مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 92/5/31
نظر

ثبت نام ترم پاییزه موسسات قرآنی اردکان

موسسات قرآنی اردکان با اعلام برنامه های آموزشی خود در رشته های  مختلف قرآنی از متقاضیان درترمهای پاییزه دعوت به ثبت نام نموده اند.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان  برای ترم پاییز ثبت نام می کنند. در اطلاعیه این موسسات ، برگزاری کلاسهای مختلف از جمله ترتیل ، روانخوانی ،تفسیر و حفظ قرآن  به چشم می خورد . برگزاری کلاسهای ویژه نونهالان از دیگر برنامه های در دست اقدام این موسسات می باشد.

ثبت نام همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 12 در محل موسسات مذکور ادامه دارد.

قرار است کلاسهای قرآنی پاییزه این موسسات از اوایل مهرماه و تحت نظارت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آغاز شود.

 

آغاز ثبت نام شکوفه های قرآنی در اردکان

ثبت نام از نونهالان 3 تا 6 سال برای شرکت در کلاسهای آموزش قرآن شکوفه های قرآنی در موسسات قرآنی اردکان آغاز شد.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان  اقدام به ثبت نام از نونهالان جهت شرکت در طرح شکوفه های قرآنی نموده اند . ثبت نام از نونهالان از 1 شهریور ماه آغاز و تا 25 شهریور ادامه دارد.

آموزش مفاهیم قرآنی و دینی ، واحد کار تربیت قرآنی ، نقاشی و تفریحات ازجمله برنامه هایی است که مهدشکوفه های قرآنی برای نونهالان تدارک دیده است.

ثبت نام همه روزه صبح از ساعت 9 تا 12 در مرکز موسسات واقع در خیابانهای شهید قانعی و شهید باهنر انجام می شود.

قابل ذکر است کلیه برنامه های قرآنی موسسات قرآنی تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار می شود.

 

فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان در نیمه دوم سال 1392

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان کلاسهای روخوانی ، روانخوانی ، حفظ  ، مفاهیم قرآن کریم  و دوره های تخصصی قرآنی را در رده های سنی مختلف برگزار می کند.

مسئول واحد آموزشموسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان  ضمن اعلام این خبر افزود : در حال حاضر کلاسهای فرهنگی و قرآنی مختلفی ویژه رده های سنی 3 تا 60سال در این مرکز دایر می باشد.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  تحت  نظارت  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد.

قابل ذکر است کلاسهای حفظ قرآن کریم به صورت دوره ای در این مرکز برگزار می شود و طرح مکاتبه ای آموزش قرآن کریم نیز در برنامه های آتی این مرکز قرار دارد.

راه اندازی شکوفه های قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی یکی دیگر از برنامه های این موسسه می باشد.

برگزاری 35 دوره آموزشی عمومی و 9 دوره آموزش تخصصی قرآن کریم در شش ماهه اول سال 1392 از جمله برنامه های این موسسه می باشد.

 

آغاز دور جدید طرح حفظ 5 ساله قرآن در اردکان

دور جدید کلاسهای طرح 5 ساله حفظ کل قرآن کریم در موسسات قرآنی اردکان آغاز شد.

طرح 5 ساله حفظ کل قرآن کریم با استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان و نوجوانان اردکانی روبرو شده است.

بنا به اعلام موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان ، کلاسهای طرح حفظ کل خواهران روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه عصردرمحل این موسسه برگزار می شود که درمجموع 3 کلاس 65 نفر مشغول به حفظ قرآن می باشند.

با شروع ثبت نام از متقاضیان برادر ، کلاسهای حفظ کل ویژه برادران نیز در این موسسه برگزار خواهد شد.

 

طرح مکتب خانه قرآنی در اردکان اجرا می شود

موسسات قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، طرح مکتب خانه قرآنی ویژه کودکان را اجرا می کنند.

بنا به گفته مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان ، طرح مکتب خانه قرآن که برگرفته از روشهای سنتی آموزش قرآن ویژه کودکان می باشد ، ازابتدای مهر ماه امسال در موسسه قرآنی بینات و موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان اجرا خواهد شد.

