مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/2/13
نظر
رقابت پنهان اسپانسرهای انتخاباتی

در روزهایى که نامزدهاى دهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى فعالیت خود را در سپهر سیاسى کشور شدت بخشیده اند ، حامیان مالى آنها نیز رقابتى فعالانه را زیر پوست سیاست، دنبال مى کنند.

روزنامه «جوان» در شماره امروز(یکشنبه) خود گزارشی از حامیان مالى برخى ستادهاى انتخاباتى داده است:

ظاهرا قرار اسپانسرها بر این است که در چشم نباشند و فقط با شارژهاى اعتبارى و بانکى، ستادهاى کاندیداهاى مورد توجه خود را تامین کنند. دامنه فعالیت این حامیان مالى اما حکایت جالبى دارد. فعالان عرصه ساخت و ساز،نمایندگى هاى شرکت هاى خارجى،بخش صنعت،فرآورده هاى غذایى و بعضا مقروضان بانکى، درحالى به ستادبرخى کاندیداها پیوسته اند که از هم اینک با آنالیز هزینه ها ،روزهاى قدرت را براى جبران، به انتظار نشسته اند. آقاى (گ) اسپانسرمالى یکى از کاندیداهاست. وى که پیش از این در سال هاى 76 و 80 هزینه هاى مالى کاندیداى آن روزهاى جریان دوم خرداد را تقبل کرده بود، مدیریکى از شرکت خودروسازى و از واردکنندگان اتومبیل هاى لوکس کره اى است. این زاده یزد، همچنین نمایندگى شرکت اتومبیل(...) در ایران بوده و درزمینه واردات ماشین هاى راهسازى فعال است. دامنه فعالیت فرد مزبور تنها به صنعت اتومبیل منحصرنمى شود. وى تولیدکننده مواد غذایى معروف(...) نیز هست که نمایندگى هاى متعددى را در داخل و خارج از کشور دارد.

این اسپانسر مالى به خواهش همشهرى خود که سابقه مدیریت اجرایى داشته، تاکنون مبلغ 10 میلیارد تومان به ستاد یکى ازکاندیداها کمک کرده است.

البته آقاى (گ) تنها حامى مالى این کاندیدا نیست. پاره اى از صاحبان صنایع در استان هاى آذربایجان شرقى ،هرمزگان و خراسان رضوى نیزبه تامین کنندگان مالى کاندیداى مزبور پیوسته اند. از مهم ترین این حامیان مى توان به آقاى (ز) در تبریز اشاره داشت که طى هفته هاى گذشته برخى از صاحبان صنایع در شهرک هاى صنعتى استان آذربایجان شرقى را براى کمک مالى، به جلسه اى دو ساعته دعوت کرده است.

حامى مالى دیگر این کاندیدا شخصى به نام (خ) است. وى که در زمان اقتصاد کوپنى مدیرعاملى هفت شرکت در زمینه تهیه و توزیع کالا را برعهده داشته است اینک با تاسیس شرکتى تحت عنوان(س) قراردادهایى را در زمینه صادرات و واردات مواد شیمیایى با اندونزى منعقد کرده است. وى همچنین شرکتى دیگرى به نام(ر) دارد که آن هم در حوزه توزیع مواد شیمیایى است. گفتنى است وى از طریق (م- ر) به ستاد این کاندیدا وصل شده است. اسپانسر مالى یکى دیگر از کاندیداها شخصى به نام(م.م)است. این حامى مالى ، نمایندگى شرکت(پ.ت)، نمایندگى گوشى هاى همراه (...) و نمایندگى محصولات صوتى و تصویرى یک شرکت کره اى را در اختیار داشته و اتفاقا فرزند کاندیداى مورد حمایت خود را به مدیرعاملى یکى از این شرکت ها گمارده است.

