مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر

به گزارش "خدمت"؛ سید حسن نصرالله که چهارشنبه شب در باره پیامدهای انتخابات اخیر پارلمانی لبنان و سیاست های آتی حزب الله در این زمینه سخنرانی می کرد در بخشی از اظهاراتش به بروز برخی ناآرامی ها و خرابکاری ها در ایران بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت : کسانیکه در لبنان به این وضعیت چشم دوخته اند و امید دارند بدانند که از وضعیت ایران آگاهی ندارند.

وی که سخنانش از تلویزیون " المنار " رسانه تصویری حزب الله پخش می شد افزود : شما ( سران گروه 14 مارس ) انتخابات ایران ومسایل حاشیه ای آن را رها کنید زیرا امام خامنه ای تاکید کرده که خرابکاران و آشوبگران وابسته به هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری نیستند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : در کجای دنیا شاهد بوده ایدکه 85 درصد مردم یک کشور در انتخابات آن شرکت کنند و این دلیلی بر آگاهی مردم ایران از اوضاع سیاسی کشورشان است .

این مقام حزب الله گفت : من اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران این مرحله حساس را نیز پشت سر خواهد گذاشت .

نصرالله سپس بار دیگر به مساله انتخابات اخیر پارلمانی لبنان اشاره کرده و افزود : کسانی در مبارزان انتخاباتی اخیر موضوع اعتقاد ما به ولایت فقیه را مطرح کرده و از آن به عنوان حربه ای برای ترساندن مردم سوء استفاده کردند.

وی گفت : این در حالی است که ولایت فقیه جزوی از اعتقادات ما محسوب می شود اما ربطی به مساله انتخابات لبنان ندارد و کسی نیز حق ندارد به اعتقادات ما توهین کند .
نصرالله اضافه کرد در قانون اساسی لبنان آزادی اعتقادات دینی و احترام گذاشتن به ادیان و طوایف پذیرفته شده است .

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد برخلاف تبلیغات برخی طرفها در لبنان که سلاح مقاومت را عاملی برای تاثیر منفی گذاشتن بر انتخابات اخیر لبنان قلمداد می کردند باید تاکید کرد که این انتخابات در سایه تهدیدها و فشارهای رژیم صهیونیستی ، آمریکایی ، غربی و عربی برگزار شد .

وی به دیگر حربه گروه 14 مارس برای کسب اکثریت پارلمانی اشاره کرد و گفت سران این گروه پول های هنگفتی را برای آوردن لبنانی های خارج نشین برای رای دادن در برخی حوزه های حساس و با رقابت جدی هزینه کردند.

این مقام حزب الله موضوع خرید آرای شهروندان از سوی گروه 14 مارس را از دیگر تخلف های جدی این انتخابات دانست و گفت بسیاری از لبنانی ها از جمله در زحله شرق لبنان شاهد پرداخت رشوه برای خرید رای بودند.

دبیرکل حزب الله تحریک های طایفه ای و مذهبی را نیز جزو تخلفات انتخاباتی گروه 14 مارس دانست و گفت متاسفانه طایفه شیعه و طایفه ارامنه که بیش از 100سال است اصالت لبنانی دارند بیشتر از بقیه مورد ظلم قرار گرفتند بگونه ای که برخی سران گروه 14 مارس ارامنه را جزو لبنانی ها و یا مسیحیان نمی دانند.