مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/4/30
نظر
 از روشن شدن نتیجه انتخابات و پیروزی دکتر احمدی نژاد به عنوان منتخب مردم، و بعد از آنکه رئیس جمهور چند تن از تغییرات در کابینه جدید را اعلام کرد، حجم شایعه سازی ها از سوی رسانه ها به حدی رسید که آیت الله سبحانی در دیدار جمعی از مدیران خبرگزاری فارس اعلام کرد که شایعه سازی در دین مبین اسلام حرام است.
به گزارش رجانیوز، وجود برخی تغییرات در کابینه دهم باعث شد تا برخی رسانه های منتقد دولت از هم اکنون دست به شایعه سازی بزنند و نسبت به تغییرات آینده در دولت دهم نظر شخصی خود را دخیل کنند.
جدای از اینکه پشت این شایعه سازی ها سهم خواهی احزاب و گروههای سیاسی قرار دارد،‌ نباید از وجود برخی اهداف و اغراض سیاسی غافل ماند.
اخیراً برخی رسانه های منتقد دولت در خبری از احتمال انتصاب مهدی خورشیدی (داماد احمدی نژاد) به عنوان رئیس دفتر آینده رئیس‌جمهور خبر داده اند، در صورتی که هیچ نشانه ای از این انتصاب نه در سخنان احمدی نژاد و نه در میان نزدیکان وی وجود ندارد.
ساخت و انتشار این شایعه اما از 2 حال خارج نیست:
اگر احمدی نژاد دست به چنین انتصابی بزند،‌ همین رسانه هایی که تا پیش از این خبر این انتصاب را با آب و تاب تمام منتشر می کردند، این انتصاب را فامیل بازی خوانده و هجمه های خود به احمدی نژاد و دولت دهم را آغاز کرده و دولت دهم را هم دولت فامیل سالار می نامند.
در حالت دوم اگر احمدی نژاد چنین انتصابی را انجام ندهد،‌ بروز برخی اختلافات که پیش از این نیز وجود داشته است، تشدید خواهد شد.
بازار این شایعات البته با نزدیک شدن به معرفی کابینه داغ‌تر نیز خواهد شد؛ این اخبار تأییدنشده، همچنین افرادی را که در مظان شایعه قرار دارند، به توهم می‌اندازد و پس از آنکه چنین مسئله‌ای به‌وقوع نپیوست، برخی دلخوری‌ها را که از اساس بی‌پایه بوده‌اند، دامن می‌زند. اتفاقی که در جریان انتخاب کابینه‌ی دولت نهم نیز رخ داد و تبدیل شدن برخی افراد از جریان اصولگرا به منتقد و در برخی موارد تخریب‌کننده دولت، بی‌ارتباط با این شایعات که به واقعیت تبدیل نشدند، نبود.
انتشار خبری که صحت و سقم آن معلوم نیست و قطعاً بر اساس مقاصد سیاسی انتشار یافته است نه تنها کاری غیر اخلاقی و تفرقه افکنانه است بلکه بنا بر گفته مقام معظم رهبری که در سخنان دیروزشان به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام بیان فرمودند، این نوع رفتارها، سیاسی کاری است و نه اقدام عقلانی.