همچنین کارخانجات (ن)شیراز و شرکت فرآورده اى روغنى(ف) متعلق به شخص یاد شده مى باشند. فعالیت این اسپانسر مالى به حوزه خودرو نیزکشیده شده و وى وارد کننده جدیدترین خودرو به نام (...) مى باشد که هم اکنون 200دستگاه آن وارد گمرک ایران شده است. اما نکته قابل توجه این است که فرد مزبور از بزرگ ترین بدهکاران سیستم بانکى بوده و داراى یک پرونده 158 میلیارد تومانى مى باشد . دیگر اسپانسر مالى این کاندیدا شخصى به نام (د.ا) است که ازتاجرها و فعالان عرصه ساخت و ساز مى باشد و هم اکنون در دوبى سکونت دارد.وى پیش از این پرونده قطورى در زمینه برج سازى داشته و در زمان تصدى شهردارى ازسوى عنصر ارشد یکى ازاحزاب دوم خردادى ،مجوزهاى لازم را جهت ساخت و سازهاى کلان دریافت کرده بود.

گفته مى شود زمینه پیوستن این حامى مالى به ستاد انتخاباتى، همین مدیر سابق شهردارى مى باشد که در ستاد این کاندیدا مسوولیت دارد. یکى دیگر ازاین اسپانسرها حکایت جالبى دارد.وى با سربرگ یکى از نهادها داروى قاچاق وارد کشور کرده و با سود آن به ثروت هنگفتى دست یافته است.فرد یادشده همچنین با توجه به فعالیت درعرصه ورزش نیز،برخى از درصد هاى لازم بابت اسپانسر تیم ها را به خود اختصاص داده بود.

با این تفاصیل مى توان گفت ،رقابت اسپانسرها براى پیروزى کاندیداهاى خود در حالى شدت یافته است که ادامه این وضعیت و اعلام موضع نکردن نامزدها در قبال فعالیت هاى آنان مى تواند در سرنوشت انتخاباتى آنان تاثیر بسزایى داشته باشد.

توهین ها ی هاشمی و موسوی نسبت به احمدی نژاد
جبران آجر شدن نان حمایت دوگانه با هتاکی کم‌سابقه به احمدی‌نژاد
شورای نگهبان باید احمدی‌نژاد را ردصلاحیت می‌کرد

در حالی که با روی کار آمدن دولت ولایت‌مدار احمدی‌نژاد نان برخی افراد در دلالی‌های پروژه حاکمیت دوگانه تجدیدنظرطلبان آجر شده است، یکی از همین واسطه‌ها که جزء حلقه اول نزدیکان هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی است، با حمله به رئیس‌جمهور در ادعایی عجیب و بی‌سابقه گفت: ما در طول این سی سال دولتی نداشتیم که تا این حد نسبت به رهبری و مراجع تقلید بی اعتقاد باشد.

به گزارش رجانیوز، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی،همان روزنامه‌ای که میرحسین موسوی سردبیری اولیه آن پس از تأسیس در سال‌های اول انقلاب را برعهده داشت و اکنون نیز به تریبون ثابت و تبلیغاتی موسوی تبدیل شده است، ادعای عجیب و بی‌سابقه فوق را در حالی مطرح کرده است که رهبر انقلاب بارها در سخنانشان از دولت حمایت کرده‌اند.

مشاور هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی در حالی با این ادعا که "تاکنون دولتی پس از انقلاب که تا این اندازه به ولایت فقیه بی‌اعتقاد، باشد، نداشتیم" دولت نهم را متهم به دروغ‌گویی می‎کند که رهبر انقلاب سال گذشته و در دیدار با کارگزاران حج تأکید کردند فضای بی‌وبندباری در اظهارنظر علیه دولت چیزی نیست که خداوند متعال از آن به آسانی بگذرد.

مهاجری که از او به عنوان یکی از نزدیک‌ترین روحانیون به هاشمی رفسنجانی یاد می‌شود، در حال حاضر روزنامه جمهوری اسلامی را به بولتن تبلیغاتی موسوی تبدیل کرده است.

