مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/8/20
نظر

  • نویسنده : مبین اردکان
    تاریخ : جمعه 90/8/20
    نظر

    1- عید قربان آمد و هفته پربرکت ولایت هم آغاز و در این هفته عظیم اسلامی قرار داریم ولی در ظاهر شهرمان تغییر محسوسی از این مناسبت بزرگ به چشم نمی خورد. لا اقل قبل تر ها شهرداری محترم بنر هایی به مناسبتهای مهم در ورودی شهرداری و یکی دوتا میدان مهم شهر نصب می کرد که از این موضوع تا الان کمرنگ تر به چشم می خورد که امید است در چند روز آینده شاهد تبلیغات میدانی در این زمینه باشیم.

    البته جای گلایه از دستگاههای فرهنگی و دینی ، مراکز و تشکلهای مردمی مذهبی نیز هست که بزرگترین واقعه ی اسلامی و شیعی را نباید بی رونق گذارد.  هنوز هم دیر نشده است بجاست متولیان امر در این چند روز آینده همتی مضاعف بنمایند.

    در این راستا برنامه هایی هم تدارک دیده شده که در جای خود قابل تقدیر است (البته همه را مطلع نیستیم که اگر موردی از قلم افتاده متولیان آن متذکر شوند اضافه نماییم) : محفل انس با قرآن و ولایت شب جمعه گذشته در مسجد جامع ترک آباد و شب عید غدیر در مسجد امیر المومنین و شب یکشنبه در مسجد امام سجاد شهرک - مسابقه بزرگ ولایت صبح روز عید غدیر در مصلی - ازمون ورودی دوره های تربیت معلم قرآن عصر یکشنبه مصلی - قرائت خطبه غدیریه یک ساعت قبل از اذان ظهر عید غدیر در مصلی (البته این برنامه های برنامه های عمومی اداره تبلیغات اسلامی بود) - مراسم جشن ولایت در مهدیه اردکان - همایش دوچرخه سواری صبح روز عید غدیر از محل اداره تربیت بدنی اردکان و ...

    2- سرشماری نفوس و مسکن هم به حمدلله رو به اتمام است و عده ای چشم به نتایج آن دوخته اند ، شاید برای برخی نتایج آن جنبه حیاتی داشته باشد، ... به هر حال جا دارد از فرمانداری محترم که مدیریت اصلی این امر را بر عهده دارد و به اصطلاح زحمت اجرایی  و نظارتی آن بر عهده فرماندار و پرسنل فرمانداری و دیگر ادارات و ارگانهاست تشکر و قدر دانی شود. البته فراموش نشود که مرکز آمار متولی اصلی این امر است ولی در شهرستانها که اداره آمار شعبه ندارد متولی و ناظر و اصل ماجرا با فرمانداری هاست و با حمایتهای اداری و مردمی و نهادها و شرکتها ، خلاصه کار عظیمی است که بحمدلله رو به اتمام است و جای تشکر از همه متولیان این امر دارد.

    3- شنیده شده امام جمعه شهر نایین در حال تغییر می باشد ، شنیده ها حاکی از آن است که  احتمالا یکی از روحانیونی ( ع . د ) که تا چند ماه گذشته امام جمعه یکی از شهرستانهای همجوار نایین از استان یزد ( ا ) بوده است قرار است به عنوان امام جمعه نایین معرفی شود. بسیار خوشحالیم که فردی روحانی از استان یزد قرار است در یکی از شهرستانهای استان اصفهان مسند امام جمعه را بر عهده بگیرد. جزییات بیشتر پس از تایید مقامات عالیه به استحضار خواهد رسید.


    نویسنده : مبین اردکان
    تاریخ : چهارشنبه 90/8/18
    نظر

    عزیزیان در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به محصولات متنوع این کارخانه تولید شیشه به روش فلوت اظهار داشت: محصولات صادراتی این کارخانه در سه بخش شیشه ساختمانی، صنعتی و خودرو و آینه شامل شیشه تخت شفاف، آینه شفاف، شیشه رفلکس، شیشه دو جداره و تینتد و رنگی در چهار رنگ همچنین سیلیس فرآوری و دانه بندی شده تولید می شود.