قانعی اردکانی در جلسه مسئولین آموزشی موسسات قرآنی با بیان این مطلب افزود : دراین طرح با بهره گیری از فنون جدید آموزش و استفاده از روشهای سنتی ، قرائت و حفظ قرآن کریم به نونهالان آموزش داده می شود.

ثبت نام از نونهالان برای شرکت دراین طرح از 5 شهریورتا 5 مهر ماه در محل موسسات قرآنی اردکان ادامه دارد.

قابل ذکر است این جلسه عصر روز چهارشنبه 30 مرداد ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.

 

 

کلاسهای حفظ قرآن کریم در نیروی انتظامی اردکان اجرای می شود

در جلسه ای جزییات همکاری اداره تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی اردکان برای تشکیل کلاسهای حفظ قرآن جهت پرسنل آن نیرو به تصویب رسید.

فرماندهی و رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اردکان با حضور در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان در نشستی با رئیس این اداره ، پیرامون مسائل فرهنگی و قرآنی به بحث و گفتگو نشستند.

در این دیدار ،سرهنگ کمالی فرماندهی نیروی انتظامی اردکان بر همکاری های دو جانبه بین این نیرو و اداره تبلیغات اسلامی اردکان تاکید کرد.

حجت الاسلام تابان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اردکان نیز ، برگزاری دوره های فرهنگی و قرآنی جهت پرسنل ناجا را خواستار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در خصوص برگزاری کلاسهای حفظ قرآن کریم و تامین استاد و منابع آموزشی آن برای پرسنل و خانواده های ناجا قول مساعد داد و در این خصوص بر بالا بردن روحیه معنوی پرسنل نیروی انتظامی با هدف ایجاد انگیزه های دینی در کار آنها تاکید کرد.

قابل ذکر است این جلسه صبح روز 30 مرداد ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان:

تجلیل از عالمان ، نشانه قدر شناسی از خدمتگزاران عرصه دین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جلسه هماهنگی مراسم سالگرد آیت الله بهجتی بر تجلیل از مقام شامخ این عالم ربانی تاکید کرد.

د رجلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد امام جمعه فقید اردکان که در محل فرمانداری اردکان برگزار شد ، حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، گفت : تجلیل از مقام عالی عارف وارسته در حقیقت تجلیل مردم از جایگاه اعلاق و علم و نشانه قدرشناسی مردم از خدمتگزاران عرصه دین و فرهنگ اسلامی است.

در این جلسه که باحضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد جزییات برگزاری مراسم ششمین سالگرد این عالم ربانی به تصویب رسید.

مراسم ششمین سالگرد ارتحال فقیه وارسته و اخلاق مدار و شاعر توانمند دیارمان حضرت ایت الله بهجتی(ره) – شفق- در 3 بخش و برنامه های  جداگانه در اردکان برگزار می گردد.

 این برنامه ها شامل مراسم بزرگداشت فاتحه خوانی  در گلزار شهدا عصر پنچشنبه 31مرداد برسر تربت پاک آن فقید سعید و بعد از نماز مغرب وعشاء همان روز در مسجد کوشکنو همراه با مداحی وسخنرانی آیت الله صدیقی (امام جمعه موقت تهران) نمایشگاه عکس وکتاب جدید ایشان وارائه نرم افزار وتصاویر وبرخی تالیفات وپرده برداری از سایت شفق خواهد بود

عارف و عالم ربانی حضرت آیت ا… بهجتی متخلص به(( شفق)) اولین شاعر انقلاب و امام جمعه فقید شهرستان اردکان بوده که در مرداد 86 دارفانی را وداع گفت .

قابل ذکر است این جلسه صبح روز سه شنبه 29 مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

 

ثبت نام طرح قرآنی تسنیم در اردکان

متقاضیان طرح قرآنی تسنیم تا 5 شهریور ماه مهلت ثبت نام دارند.

طرح قرآنی تسنیم ، شامل مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و خانواده 32 دستگاه فرهنگی کشور از سوی سازمان دار القرآن الکریم کشور برگزار می شود.