به نظر می‌رسد روی کار آمدن دولت اصولگرای احمدی‌نژاد که در آن، واسطه‌ها میان رهبری و رئیس‌جمهور حذف شده و به تعبیر دیگر نان افرادی که از محل ادامه این روند امرار معاش می‌کردند، قطع شده است، در سوزش افرادی نظیر مهاجری مؤثر بوده و قصد دارند این مسئله را با هتاکی و ادعاهای عجیب و غریب جبران کنند.

سایت جمهوریت وابسته به جریان دوم‌خردادی در گزارشی از سخنان مهاجری در دیدار با هسته مرکزی نسیم 88 (حامیان خاتمی) منتشر شد، نوشت: این مشاور رییس جمهور سابق (مهاجری) با طرح این سوال که "چرا احمدی نژاد نه؟" گفت: مسائل اقتصادی که در صحبت های دوستان هم به آن اشاره شد، مهم است اما زیربنا نیست. آن چه زیربناست و به ارزش ها برمی گردد، "صداقت" است و در مکتب دولت فعلی دروغ گفتن مستحب مؤکد و واجب است؛ یعنی به شدت و بدون هیچ ابایی دروغ می‌گویند. ما تا قبل از این دولت در سطح ریاست جمهور دروغ نداشتیم.

وی با اذعان به دروغ‌گویی به مردم در زمان جنگ اظهار داشت: البته یک سری دروغ ها واجب بود آن هم مختص دوران جنگ بود، به این معنا که برای جنگ روانی تعداد کشته ها و اسیران دشمن را بیشتر می گفتند و از این دست مسائل، غیر از این چیز دیگری نبود چراکه آن‌ها در مکتب امام پرورش یافته بودند و صداقت داشتند. مثلا شهید بهشتی مجسمه صداقت و پاکی بودند. اما این دولت با دروغ و فریب تا این جا مانده است و این برای ملت ما که انقلاب اش یک انقلاب فرهنگی و ارزشی بود و همه چیز در آن باید برحسب ارزش ها و معنویت باشد، بزرگ ترین خسران است.

مهاجری با برشمردن دروغ های مورد ادعای منتسب به این دولت افزود: یکی از دروغ هایی که شاید عوام متوجه نشوند اما خواص می فهمند "ادعای پیروی از ولایت فقیه" است. ما در طول این 30 سال دولتی نداشتیم که تا این حد نسبت به رهبری و مراجع تقلید بی اعتقاد باشد و البته از آن طرف سنگ آن را هم به سینه بزند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به تخریب های صورت گرفته علیه شخصیت های نظام، بار دیگر دولت را متهم کرد و هیچ اشاره‌ای به سیاه‌نمایی‌های مخالفان نکرد، گفت: یکی از کارهای خلافی که توسط این دولت و یا عوامل اش صورت گرفت، تخریب چهره های خدمتگزار این نظام بوده است. این ها قلم دادند دست یک عده افراد فحاش که هرچه می خواهند بگویند و بنویسند و هر دورغ و تهمتی را بگویند.

وی در ادامه دیدار خود با نسل سومی‌های یاریگر میرحسین (نسیم) به انحلال سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: این باعث شد یک سری از درآمدها و ارز دولت در برخی جاهای نامعلوم هزینه شود و می بینیم که دیوان محاسبات هم در حال فاش کردن این مسائل است اما رییس دولت مصاحبه می کند و می گوید دولت پاک است و این مسائل دروغ است. مرتب هم مجلس و رییس مجلس مصاحبه می کنند و پاسخ او را می دهند و گزارش ارائه می کنند. خب این نشان می دهد که دولت دروغ می گوید و این تخلفات قابل انکار نیست.

مهاجری در ادامه هتاکی‌های خود به رئیس‌جمهور گفت: این ها مسائلی به وجود آورده است که به نظر من شورای نگهبان در روز قیامت هیچ جوابی ندارد بدهد که چگونه این فرد را جزء رجال سیاسی کشور اعلام کرد یا اگر بخواهد برای این دوره هم این کار را تکرار کند. من اگر در شورای نگهبان بودم بدون هیچ تردیدی و با توجه به عملکرد و بی‌صداقتی اش اعلام می کردم احمدی نژاد به هیچ وجه شایستگی کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آینده را ندارد.

