مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 92/1/31
نظر

هر حرکت حماسی سه ویژگی دارد:

رکن اول حماسه :حضور همه مردم

برای خلق حرکت حماسی  باید تمام افراد در ‎این حرکت حضور داشته باشند.

برای نمونه : در دوران دفاع مقدس امام راحل فرمودند : همه افراد باید در جبهه‎ها حضور داشته باشند. و حضور همه اقشار مردم و مشارکت آنها  باعث خلق حماسه عظیم دفاع مقدس شد.

  اگر بخواهیم عرصه سیاست و اقتصاد کشور تطهیر شود و به نظام و انقلاب آسیبی نرسد باید همه مردم مشارکت و حضور داشته باشند؛ امروز مانند ابتدای انقلاب حتی باید به فرزندان و کودکان خود آموزش بدهیم تا بیایند و در عرصه حضور داشته باشند.

رکن دوم حماسه : حضور همه جانبه و با تمام توان

حضور با تمام توان و امکانات رکن دوم در ‎ایجاد حماسه  می باشد. اگر قرار است حماسه‎ اتفاق بیفتد افراد باید تمام دارایی ، توان و قدرت خود را بیاورند، برخی‎ها تنها قسمتی از دارایی و توان خود را می‎آورند که این امر موجب خلل در مسیر ایجاد حماسه خواهد شد.

برای نمونه : حضرت زهرا(س) د ردفاع از امام زمان خود تمام هستی و دارایی خود را در راه امیرمؤمنان(ع) دادند.

رکن سوم حماسه : در ایجاد حماسه نباید از سرزنش ترسید

رکن سوم در ‎ایجاد حماسه ‎این است که افراد از هیچ سرزنشی نترسند، چرا که وقتی افراد وارد عرصه حماسه می‎شوند مورد سرزنش قرار می‎گیرند؛ حضور حماسی تکلیف است و اگر گوش فرد به سخنان ولی خود باشد به دنبال انجام تکلیف خود بوده و از هیچ سرزنشی نمی‎هراسد.

برای نمونه : متأسفانه برخی از افراد برای ‎این که موقعیت اجتماعی و سیاسی خود را از دست ندهند در فتنه 88 سکوت کردند و سکوت آنها را از دایره حماسه بزرگ مردم ایران در برابر فتنه خارج کرد.