مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/4/30
نظر
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به ادعای خاتمی و مجمع روحانیون مبنی بر برگزار کردن رفراندوم در کشور گفت: ادعای خاتمی و هم‌کیشانش در برگزاری رفراندوم و نیز بحرانی جلوه دادن شرایط کشور به دلیل ناکامی و شکست سنگین آنان در انتخابات است.
وی افزود: طرح برگزاری رفراندوم یقینا بی‌احترامی به همه ملت ایران است؛ بخصوص 40 میلیون نفری که پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و 24 و نیم میلیون نفری که آقای احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور منتخب خود برگزیدند.

* ادعای برگزاری رفراندوم همسو با خواست دشمنان نظام اسلامی است

نوباوه طرح برگزاری رفراندوم از سوی خاتمی و مجمع روحانیون را امری غیرقانونی، غیرمنطقی و غیر اصولی دانست و تاکید کرد: این ادعا همسو با خواست بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی مطرح شده است چرا که بیگانگان زمانی که می‌خواهند کلیت نظام را زیر سئوال ببرند و می‌بایست طرح‌هایی همچون برگزاری رفراندوم را مطرح می‌کنند از این رو رفراندوم زمانی در کشور برگزار می‌شود که اصل آن به خطر افتاده باشد.
نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: وی در حالی مدعی برگزاری رفراندوم است که همه پرسی ملت ایران را در حماسه 22 خرداد که موجب طرد جریان اصلاحات شد را نمی‌بیند.
وی با اشاره به اقدامات غیرقانونی و قانون‌گریزانه موسوی و خاتمی که منجر به بروز اغتشاشاتی در کشور شد، خاطرنشان کرد: آن دسته از گروه‌ها و افرادی که نتیجه انتخابات آزاد ملت ایران را نپذیرفتند و هیچگونه دلیل و مدرکی برای ادعاهای پوشالی خود ندارند، چطور می‌خواهند نتیجه رفراندومی را بپذیرند که یقینا نتیجه آن شکست قطعی آنان است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به موسوی و خاتمی یادآور شد که طرح اینگونه ادعاها جز آنکه اعتقاد راسخ آنان را به نظام اسلامی نشان ندهد و موجب سردرگمی مردم شود، معنی دیگری در پی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: ادعاهای خاتمی مبنی بر برگزاری رفراندوم با اظهارات یک فرد انقلابی و دوستدار نظام اسلامی بسیار متفاوت است.