مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 92/5/16
نظر

خبرهای قرآنی روزهای آخر ماه مبارک رمضان

               

برگزاری مسابقات طرح بینات در 42 مکان مذهبی اردکان

به دنبال برگزاری طرح قرآنی بینات ، 1340 نفر از شرکت کنندگان در این طرح در مسابقه حضوری بینات شرکت نمودند.

طرح قرآنی بینات شامل آموزش تفسیر عمومی قرآن کریم در قالب آموزش تفسیر سوره  روم در ماه مبارک رمضان به صورت کلاسهای هر روزه در 54 مسجد و مرکز قرآنی و فرهنگی در شهرستان اردکان و با حضور 2830 قرآن آموز برگزار شد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان اجرای این طرح عظیم قرآنی را برعهده داشتند .

در راستای این طرح در روز 15 مرداد ماه همزمان در 42 حوزه امتحانی مسابقات هماهنگ این طرح با شرکت 1340 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد.

قرار است به 130 نفر از ممتازین این طرح جوایز ارزنده ای تقدیم گردد.

بازدید مسئولین شهرستان اردکان از روند برگزاری مسابقات طرح بینات

فرماندار، شهردار ، و رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نماینده شورای شهر اردکان از حوزه های مسابقه طرح بینات بازدید به عمل آورند.

به دنبال برگزاری مسابقه بزرگ بینات ، فرماندار اردکان به همراه شهردار ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نماینده شورای اسلامی شهر اردکان از روند برگزاری این مسابقه بازدید به عمل آوردند.

دراین بازدید که در محل مسجد امام سجاد(ع) اردکان و مسجد جامع ترک آباد انجام شد ،بازدید کنندگان از نحوه برگزاری مسابقه وشیوه های اجرایی این طرح اطلاع حاصل کردند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ،ضمن اعلام خبر فوق ، افزود :  طرح بینات با همکاری و مساعدت فرماندار و امام جمعه اردکان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر و برخی ارگانهای دیگر برگزار شد .

قانعی اردکانی ادامه داد : در این طرح 54 کلاس آموزش تفسیر با حضور 2830 نفر برگزار شد و مسابقه این طرح نیز در 42 مکان با حضور 1340 نفر برگزار شد.

قابل ذکر است این مسابقه در روز 15 مرداد ماه سال جاری برگزار و مورد بازدید مسئولین قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان:

مبانی قرآنی باید در زندگی مردم جاری شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر ، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی ماه مبارک رمضان بر جاری شدن مبانی قرآنی در زندگی مردم تاکید کرد.

در حاشیه بازدید مسئولین شهرستان اردکان از طرح بزرگ قرآنی بینات ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، طی مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر به ارائه گزارش برنامه های قرآنی این اداره پرداخت.

ایشان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم در موضوعات روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، حفظ و تفسیر قرآن کریم ، موسسات قرآنی وابسته به این اداره را مجری طرح های آموزشی معرفی کرد.

ایشان در ادامه سخنانش ،برگزاری طرح قرآنی بینات شامل تفسیر آیات قرآن کریم را از دیگر برنامه های قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان هر سال دانست و افزود : در این طرح که همه ساله در اکثر مساجد و مراکز دینی شهرستان اردکان اجرا می شود ، مردم با مبانی قرآنی و دستور العمل های حیاتبخش قرآن کریم آشنا می شود ، چرا که یکی از وظایف اصلی مبغلین دینی این است که مبانی قرآنی را در زندگی مردم جاری نمایند.

ایشان آشنایی مرد با مفهوم آیات قرآن کریم را از اهداف اصلی این طرح اعلام کرد.

قابل ذکر است این مصاحبه عصر روز سه شنبه 15 مرداد ماه انجام و در بخشهای خبری سیمای مرکز یزد پخش شد.

سرکشی از جلسات قرآنی اردکان

رئیس  و مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در اداره سرکشی از جلسات قرآنی ، از جلسه قرآنی شهید شاکر اردکان بازدید به عمل آورند. 

در راستای سرکشی به جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان به همراه مسئول کانون قرآن این اداره  از جلسه قرائت قرآن شهید شاکر بازدید به عمل آورند.

در این برنامه ، استاد جلسه قرآن به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در موضوع آموزش قرآن کریم پرداخت و چند تن از قرآن آموزان نخبه را معرفی نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در سخنانی با اشاره به نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ، این ماه را فرصت مناسبی برای یادگیری و انس با قرآن کریم دانست.

ایشان با اشاره به اهمیت برخی ایام سال برای انجام دادن عبادات و خیرات ،   همگان را به انجام کارهای خیر در زمینه های قرآنی تشویق کرد.

در این جلسه 10 نفر نوجوانان ممتاز این جلسه قرآنی هدایایی دریافت کردند.

قابل ذکر است این برنامه شامگاه سه شنبه 15 مرداد ماه برگزار شد.