مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 92/9/23
نظر

از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است: شخصی با شگفتی نام? عمل خود را می خواند و شادمانی می کند.فرشته ای از او می پرسد:تو را چه شده است؟ می گوید کاری را که نکرده ام در اینجا برایم ثبت شده است من در دنیا به 10 نفر قرآن آموزش داده ام،اما اینجا یک میلیون را نشان می دهد.فرشته پاسخ می دهد:تو به 10 نفر قرآن آموختی یکی از آنها به صد نفر و یکی از آنها به هزار نفرو… به تو بگویم که تمام کسانی که به واسط? این 10 نفر تا روز قیامت آموزش قرآن دیده اند،در نامه عمل تو ثبت شده است»

مسئولیت آموزش قرآن در ابتدا با پیامبر اعظم(صلی الله و علیه وآله) بوده است.ایشان از اولین روزهای بعثت، هر مسلمان شایسته ای را می یافت که دلش به نور ایمان روشن شده است،مأمور آموزش قرآن می کرد.جعفر بن ابی طالب،مصعب بن عمیر و ابوذر غفاری از جمل? آن معلمان بوده اند.

در این باره، رسول اکرم(صلی الله و علیه وآله) فرموده است:«خداوند،معلمان قرآن را در بهشت منزلتی ویژه می دهد همچنین از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است:شخصی با شگفتی نام? عمل خود را می خواند و شادمانی می کند.فرشته ای از او می پرسد:تو را چه شده است؟ می گوید کاری را که نکرده ام در اینجا برایم ثبت شده است من در دنیا به 10 نفر قرآن آموزش داده ام،اما اینجا یک میلیون را نشان می دهد.فرشته پاسخ می دهد:تو به 10 نفر قرآن آموختی یکی از آنها به صد نفر و یکی از آنها به هزار نفرو… به تو بگویم که تمام کسانی که به واسط? این 10 نفر تا روز قیامت آموزش قرآن دیده اند،در نامه عمل تو ثبت شده است.»

امیرالمومنین علی(علیه السلام) هم فرموده است:«پدر باید به فرزندان خود قرآن بیاموزد.»(نهج البلاغه،حکمت 391)

از وظایف ما این است که قرآن را به مردم دنیا معرفی کنیم و برای آموزش آن،از هم? ابزارهای جذاب و فناوری نوین آموزشی استفاده کنیم تا این انتظار قرآن دربار? آموزش آن،به یاری خداوند برآورده شود.