    وی با بیان اینکه استاندارد محصولات از نوع JIS 3202 ژاپن برای شیشه خودرو و آینه و استاندارد DIN آلمان برای آینه است، افزود: ظرفیت مذاب این واحد تولیدی 900 تن در روز است و از این نظر در رتبه چهارمین کوره کشش دنیا قرار داریم.

    عزیزیان از خرید معدن سیلیس در روستای میدان توت نیز خبر داد و بیان داشت: تمام ماده اولیه سیلیس از معدن اختصاصی کارخانه تامین می شود و 20 روز است که عملیات فرآوری سیلیس در این کارخانه آغاز شده است.

    سهمیه آب فعلی کارخانه پاسخگوی میزان تولیدات نیست

    وی گاز مصرفی پروژه را 10 هزار متر مکعب در ساعت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آب مصرفی از یک حلقه چاه حفر شده، تامین می شود که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز این پروژه یعنی 22 لیترآب در ثانیه نیست.

    عزیزیان با اشاره به بازدید اخیر قائم مقام وزیر صنعت و معدن از این کارخانه افزود: مشکل آب که در حال حاضر بزرگترین مشکل این واحد تولیدی است توسط مسئولان ارشد این وزارتخانه در حال پیگیری است و با تعامل انجام شده در زمینه رفع این مشکل عملیات تولید تا یک ماه آینده رسما راه اندازی خواهد شد.

    مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان با اشاره به کیفیت استاندارد محصولات گفت: بازار مصرف محصولات به ترتیب اولویت هند، پاکستان، کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و اروپاست.

    وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر متر مربع شیشه چهار میلیمتری 1.65 دلار است یادآور شد: قیمت تمام شده جهانی بیش از پنج دلار برای سبد تولید است که قابل مقایسه با قیمت محصولات این کارخانه نیست.

    عزیزیان تکنولوژی به کار رفته در این واحد تولیدی را متعلق به لویانگ چین و پیلکینتوم انگلستان دانست و گفت: کشورهای تامین کننده تجهیزات 52 درصد اروپایی، 15 درصد ژاپنی، دو درصد آمریکایی و 31 درصد چینی هستند.

    800 نفر در بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه مشغول به کار می شوند

    این کارآفرین نمونه با بیان اینکه کارخانجات شیشه اردکان زمینه اشتغال بیش از 800 نفر را از مدیریت تا کارگر ساده را فراهم کرده است، تاکید کرد: استفاده از نیروی کار باهوش و سختکوش یزدی و مدیران و متخصصان توانمند موجود برای تولیدی با کیفیت و ارزان از ابتدا دیدگاه و شعار بنیادین بانیان این پروژه عظیم صنعتی بوده است.

    مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان ادامه داد: بهره مندی از مزیتهای خاص کشور و منطقه در تامین مواد اولیه، توان جوابگویی به هرگونه تقاضا، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و صادرات بهترین محصولات به کشورهای متقاضی از اهداف مجموعه مدیران و مشاوران این پروژه بوده است.

    650 میلیارد ریال برای راه اندازی کارخانه شیشه هزینه شد/ بازگشت سرمایه؛ سه ساله

    عزیزیان پیشرفت فیزیکی پروژه را 98 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه ثبت شده کارخانه تاکنون 439 میلیارد ریال است و هزینه کل طرح یک هزار و 650 میلیارد ریال بوده است.

    وی زمان برگشت سرمایه را 3 سال پس از آغاز تولید عنوان و تصریح کرد: کارخانجات شیشه اردکان به عنوان بزرگترین پروژه بخش خصوصی استان یزد تا یایان آبان ماه راه اندازی خواهد شد.

    خرید چهار معدن در اطراف کارخانه

    مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان مساحت زمین کارخانه را 75 هکتار دانست و گفت:معادن سیلیس، دولومیت، کربنات سدیم و فلدسپات در تملک کارخانه است و ظرفیت ذخیره هر کدام به ترتیب 100، هشت، 20 و دو میلیون تن است.

    عزیزیان با بیان اینکه حمل و نقل محصولات از دو طریق ریلی و زمینی انجام خواهد شد یادآور شد: حمل و نقل ریلی توسط راه آهن سراسری با انشعاب داخل کارخانه و ترابری زمینی توسط خط ترانزیت حمل و نقل کوریدور شمال به جنوب کشور که از مقابل کارخانه می گذرد، صورت می گیرد.