مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/5/28
نظر
ساعاتی پس از انتشار نامه سیدحمید روحانی عضو سابق مجمع روحانیون مبارز به مهدی کروبی که در آن اقدامات کروبی را هم ارز اقدامات باند مهدی هاشمی معدوم دانسته بود، میرحسین موسوی با انتشار نامه ای خطاب به کروبی از شجاعت وی تشکر کرد.
به گزارش ایرنا میرحسین موسوی در این نامه با انتقاد نسبت به آنچه اهانت های صورت گرفته به وی در روزهای اخیر عنوان کرده، آورده است: اینجانب به سهم خویش از شجاعت و تعهد شما تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های شما با همصدایی دیگر استوانه‌‌های روحانیت مبارز تقویت شود.
موسوی در ادامه این نامه اظهار داشت:جای تاسف است که در نظام اسلامی ما متصدیان چندان بی‌طاقت شده‌اند که حتی تذکر را تاب نمی‌آورند.
میرحسین موسوی در این نامه بر خلاف اظهارات رییس ستاد انتخابات خود ، تعریف جدیدی از اصل نظام ارائه کرد و نوشت:"«اصل نظام» مردمند و حکومت بخش کوچکی از نظام و دولت بخش کوچکی از حکومت و مجموعه افرادی که رفتارهای غیر انسانی را مرتکب شده‌اند تنها بخش کوچکی از کارگزاران اجرایی کشورند."
گفتنی است میرحسین موسوی در حالی "اصل نظام" را "مردم" معرفی می نماید که قربان بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی وی در تاریخ 23 فروردین 88 و در جمع خبرنگاران گفته بود:"اصل نظام همان قانون اساسی، رهبری و تمامیت ارضی کشور است."