بر اساس اطلاعیه های این سازمان ، ثبت نام از متقاضیان از اواخر مرداد آغاز و تا 5 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، با صدور اطلاعیه و ارسال نامه ای شامل جزییات برگزاری این طرح از کارکنان و خانواده ادارات و نهادهای فرهنگی مشمول این طرح خواسته تا نسبت به شرکت در این طرح اقدام نمایند.

 ثبت نام از متقاضیان در سایت تلاوت انجام می شود و این مسابقات شامل قرائت ، مفاهیم و حفظ می باشد.

قرار است مسابقات تسنیم در اوایل آبانماه سال جاری برگزار شود.

 

ثبت نام مسابقات قرآنی تلاوت در اردکان

از فعالین قرآنی اردکان برای شرکت در مسابقات قرآنی تلاوت دعوت به عمل آمد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، با صدور اطلاعیه ای از کلیه قاریان و حافظان قرآن کریم برای ثبت نام در مسابقات سراسری تلاوت دعوت به عمل آورد.

در این اطلاعیه جزییات برگزاری مسابقات قرآنی تلاوت که در رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود ، تشریح شده است.

مسابقات قرآنی تلاوت در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود و از ابتکارات این سری از مسابقات ، تعیین قطعاتی از قرآن کریم برای مسابقه قرائت می باشد که قاری موظف است آن قسمت را حفظ نموده و مفاهیم آن را نیز مسلط باشد.

در مسابقات حفظ کل قرآن کریم نیز حافظان می بایست مفاهیم 5 جزء ابتدایی قرآن کریم را مسلط باشد.

ثبت نام از متقاضیان برای این مسابقات تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در بهزیستی اردکان

پرسنل و خانواده کارکنان بهزستی اردکان بهمراه معلولین تحت پوشش این نهاد در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

از سوی اداره بهریستی اردکان با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، جشنواره قرآن و عترت با حضور پرسنل و خانواده کارکنان بهزیستی و جمعی از  معلولین تحت پوشش این نهاد در محل سالن اجتماعات و نماز خانه  این اداره برگزار شد.

در این جشنواره قرآنی ، شرکت کنندگان در رشته های قرائت به روشهای تحقیق و تدویر ، حفظ و مفاهیم و اذان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در آیین آغازین این مسابقات قرآنی ، دکتر پایدار رئیس اداره بهزیستی ضمن خوش آمد گویی به حضار برگزاری این مسابقات را زمینه ای برای رشد معنوی و قرآنی نیروهای بهزیستی و مددجویان دانست و از شرکت کنندگان تشکر نمود.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در این جمع در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات و نحوه داوری آن مطالبی ایراد کرد.

قابل ذکر است، جشنواره قرآن و عترت بهزیستی اردکان ،در روز دوشنبه 28 مرداد ماه و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

آموزان موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان در پارک شهر

برنامه فرهنگی تفریحی ویژه ای برای قرآن آموزان موسسه قرآنی نورالزهرا(س) در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

 از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، مراسم فرهنگی و تفریحی ویژه ای برای قرآن آموزان این موسسه در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این برنامه ، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در جمع مربیان و قرآن آموزان ، طی سخنانی ، نفوذ مبانی عالیه قرآن کریم در وجود هر انسانی را  عامل مهمی در شکل گیری شخصیت والای انسانها دانست و افزود : اگر هر انسانی بر اساس مبانی قرآنی شخصیتش شکل بگیرد ، در جامعه نیز مقبولیت بالایی خواهد داشت.

در ادامه این برنامه مسابقات قرآنی حضوری با طرح معماهای قرآنی از سوی ایشان مطرح و به برندگان جوایزی اعطا شد.

شرکت قرآن آموزان در مسابقات و برنامه های تفریحی ، پذیرایی از آنها و تجلیل از مربیان آنها از دیگر برنامه ای این طرح بود.

قابل ذکر است در این برنامه که صبح روز دوشنبه 28 مرداد ماه سال جاری برگزار شد ، قرآن آموزان 8 کلاس قرآنی شرکت نموده بودند.