مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/11/5
نظر

تناقض در پوشش خبری دو رویداد در رسانه ملی به قدری دیده می شود که گمان می رود این تفاوت در رسانه ای دیگر روی داده باشد در حالی که خبر درگذشت یک قاری قرآن حتی به اندازه خبر فوت دو موزیسین در صداوسیما بازتاب نیافت.

رسانه ملی هفته جاری در حالی بر روی خبر دو موزیسین خود مانور خبری گسترده ای داد که خبر درگذشت یک قاری برجسته قرآن در میان آن گم شد!

پایگاه خبری صراط هم  به این تفاوت بازتاب خبری این گونه واکنش نشان داد : حاج محمد علی اوحدی پدر شهید و از اساتید برجسته قرآن کریم هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت اما رسانه ملی تنها به خبر پیام مقام معظم رهبری در مورد ایشان اکتفا کرد.
در همین راستا و در هفته جاری همایون خرم و محمد بیگلری پور دو تن از اساتید موسیقی همکار با صداوسیما هم به دیار باقی شتافتند. تفاوت پوشش خبری این دو رویداد از سوی رسانه ملی جالب توجه بود. اگرچه این دو استاد موسیقی در جایگاه ارزنده ای قرار داشته و خدمات شایان توجه ای به موسیقی کرده بودند اما انتظار این بود که در رسانه متعلق به جمهوری اسلامی دست کم خادمان قرآن به همان اندازه موسیقی دانان پاس داشته شوند.

این خبر وقتی قابل توجه می شود که تمامی آلات موسیقی از ممنوعیت نمایش تصویر در شبکه های صداوسیما برخوردارند و مدیریت پخش از نشان دادن نوازندگان و آلات موسیقی نهی شده اند.

قابل ذکر است،  مرحوم «محمدعلی اوحدی» قاری برجسته قرآن‌کریم  و پدر یک شهید و یک جانباز، سال 1354 حدود 6 ماه در کشور مصر نزد اساتیدی چون «مصطفی اسماعیل»، «محمدصدیق منشاوی»، «شحات‌ محمدانور»، «ابوالعینین شعیشع»، «عبدالباسط محمد عبدالصمد»، «بدر حسین» و «محمد طوخی» تعلیم دید و تلاوت‌های زیادی نزد این اساتید اجرا کرد.
همچنین، در سال 1388 در چهاردهمین همایش تجلیل از خادمان قرآنی کشور از این قاری برجسته به عنوان خادم برگزیده قرآن کشور توسط رئیس جمهور تجلیل شد.