مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 92/4/19
نظر

 حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی پور ، استاد تفسیر قرآن کریم ، پیشکسوت عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ،امام جمعه ی موقت و روحانی مبارز و انقلابی شهرستان اردکان پس از چندی به دلیل عارضه ی بیماری و کهولت سن در گذشت .


مراسم تشییع پیکر این عالم عزیز

امروز چهارشنبه مورخ 19 تیر ساعت 18

از حوزه ی علمیه امام صادق (ع) شهرستان اردکان به سمت گلزار شهدا

برگزار خواهد شد .



حجت الاسلام سید علی حسینی پور ، امام جمعه ی موقت ، استاد تفسیر قرآن کریم ، پیشکسوت عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و روحانی مبارز و انقلابی شهرستان اردکان پس از چندی به دلیل عارضه ی بیماری و کهولت سن در گذشت .

شایان ذکر است، این عالم بزرگوار در عرصه های مختلف فرهنگی و قرآنی فعال بودند و تنها به عنوان نمونه در همایش بزرگداشت پیشکسوتان قرآنی شهرستان اردکان در سال 1390 و در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سال 1392 موفق به دریافت لوح تقدیر از اداره تبلیغات اسلامی اردکان شده اند.

شرحی بر  زندگی نامه حجت الاسلام  والمسلمین حاج سید علی حسینی پور
به تاریخ  1316 در خانواده ای روحانی درشهر اردکان متولد شد، دوران تحصیل را از سال  1323 در دبستان فردوسی آغاز و در سال 1331 در دبیرستان شرف ادامه داد . پس از آن  در سال 1333 وارد حوزه علمیه اردکان شد و با کسب  دروس مقدماتی  و استفاده از اساتید بومی مدارج اولیه علمی و حوزوی را در زادگاه خویش کسب نمود . سپس در سال 1341 برای کسب مدارج علمی بالاتر به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و در آنجا  از محضر  اساتید بزرگ دینی  چون  استاد  آیت الله جعفر سبحانی و استاد  آیت الله العظمی مکارم شیرازی کسب فیض نمود .
پس از آن به دلیل مشکلات عدیده به اردکان بازگشت وو با حضور در حوزه علمیه اردکان  دروس کفایه و خارج فقه را  نزدآیه الله خاتمی فرا گرفت و همزمان به تدریس و تبلیغ  علوم دینی مشغول شد.
و خدمات ارزنده تبلیغی خود را در دیار خویش از آن سالها آغاز نمود.
مروری بر خدمات  و  فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل
امامت جماعت اکثرمساجد سطح شهر چون صدرآباد، امیرالمؤمنین (ع) مزرعه سیف در کارنامه تبلیغی ایشان موجود است وبیشترین خدمات تبلیغی ایشان در مسجدجامع اردکان رقم خورده که در این مسجدکه  محل اقامه جماعت وتبلیغ توسط اجداد ایشان نیز می باشد بیش از 40 سال فعالیت تبلیغی داشته اند.
از جمله مسئولیتهای وی می توان به مسئولیت  نهضت سوادآموزی شهرستان به مدت 16سال به سفارش و  تقاضای مرحوم آیه الله بهجتی اشاره نمود.
از دیگر خدمات تبلیغی این بزرگوار  ، مسئولیت و حضور در دفتر  ائمه جمعه اردکان و خدمت در کسوت امام جمعه موقت می باشد و مدتی در دفتر آیه الله خاتمی مشغول بوده مدت زمانی نیز در دفترآیه الله بهجتی فعالیت نموده است و این خدمت  هنوز هم  باتوجه به ضعف جسمانی در دفتر امام جمعه فعلی ادامه دارد.
از دیگر  فعالیتهای  اجتماعی و تبلیغی ایشان ، تصحیح قرائت نماز  نمازگزاران مسجدی بااهداء جوایزی که خیرین تأمین می نمودند می باشد، که این فعالیت مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرارمی گرفته است.
این عالم بزگوار  مدتی را در جبهه های نبرد علیه باطل و در جمع رزمندگان حضور داشتند و به دلیل همراهی وتبلیغ دین در  بین رزمندگان اسلام ازطرف سپاه وقت  تشویق شدند.
حضور در پایگاههای بسیج و همراهی در برنامه های این نهاد مقدس از دیگر خدمات ایشان ثبت گردیده است.
نیم قرن خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی
توسط : حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی حسینی پور

ایشان از سال 1341 تا کنون  به عنوان روحانی ، مبلغ و امام جماعت در عرصه های مختلف تبلیغی در شهر و روستا فعالیت دارند ، اقامه نماز جماعت در مساجد ، حضور در مجالس دینی ، همراهی در برنامه های فرهنگی و دینی ، امامت جمعه موقت ، نمایندگی از دفتر مراجع عظام ، تدریس در مراکز آموزشی و فرهنگی ، همراهی با مردم در شادی ها و غمهایشان ، ... از جمله خدمات ارزنده ایشان می باشد و هنوز هم با کهولت سن و بیماری شدید ، این عرصه را واننهاده و در صورتی که بیماری امانش دهد ، در مسجد جامع اردکان حاضر و به اقامه جماعت و تبلیغ مشغول می شوند.
خدمت رسانی تبلیغی در عرصه حج و زیارت
ایمان و اخلاص و عشق و ارادت به اهل بیت و  لطف خداوند مهربان ایشان را توفیق عنایت نمود تا در دوران زندگی خویش 25 مرتبه به عنوان روحانی حج در حج تمتع حج ، مبانی اجرایی و معنوی حج خانه خدا را به  زائران بیت الله الحرام  آموزش و حاجیان را همراهی نماید  و 3 مرتبه در عمره مفرده و 2 مرتبه در عتبات سوریه در خدمت همشهریان ودر امر تبلیغ دین و شعائر اسلامی فعال  بوده است .