مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/4/18
نظر

سردار نظری پس از برگزاری دادگاه کوی دانشگاه هم ضمن شکایت از رئیس جمهور سابق از محمد خاتمی و یاران او خواسته بود با وی درباره حادثه 18 تیر مناظره کنند تا حقایق نا گفته را برای افکار عمومی بازگو نماید.
فرمانده انتظامی اسبق تهران آخرین بار در تیرماه 1386 بود که در واکنش به برخی مسائل درباره حوادث کوی دانشگاه، آمادگی خود را برای انجام مناظره برای روشن شدن حقایق اعلام کرد.
از نظر سردار فرهاد نظری آنچه افراطیون در برخی رسانه ها مطرح کرده اند، با حقیقت فاصله فراوانی دارد و کسانی که دانستن را حق مردم می دانند، باید از طریق شرکت در مناظره در رسانه ملی یا مجامع عمومی و بررسی مدارک و اسناد منتشر نشده، به روشن شدن افکار عمومی کمک کنند.
این فرمانده اسبق ناجا که دادگاه بررسی حوادث تیر ماه 78 کوی دانشگاه از اتهامات وارده تبرئه شده، در همین سال بار دیگر از رئیس جمهور سابق و تنی چند از اعضای کابینه محمد خاتمی از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، وزیر کشور سابق و معاون سیاسی او و وزیر علوم سابق یا فعالان سیاسی دوم خردادی که خود را در این زمینه صاحب نظر می دانند، خواست که با او در رسانه ملی یا مجامع عمومی به مناظره بنشینند.
وی حتی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نامه نوشت و از او خواست زمینه برگزاری این مناظره را در راستای روشن شدن حقایق مربوط به حوادث کوی دانشگاه در 18 تیر 78 فراهم نماید.

اما مقامات دولت اصلاحات به دلایلی که به نظر روشن می رسد، تاکنون حاضر به مناظره درباره فتنه 78 نشده اند.

مقالات مرتبط: