مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/9/21
نظر
امام صادق علیه السلام می فرماید: هر دوستی که در دنیا برای خاطر خدا نباشد در قیامت به دشمنی تبدیل می شود.
در روایت دیگری از همان حضرت می خوانیم: در جستجوی برادری (و دوستی) با پرهیزگاران باش. اگر چه در ظلمات زمین باشد و اگرچه عمرت را در جستجوی آنها سپری کنی. چرا که خداوند عزوجل بر روی زمین بعد از پیامبران بهتر از ایشان نیافریده است.و خداوند متعال بر بنده ای نعمتی مانند همنشینی با آنها عطا نکرده است. خداوند متعال می فرماید: دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند و گمان می کنم کسی که در این زمان در پی دوست بدون عیب باشد بدون دوست خواهد ماند.
... دریکی از آیات قرآن می بینیم که در روز قیامت گنهکاران غبطه می خورند که ای کاش فلان شخص را به عنوان دوست در زندگی انتخاب نمی کرد. 
یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلانًا خَلِیلا (فرقان/28)
... تنها پرهیزگارانند که پیوند دوستی آنها جاودانی است. چرا که بر محور ارزشهای جاودانی دور می زند و نتایج پربارش در قیامت آشکارتر می شود و استحکام بیشتری می یابد
نکته : پیدا کردن دوست خوب اهمیت ویژه ای دارد. چه زیباست جوانان و نوجوانان دوستانی را برگزینند که پایه ی این دوستی و محبت، نزدیک شدن به خدا باشد و این رسالتی است که بر دوش پدران و مادران سنگینی می کند. چه بسیار جوانانی که حتی با وجود پدر و مادری مذهبی به واسطه ی دوستانی ناباب و نامناسب مسیر خوبی را طی نمی کنند. یاد کردن از رزمندگانی که دوستی شان بر پایه دوستی خداوند و اهل بیت علیهم السلام بود خالی از لطف نیست.