مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/10/22
نظر

مقام معظم رهبری: هنوز ابعاد فتنه سال گذشته به طور کامل شناخته نشده است و زمینه های زیادی برای تحلیل و تبیین آن وجود دارد زیرا دشمن طراحی و محاسبات دقیقی انجام داده بود

تکاپوی ضد انقلاب برای احیای جریان فتنه

یکی از سرکردگان گروهک تروریستی پژاک در سخنانی در جمع تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی در خصوص ادامه همکاری‌های پژاک با سران فتنه اعلام نموده که خودتان را آماده نمائید تا در آینده‌ای نزدیک باید برای کمک به رهبران جریان سبز(فتنه) وارد عمل شویم.وی که در خصوص نوع این اقدام توضیحات بیشتری نداد در ادامه افزود: قطعاً این اقدام در زنده نمودن اغتشاشات تأثیر گذار خواهد بود.وی فاش کرد ه است: ما طی توافقی که با رهبران سبزها در ایران داشتیم برنامه مفصلی برای اجرای اغتشاشات و خرابکاری پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها داشتیم ولی به علت عدم به‌وجود آمدن هیچگونه اعتراض و ناآرامی نتوانستیم طرح‌های خود را پیاده نمائیم و منتظر هستیم تا فرصت جدیدی به‌وجود بیاید تا بتوانیم به عوامل جریان سبز(فرقه سبز)  کمک نمائیم که این فرصت نزدیک می‌باشد.خبر دیگر درزمینه تحرکات حامیان بیرونی جریان فتنه این که مهرداد نوری زاده از عناصر ضد انقلاب مقیم فرانسه در تماس با یکی از مرتبطین خود در داخل کشور اعلام کرده است، دولت فرانسه درصدد پرتاب ماهواره ای بنام "پیغمبر- یک "به فضا می باشد که ارتباطات اینترنتی در داخل ایران را از طریق این ماهواره پوشش می دهد و درصورت چنین اقدامی (پرتاب ماهواره ) دیگر امکان شناسایی و برخورد با مرتبطین (ضدنظام) که در فضای مجازی فعالیت دارند از بین خواهد رفت.

محورهای 10 گانه سران فتنه برای مواجهه با نظام اسلامی

اخبار دریافتی ازمجموعه تلاشهای جریان فتنه وشخص خاتمی طی چند ماهه گذشته بیانگر آن است که وی 10 محور را برای فعالیتهای این جریان اصلاحات تعریف و تبیین کرده است.این 10 محور عبارتند از:

1- یارگیری از بین نخبگان مساله دار با نظام؛2- یارگیری از بین دانشگاهیان ناراضی و تأسیس مؤسسات غیرانتفاعی؛3- استفاده از ظرفیت برخی روحانیون؛ 4-بهره گیری از ظرفیت اصولگرایان منتقد دولت5- استفاده از مشکلات اقتصادی و تبعات اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها؛6- بهره گیری از بیکاری های احتمالی جامعه کارگری؛7- استفاده از امکانات شهرداری تهران؛8- ایجاد شکاف و اختلاف میان قوای سه گانه و سوارشدن ب موج اختلافات؛9- بهره گیری از خانواده‌های معدومین، کشته‌ها، زندانیان و غیره؛10- بیت امام (ره)گفتنی است نگاهی به مجموعه مواضع و فعالیت های پیدا و پنهان خاتمی و مجموعه اصلاح طلبان نشان می دهد که این برنامه ماه هاست که عملیاتی شده است.

آمریکا غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک ایران را می‌پذیرد

"رابرت درایفوس " روزنامه‌نگار آمریکایی که برای نشریات معروفی چون مجله "نیشن " و "رولینگ استون " آمریکا مقاله می‌نویسد، در گزارشی تأکید کرد: برای نخستین بار شایعاتی در واشنگتن مطرح شده است مبنی بر اینکه دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا یک پیشنهاد بسیار بهتر را در مذاکرات با ایران مطرح می‌کند. این روزنامه نگار آمریکایی در ادامه گزارش خود تصریح کرد: طبق گفته بسیاری از منابع در اندیشکده‌های آمریکایی، کنگره آمریکا و همچنین در میان بسیاری از کارشناسان مسائل مربوط به ایران، آمریکا بزودی پیشنهاد خواهد کرد تا موافقت شود ایران به غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک خود و همچنین با ترکیب موجود سانتریفیوژهایش ادامه دهد. وی ادامه داد: اگرچه این پیشنهاد به این شرط برقرار خواهد بود که ایران بخش قابل توجهی از اورانیوم غنی‌شده خود را برای فرآوری به خارج از این کشور و به احتمال زیاد به روسیه ارسال کند؛ جایی که بخشی از آن به میله‌های سوختی برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل می‌شود و بخش دیگری از آن نیز به شکل سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر که به تازگی آغاز به کار کرد، بازفرآوری می‌شود. دایفوس در پایان خاطر نشان کرد: این بخش دوم می‌تواند بسیار حیاتی باشد، چرا که به ایران اجازه می‌دهد تا اعلام کند که پالایش و غنی‌سازی سوخت برای مصارف غیرنظامی در یک نیروگاه تولید برق است و نه برای اهداف نظامی.

