مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/4/31
نظر
روزنامه القدس العربی، علنی شدن حمایت آمریکا از برخی عناصر سیاسی در ایران را باعث به تأخیر افتادن پروژه فروپاشی جمهوری اسلامی خواند.
این روزنامه با اشاره به عملکرد برخی چهره های سیاسی نوشت: اگر آمریکا و جهان غرب، حمایت خود از این سیاسیون و اپوزیسیون داخلی را افشا نمی کردند و اجازه می دادند تا این چهره ها خط مشی سیاسی خود را پیش ببرند، شاید در درازمدت امکان موفقیت آنها وجود داشت اما اکنون که آمریکا از این طیف علناً حمایت کرده، امکان هیچ پیشرفتی برای فروپاشی نظام ایران وجود ندارد.
القدس العربی می نویسد: ساختار سیاسی و چینش نیروهای وفادار به نظام جمهوری اسلامی به گونه ای است که هر گونه حمایت آمریکا از گروه ها و شخصیت های سیاسی منجر به آن خواهد شد که آن فرد یا گروه، تبدیل به خائن شده و از سوی کلیت نظام و مردم طرد شود.
نویسنده با نام بردن از برخی چهره های مطرح سیاسی می افزاید: این افراد تا هنگامی که در ایران به عنوان یک فعال سیاسی غیر مرتبط با بیگانه شمرده می شدند، مورد احترام نظام و مردم بودند و به محض اینکه فعالیت های سیاسی آنها مورد حمایت آمریکا قرار گرفت، رفته رفته سخنانی بر زبان راندند که تنها پس از مدت کوتاهی به عامل آمریکا تبدیل شده و اکنون مردم به آنها به عنوان خائن می نگرند.