مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 92/5/24
نظر

بازدید بازرسان دار القرآن کریم کشور از طرح های قرآنی اردکان

نشست مشترک بازرسان قرآنی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان

موسسات قرآنی بازوی اجرایی ادارات تبلیغات اسلامی

ارتقاء سطح موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

شعبه موسسه  قرآنی نورالزهرا(س) در منطقه محروم  شرق اردکان، نیازمند حمایت است

 

 

 

بازدید بازرسان دار القرآن کریم کشور از طرح های قرآنی اردکان

آقای وادی پور یکی از بازرسان سازمان دارالقرآن الکریم از طرح های قرآنی در حال اجرا در شهرستان اردکان بازدید به عمل آورد.

به دنبال برگزاری طرح های قرآنی از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، یکی از بازرسان سازمان دار القرآن الکریم کشور به همراه رئیس دار القرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ، جهت بررسی کمیت و کیفیت طرح های قرآنی برگزار شده ، در اردکان حاضر و به کلاسها و مراکز اجرای طرح های قرآنی مراجعه و طرح ها را مورد بازبینی قرار دادند.

آقای وادی پور از نیرویهای سازمان دار القرآن الکریم کشور در بازدید از کلاس های قرآنی اردکان ، با تاکید بر اجرای دقیق طرح های قرآنی بر اساس دستورالعمل های تفصیلی ارائه شده ، از بهره گیری از نیروهای متخصص و دوره دیده در اجرای این طرح ها تاکید کرد.

در این بازدید از کلاسهای قرآنی شهرک مسکن مهر و موسسات قرآنی اردکان بازدید به عمل آمد.

قابل ذکر است این بازدید در روز چهارشنبه 22 مرداد ماه سال جاری اجرا شد.

نشست مشترک بازرسان قرآنی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان

در جلسه ای که با حضور  بازرس اعزامی از دار القرآن الکریم کشور ، مسئول دار القرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، بر انسجام طرح های قرآنی در سطح ملی تاکید شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش مختصری از طرح های قرآنی اجرا شده در شهرستان اردکان پرداخت و به فعال بوده 2 موسسه قرآنی و 6 خانه قرآنی در اردکان اشاره و افزود 4 موسسه قرآنی دیگر نیز در شهرستان اردکان در شرف تاسیس می باشند.

در این جلسه ، حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، عدم انسجام در تولیت فعالیتهای قرآنی در سطح ملی را یکی از آسیبهای جدی در حوزه قرآنی دانست و از بازرسین اعزامی خواست تا مراتب درخواست شهرستانها مبنی بر مدون نمودن قوانین و دستورالعملها در سطح ملی برای برنامه های قرآنی را به مسئولین رده بالا انتقال دهند.

آقای وادی پور، بازرس سازمان دار القرآن الکریم نیز به هماهنگی های انجام شده در اجرای پروژه های ملی قرآنی اشاره کرد و برگزاری طرحهای تلاوت و تسنیم را از جمله این برنامه ها دانست.

قابل ذکر است این جلسه در روز چهارشنبه 22 مرداد ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

موسسات قرآنی بازوی اجرایی ادارات تبلیغات اسلامی

در جلسه ای که در موسسه قرآنی بینات اردکان و با حضور بازرسان قرآنی برگزار شد بر فعالیت موسسات قرآنی به عنوان بازوی اجرایی ادارات تبلیغات اسلامی تاکید شد.

مسئول دار القرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بهمراه نیروی اعزامی از سوی سازمان دار القرآن الکریم  و مسئول کانو ن قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در جلسه ای که با حضور مسئولین موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد، اجرای طرح های قرآنی در این موسسه مورد بازبینی قرار گرفت.

در این جلسه  به مشکلات اداری و مالی موسسه قرآنی رسیدگی و از سوی بازرسان توصیه های  لازم برای تدوین صحیح بایگانی آموزشی و اجرایی موسسه ارائه شد.

مسئول دار القرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این جلسه اعلام کرد در استان یزد کلیه طرح های قرآنی این اداره کل از سوی اتحادیه موسسات قرآنی به موسسه های دارای مجوز ابلاغ می شود و موسسات قرآنی به عنوان بازوی توانمند اجرایی ادارات تبلیغات اسلامی به اجرای طرح های قرآنی می پردازند.

این جلسه در روز 22 مرداد ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزارشد.

 

ارتقاء سطح موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

بازرس سازمان دارالقرآن الکریم در بازدید از موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان با توجه به وسعت فعالیتهای این موسسه بر ارتقاء سطح آن  تاکید کرد.

آقای وادی پور بازرس سازمان دار القرآن الکریم کشور در بازدید از فعالیتهای موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان ، با توجه به فعالیتهای بسیار وسیع این موسسه و بهره مندی ازنیروهای متخصص قرآنی در این موسسه ، بر ارتقا سطح این موسسه تاکید کرد.

در این بازدید بازرس سازمان دار القرآن الکریم کشور به مسئولین دارالقرآن الکریم استان و مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان تاکید کرد ، سریعا نسبت به اجرای مراحل قانونی برای ارتقاء سطح این موسسه اقدام نمایند.

قابل ذکر است موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان در سطح بندی موسسات قرآنی در سطح 2 قرار داده شده است که انشاء الله پس از طی مراحل اداری ، به سطح 1 کشوری ارتقآء خواهد یافت.

در این بازدید کلاسهای حفظ کل قرآن کریم این موسسه مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است این بازدید در روز 22 مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

شعبه موسسه  قرآنی نورالزهرا(س) در منطقه محروم  شرق اردکان، نیازمند حمایت است

بازرسان قرآنی کشوری در بازدید از ساختمان در حال ساخت شعبه موسسه ی قرآنی نورالزهرا(س) اردکان در منطقه شرقی اردکان ، بر حمایت از این طرح تاکید کردند.

مسئول دار القرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بهمراه نیروی اعزامی از سوی سازمان دار القرآن الکریم  و مسئول کانو ن قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در بازدید از ساختمان در حال ساخت شعبه امام حسن مجتبی (ع) موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان که در انتهای خیابان آیت الله فکور قرار دارد ، بر تسریع در روند ساخت این مرکز تاکید نمودند.

آقای وادی پور بازرس اعزامی از سازمان دارالقرآن الکریم ، وجود مراکز قرآنی و فرهنگی در مناطق محروم شهری و روستایی را از برنامه های مورد تاکید این سازمان اعلام کرد و لزوم حمایت از این طرح عمرانی  قرآنی لازم دانست.

گفتنی است ، زمین مورد نیاز ساخت این مرکز از سوی یکی از خیرین اردکانی تامین و تا کنون باکمک خیرین 20 درصد از کار ساختمانی این مرکز قرآنی اجرا شده و تکمیل و تجهیز آن نیازمند حمایتهای مردمی و دولتی می باشد.

قابل ذکر است این بازدید در روز سه شنبه 22 مرداد ماه سال جاری اجرا شد.