مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/2/13
نظر
در نخستین ماه از سال اصلاح الگوی مصرف، رئیس کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اقدامی تامل برانگیز صندلی‌ های ??? میلیون ریالی را جایگزین صندلی ‌های قبلی این کمیسیون کرد.

خبرنگار خبرگزاری فارس فاش کرد: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که فعالیت‌های اقتصادی وی در مجلس هفتم نیز اعتراضاتی را در سطح جامعه برانگیخته بود، ?? صندلی‌‌ با قیمت هر کدام بیش از ??? هزار تومان برای کمیسیون متبوع خود تهیه کرده است.
سلیمان جعفرزاده این کار را در حالی انجام داده ‌که صندلی‌ های قبلی کمیسیون اجتماعی همچنان قابل استفاده بودند و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز هنوز از همان صندلی های قدیمی استفاده می کنند.
بر اساس شنیده‌ها، این صندلی‌ های گرانقیمت که از محلی غیر از اعتبارات قوه مقننه تهیه شده اند، با اطلاع مسئولان سازمان اداری مجلس به خانه ملت راه پیدا کرده اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم در دیدار نوروزی خود با کارکنان نهاد قانونگذاری در فروردین ماه سال جاری گفته بود ” مجلس یک نهاد کوچک با ??? نماینده و تعدادی کارمند است و صرفه جویی در چنین نهاد کوچکی دارای جنبه سمبلیک و نمادین است ” که به نظر می رسد از سخنان وی تفسیر نادرستی شده است.
انتظار از مردم برای منطقی کردن مصرف و اعمال برخی محدودیت ها در سطح جامعه، در کنار اقداماتی چون تهیه صندلی های گرانقیمت برای یک کمیسیون و سفر تفریحی برخی اعضای این کمیسیون به‌ همراه اعضای خانواده و سفر حج تعدادی نماینده در حاشیه یک سفر کاری نشانگر برداشت‌های سطحی از یک موضوع مهم است.
همچنین یک منبع آگاه از سفرهای مکرر برخی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با خانواده‌ به داخل و خارج از کشور که به دعوت رئیس این کمیسیون انجام می‌شود خبر داد.
سلیمان جعفر‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی چندین مرحله برخی اعضای این کمیسیون را همراه با خانواده‌های آنها به سفرهای داخلی و خارجی اعزام کرده است.
وی با تأکید با اینکه این اقدام رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شبهاتی را برای هئیت رئیسه و برخی نمایندگان و مسئولان کمیسیون نظارت بر سفرهای خارجی ایجاد کرده خاطر نشان کرد: اهداف جعفرزاده از این اقدام در دست بررسی است.
اخیراً حجت‌الاسلام محمدرضا فاکر رئیس کمیسیون اصل ?? در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وی سوال کرده است که چرا و با کدام هزینه برخی از اعضای کمیسیون مطبوعش را همراه با خانواده به سفرهای داخلی و خارجی فرستاده است.