مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/4/10
نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه حمایت از مواضع اخیر امام جمعه شهرستان اردکان

ما نماز گزاران نماز جمعه شهرستان اردکان ضمن اعلام تشکر و قدر دانی از مواضع شجاعانه و مدبرانه ، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه محترم شهرستان اردکان در خطبه های نماز جمعه مورخ 5/4/1394 در خصوص تذکرات جدی به صاحبان صنایع و مسئولین شهرستان اردکان  ، حمایت قاطعانه خود را از مواضع ایشان اعلام نموده و اعلام می داریم ، تمامی سه مورد از مطالباتی که امام جمعه گرانقدر در آن خطبه ها اعلام فرمودند ، خواسته ها و مطالبات مردم شریف اردکان می باشد و از مسئولین و صاحبان صنایع خواستاریم ، دوشادوش مردم و امام جمعه محترم نسبت به رفع دغدغه های مردمی اقدام نمایند.

و در این راستا سه محور اصلی مواضع اخیر امام جمعه محترم که همان مطالبات مردم اردکان است را متذکر می شویم.

1. توجه ویژه به مباحث  فرهنگی و شرعی و شئونات اسلامی در تمام شئون - اعم از عرصه کار و اقتصاد و حضور در اجتماع - باید همواره مورد توجه صاحبان صنایع و نیرویها ی شاغل در صنایع  باشد و زیر پا  گذاشتن قوانین مترقی اسلام از خطوط قرمز ما در عرصه اجتماعی  تلقی می شود. و لازم است مدیران و شاغلین در صنایع ، احترام جدی به فرهنگ و ارزشهای اسلامی و سنتی نهاده و تعصبات مذهبی مردم اردکان را جریحه دار ننمایند.

2. هرگونه بی توجهی به غرور و عزت جوانان متعهد و متخصص اردکانی و بی احترامی به آنها و بکارگیری نیروی غیر بومی علیرغم وجود نیروی کارآمد بومی در شهرستان توهین به تمام مردم و مسئولین اردکان تلقی خواهد شد و لازم است مدیران محترم صنایع در به کارگیری نیروهای بومی تجدید نظر جدی بنمایند.

3. تلاش مجدانه مدیران کارخانه ها و سرمایه گذاری مستمر آنها در موضوع حفظ محیط زیست و جلوگیری از نشر آلاینده ها، حفظ ذخایر آب و صرفه جویی و استفاده بهینه از همه منابع زیست محیطی شهرستان نیز موضوع بسیار مهمی است که نباید از نظر دور بماند و هم مردم و هم مسئولین شهرستان به جد پیگیر این موضوع حیاتی هستند.

 

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

نمازگزاران نماز جمعه شهرستان اردکان