مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/11/17
نظر

در این همایش که باحضور فرماندار ،روسای ادارات و کارکنان بخشی از دستگاه های دولتی رسمیت یافت "احمد برزگر"کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک به تشریح و تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی و ضرورت اجرای آن با توجه به نیاز جامعه در شرایط کنونی و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت.

سخنران این همایش با ارائه تعریفی ساده از اقتصاد مقاومتی آنرا شیوه ای خودکفا و درعین حال مولد دانست که می تواند در مقابل هرگونه فشار و تحریمی مقاومت نماید.

وی افزود:تعریف اقتصادمقاومتی با ریاضت اقتصادی که نوعی مسکن کوتاه مدت برای درمان دردهای اقتصادی است متفاوت است چرا که اقتصاد مقاومتی یک پروسه بلند مدت تعریف می شود که برای اجرای آن یکسری تغیبر باورها باید شکل بگیرد .

برزگر با بیان برخی مصادیق اقتصادی و حقایق موجود در اجتماع اجرای این شیوه اقتصادی را مستعد شرایط کنونی کشور ایران دانست و گفت:یکی از دلایل تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در قالب شعارهای سال ،نگاه بصیر ایشان است که همین نوع نگاه اگر به باور مردم و سایر مسئولین هم تبدیل شود اجرای اقتصاد مقاومتی را با نتایج مثبت در پی خواهد داشت .

وی مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی را رهایی از اقتصاد متکی به نفت ،حمایت از تولید ملی و همچنین اقتصاد دانش محور بیان کرد و در مورد هریک از این شاخص ها بر مبنای سیاستهای اصل 44توضیحاتی را ارائه نمود.

گفتنی است در همین راستا همایش دیگری روز پنجشنبه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره تعاون،کارو رفاه اجتماعی با عنوان سرمایه جاودان وباحضورکارگران این شهرستان درسالن بسیج برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است این همایش صبح روز سه شنبه 17 بهمن ماه سال جاری در محل سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.