات الحادی و کاذب اقدام نموده و برخی از جوانان عاشق ادبیات و عرفان را نیز به گرد خود جمع نموده است. شنیده ها حاکی از آن است که تفکرات و اعتقادات باطل این فرد بسیار خطرناک و موجبات فساد و تباهی جوانان را به بار خواهد آورد.

*در برخی از هیئات مذهبی شهری از شهرهای ایران اسلامی بویژه در جلسات هفتگی بانوان ، برخی آداب و رسوم خرافی و عجیب و غریب اجرا می شود که تماما با هدف جلب مشتری و حضور بیشتر مردم و جذب هدایا و نذورات بیشتر می باشد. در این خصوص عده ای کم سواد و فرصتطلب به عنوان متصدی این برنامه های به ظاهر مذهبی می باشند که با القای برخی تفکرات غلط و باطل و با هدف سوءاستفاده از احساسات و علاقه مردم به ائمه علیهم السلام ، رسوم باطل و خرافی را رواج می دهند . برای نمونه صفهای جارو و جارو زدن قبل و بعد از ورود به یکی از این هیئت های مذهبی را می توان مثال زد که رسمی خاص و عجیب و باطل دارد .

* ...