اظهار نگرانی غرب از گرایش به دین اسلام

یک روزنامه امریکایی از گسترش سریع و بی وقفه اسلام در امریکا خبر داد و آمار افزایش مسلمانان در امریکا را سالانه 200 هزار نفر دانست.به گزارش " روزنامه نیویورک تایمز، برخی پژوهشها حاکی از رواج سریع اسلام در امریکا است. به نوشته این روزنامه رشد اسلام در بین برخی گروهها رشد بیشتری داشته است، آنچنان که امریکائی‌های اسپانیایی تبار(هیسپانیولیک) گرایش بیشتری به دین اسلام پیدا کرده‌اند. آمار برخی پژوهشها نشان می‌دهد که سالانه 200 هزار نفر از گروههای اسپانیایی در ایالات متحده امریکا به اسلام روی می‌آورند.طبق این گزارش رشد روزافزون اسلام در میان گروههای اسپانیایی زبان مانند: پورتوریکوئی‌ها، دومنیکنی‌ها، مکزیکی‌ها واقعیتی است که افراطیون ضد اسلام در امریکا را نگران ساخته است. یاداور می شود اخیرا روزنامه انگلیسی تایمز طی گزارشی اعلام کرد: در 10 سال گذشته،بیش از 100 هزار شهروند انگلیسی به اسلام گرویده‌اند.بر اساس گزارش تایمز ، تعداد شهروندان انگلیسی که به اسلام گرویده‌اند،‌ طی 10 سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.نشریه تایمز همچنین با استناد به تحلیل کارشناسان امور اجتماعی گفته بود:توجه ویژه اسلام به کانون خانواده یکی از عوامل اصلی در گرایش ویژه زنان به دین مبین اسلام است. یک نهاد نظامی در فرانسه نیز اخیرا با اشاره به گرایش نیروهای نظامی این کشور به دین مبین اسلام اعلام کرده بود : تعدادی از ارتشیان فرانسوی در سالهای پس ازحوادث 11 سپتامبربه دین اسلام مشرف شده اند.همچنانکه بر اساس آمار سالانه 4 هزار فرانسوی سفید پوست به اسلام می پیوندند.گفتنی است محافل سیاسی ورسانه ای رژیم صهیونیستی ،غرب وآمریکا از روند روبه رشد گرایش به اسلام در میان اقشار مختلف در جوامعه غربی اظهارنگرانی کرده اند

جوسازی شرق علیه بسیج

روزنامه شرق روز گذشته به نقل از سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادعا کرده بود که بودجه عمرانی بسیج پنج برابر شده است.ادعای این روزنامه اصلاح طلب از روز گذشته با پوشش بسیاری از سایت های حامی جریان فتنه همراه شد و زمینه ساز انتشار تهمت های متعدد و تحلیل های توهین آمیز از سوی این محافل علیه بسیج شد.روابط عمومی و تبلیغات سازمان بسیج مستضعفین امروز در جوابیه ای به روزنامه شرق با تاکید بر دقت درباره درج اخبار این سازمان عظیم مردمی، اعلام کرد که "خبر مذکور عاری از واقعیت بوده و خبرنگار آن روزنامه از متن خبر برداشت غلط داشته و تیتری را انتخاب کرده است که دور از واقعیت می باشد."به نوشته روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین متن صحیح سخنان سردار نقدی بدین شرح است: "سردار نقدی طبق برنامه ریزی پنج ساله بسیج و صحبت با استاندار خوزستان، تأکید کرد: به منظور محرومیت زدایی و تسهیل در این امر از سوی سازمان بسیج سازندگی، استانداری پنج درصد از بودجه عمرانی را به بسیج سازندگی برای فعالیت های عمرانی در روستاها و مناطق محروم اختصاص دهد."

اخبار کوتاه

  ***     بر اساس تحقیقیات انجام شده از سوی طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی، یازده مرجع تقلید، بازاریابی شبکه‌ای را حرام دانسته‌اند.براساس این تحقیق،آیات عظام سیستانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، روحانی، ‌مکارم شیرازی، سبحانی و صافی گلپایگانی و رهبر معظم انقلاب از جمله مراجعی هستند که این فعالیت را حرام دانسته‌اند.

