مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/11/28
نظر

شنبه 28بهمن 1391 برگهای زرین دیگری از افتخارات انقلاب اسلامی و دستاوردهای صنعتی در  خطه کویری اردکان ورق خورد که هر کدام از اینها مصداق کاملی از شعار " ما می توانیم " می باشد.

خبرهای مرتبط:

شبکه ایران / دکتر محمود احمدی نژاد عصر شنبه در ادامه سفر به استان یزد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی این استان با بیان اینکه امروز ساختن ایران اسلامی مأموریت الهی همه بوده و این باید به آرمان عمومی ملت ایران تبدیل شود، گفت: ملتی که دارای مکتب، هدف و آرمانی بلند است ... ادامه

شبکه ایران/ رییس جمهوری روز شنبه پس از افتتاح چند طرح صنعتی و عمرانی در نقاط مختلف استان یزد، گفت: ایران باید با دستان وهمت و اندیشه ایرانی ساخته شود. -  محمود احمدی نژاد  پس از حضور در مراسم افتتاح رسمی کارخانه فولاد ارفع اردکان، افزود: همه جهانیان با الگو گرفتن از ملت ایران باور کرده اند که اگر ... ادامه

شبکه ایران/ دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر شنبه در جریان ادامه برنامه های سفر به استان یزد و افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی گوناگون در شهرستان های مختلف این استان با سفر به شهرستان اردکان بزرگترین کارخانه تولید شیشه در خاورمیانه را به طور رسمی مورد بهره برداری قرار داد ... ادامه

شبکه ایران / محمود احمدی نژاد  ضمن قدر دانی و تشکر از تمام پرسنل و مدیران کارخانه برای آنان آرزوی موفقیت در اداره هر چه بیشتر این کارخانه کرد. - به گزارش ایرنا رییس جمهوری پس از افتتاح رسمی کارخانه شیشه اردکان از قسمت های مختلف آن بازدید کرد و به گفت و گوی صمیمی با برخی از کارگران و کارکنان این ... ادامه

شنبه 28بهمن 1391 برگهای زرین دیگری از افتخارات انقلاب اسلامی و دستاوردهای صنعتی در  خطه کویری اردکان ورق خورد که هر کدام از اینها مصداق کاملی از شعار " ما می توانیم " می باشد.

طرح بزرگ آهن و فولاد ارفع اردکان با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و 800 هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری مجموع ریالی و ارزی 600 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بیش از 1000نفر و غیرمستقیم 20000نفر در زمینی به وسعت 86هکتار و در مجاورت گندله سازی اردکان یکی از این طرح هاست که توانسته با ساخت همزمان دو واحد احیای مستقیم و فولادسازی در یک مجموعه ، حلقه مفقوده تولید فولاد یعنی تولید همزمان آهن اسفنجی و فولاد را رفع کند .
این مجتمع بزرگ مدتی است وارد فاز تولید شده و در انتظار افتتاح رسمی است .

همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان نیز که به عنوان نخستین واحد معدنی تولیدکننده گندله در کشور است به تازگی خط پنجم فرآوری خود را با ظرفیت سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تن کنستانتره آهن و اعتبار بیش از 125 میلیارد تومان راه اندازی کرده است .
کارخانه فرآوری مجتمع معدنی و صنعتی سنگ آهن چادرملو ابتدا در سال 1377 با سه خط تولید راه اندازی و بهره برداری آن آغاز شده، سپس خط چهارم تولید کارخانه ساخته شده است و در حال حاضر مجتمع با پنج خط تولید با ظرفیت سالانه 5/8 میلیون تن کنسانتره سنگ اهن با اشتغال بیش از سه هزار نفر در دست بهره برداری و تولید است .


کارخانه شیشه اردکان نیز با تولید روزانه 800 تن انواع محصولات شیشه و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و غیرمستقیم ده هزار نفر و با اعتبار 170 میلیارد تومان یکی دیگر از این طرح هاست.
این کارخانه با دارا بودن بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه و ارائه سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت، یکی از کامل ترین مجتمع های تولید شیشه محسوب می شود.