مشاور هاشمی رفسنجانی افزود: متاسفانه جوی را ایجاد کرده اند که همه از ترس آبروی خود نتوانند حرف بزنند. با یکی از دوستان که دکترای اقتصاد دارد درباره سرمقاله ای که پیرامون نقد همایش ایرانیان خارج از کشور بود صحبت می کردم، به من گفت فقط شمایید که گویا جرات دارید و از این گونه مقالات انتقادی بنویسید. معنای حرف این است که این ها یک حالت وحشت در کشور ایجاد کردند و اگر کسی بخواهد حرفی علیه این‌ها بزند، بی‌آبروی اش می کنند. بالاخره روزنامه دارند مثل کیهان و ایران و... و از آن طرف هم 20:30، این ها را دارند.

مهاجری با بیان این که همه ما مجموعه ای از ضعف‌ها و قوت‌ها هستیم ادامه داد: من در مدت 30 سال معاشرتی که با مهندس موسوی داشتم، به نظر من ایشان خصوصیت‌هایی که یک رییس جمهور باید داشته باشد را در حد بالا دارند. یکی از خصوصیات رییس جمهور مدیریت است که ایشان در دوران دفاع مقدس نشان دادند که در مدیریت بحران فردی قوی هستند. دومین لازمه تجربه است که ایشان صاحب تجربیات گرانبهایی از دوران مدیریت خود در جنگ هستند. خصوصیت دیگر آقای موسوی این است که همان طور که هست خود را معرفی می کند و خود را چیزی بیش از آن چه هست نشان نمی دهد. ایشان نه اهل دروغ است و نه ریا.

وی در ادامه با اشاره به علاقه شدید موسوی به روحانیت و مرجعیت شیعه و اظهارات علی مطهری درباره این که موسوی ضدروحانی است، گفت: این بزرگ‌ترین جفا به موسوی است. من نمی دانم چرا این فرد این حرف را زده است، چون آقای موسوی واقعا عاشق امام بود، فانی در شهید بهشتی بود. من به عنوان یک روحانی 30 سال است با ایشان رفاقت دارم و شهادت می دهم ایشان به اندازه سر سوزنی نسبت به روحانیت ضدیت ندارد. یک انسان به تمام معنا مذهبی است، از یک خانواده کاملاً مذهبی و معتقد به نظام و جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های رییس جمهور صلابت توام با عقلانیت در مواضع خارجی است و ایشان در طول این سی سال نشان داده است که موضع‌گیری های ضداستکباری قوی و بسیار دقیق دارند. به هر حال با توجه به این ویژگی‌ها که در مهندس موسوی می بینم، ایشان شایسته ریاست جمهوری است.

 

کثافت کاری جدیدی از مدعیان اصلاحات

در همایش موج سوم که توسط حامیان موسوی و خاتمی ترتیب داده شده بوده وقتی کلیپ ارتحال حضرت امام پخش میشه و خبر رحلت آن بزرگوار توسط گوینده خبر خونده میشه حاضرین در حضور خاتمی و میرحسین سوت و هورا میکشن و کف میزنن...

آقای خاتمی که امتحان خودشان را قبلا به خوبی پس داده اند و انتظاری از ایشان نمیرود.

اما آیا ترک کردن جلسه ای که در آن به امام توهین میشود برای یاور امام(؟!) انتظار زیادی است ؟

خطاب به آنهایی است که هنوز برای انقلاب و آرمان های آن ارزش قائلند? آیا هنوز هم شک دارید ؟

خطاب به نیروی انتظامی : انتظار برخورد سریع و قاطع با عاملان این حرکت ضدانقلابی را داریم.

خطاب به شورای نگهبان : آیا هنوز حجت تمام نشده است ؟

خطاب به عاملان این جریان : ان ربک لبالمرصاد...

ای دشمن حق ما دلیر و حق پرستیم
برگرد تا سربند یا زهرا(س) نبستیم

??? کیلوبایت
دانلود کلیپ تصویری

شادی روح شهدا صلوات

)