    ***   نادر قاضی‌پور نسبت به اصلاح‌طلب نامیده‌شدنش واکنش نشان داد و با بیان این که در دیدار با خاتمی حضور نداشته است.  اعلام کرد: اینجانب نادر قاضی‌پور نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی با نهایت افتخار می‌گویم که عضو فراکسیون اکثریت مجلس هستم. گفتنی است، روز گذشته اسامی 10تن از نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی که به دسدار محمد خاتمی نرفته بودند منتشر شد که نام نادر قاضی پور هم در آن لیست به ثبت رسیده بود.

***       یک بانک خصوصی کشور فهرستی از بدهکاران به این بانک را تهیه کرده است. متولیان رسیدگی به پرونده معوقات این بانک می گویند یکی از بدهکاران آن، یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 است که حدود 6 میلیارد تومان بابت هزینه های تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری نهم از این بانک تسهیلات گرفته که تاکنون اقساط آنها را بازپرداخت نکرده است. در این گزارش آمده است،همچنین یک عضو مجمع روحانیون که پیشتر در یکی از نهادهای کشور دارای مسؤولیت مهمی بوده نیز مبلغ 200 میلیون تومان به این بانک بدهکار است.

***       پس از انتشار فیلمی در جهت تخریب چهره ایران در نزد مردم افغانستان در شبکه تلویزیونی «طلوع» افغانستان که در آن چنین وانمود شده بود که چند اتباع افغان در یک تیراندازی در ایران کشته شده اند،  باحمایت وتحریک نجیب ا... کابلی از حزب مشارکت ملی افغانستان وابسته به آمریکایی تعداداز افغانها برای سومین بار در روبروی سفارت ایران در کابل تجمع کردند .

***بقایای گروهک تروریستی ریگی هم با منافقین همراهی کردند. به گزارش آتی نیوز به نقل از زاهدان، با توجه به درگیری اخیر تعدادی از خانواده‌های ایرانی‌های بازداشت شده در اردوگاه اشرف با تعدادی از عوامل گروهک منافقین در کنار این اردوگاه، پایگاه‌های خبری جندالشیطان با انتشار خبری مستقیم از داخل پادگان اشرف از مظلومیت‌های منافقین مطلب منتشر کردند! این پایگاه‌های خبری گروهک با انتشار مطالبی با لینک مستقیم از پایگاه خبری منافقین از این گروه حمایت رسانه‌ای کردند و با انتشار اخباری مدعی شدند تعداد زیادی از منافقین زخمی شده‌اند. پایگاه‌های خبری جندالشیطان عشایر عراقی را که به کمک خانواده‌های قربانی بازداشت شده در اردوگاه اشرف آمده بودند را مزدوران رژیم ایران نامیدند و برای منافقین مجروح شده ابراز نگرانی کردند. طی دو سال اخیر ارتباط و همکاری منافقین با گروهک جندالشیطان به شدت زیاد شده و عوامل این دو گروه به صورت مرتب با هم نشست‌هایی داشته‌اند. عبدالمالک ریگی معدوم هم با صدور بیانیه‌ای رسمی از سازمان منافقین حمایت کرده بود. * عشایر عراقی با انجام یک تظاهرات خواهان بسته شدن اردوگاه اشرف واقع در استان دیالی و اخراج گروهک تروریستی منافقین از کشورشان شدند. در واکنش به این اقدام، عناصر گروهک تروریستی منافقین با پرتاب سنگ و اشیاء‌ دیگر به سوی تظاهر کنندگان شماری از ایرانی‌ها و عراقی‌ها را زخمی کردند. براساس گزارش خبرنگار العالم، تجمع کنندگان در پیامی به سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشر تاکید کردند که گروهک تروریستی منافقین، گروهکی جنایتکار است که با رژیم بعث و گروه‌های تروریستی در سرکوب و کشتار عراقی‌ها و عملیات انفجاری دست داشته است. تظاهر کنندگان در این پیام که نسخه‌ای از آن برای دولت عراق نیز ارسال شده است، درخواست کردند که این گروهک تروریستی هرچه سریعتر از خاک عراق اخراج شوند. با اینکه مقامات دولتی عراق بارها بر غیرقانونی بودن حضور منافقین در خاک عراق تأکید کرده و قول اخراج آنها را داده اند، تاکنون به وعده خود عمل نکرده اند!

بدهی 6 میلیاردی نامزد سابق انتخابات و عضو مجمع روحانیون

 یکی از کاندیداهای انتخابات نهم ریاست جمهوری، تاکنون حاضر به بازپرداخت اقساط بدهی خود به یک بانک خصوصی نشده است. یک بانک خصوصی کشور فهرستی از بدهکاران به این بانک را تهیه کرده است. متولیان رسیدگی به پرونده معوقات این بانک می گویند یکی از بدهکاران آن، یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 است که حدود 6 میلیارد تومان بابت هزینه های تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری نهم از این بانک تسهیلات گرفته که تاکنون اقساط آنها را بازپرداخت نکرده است. همچنین یک عضو مجمع روحانیون که پیشتر در یکی از نهادهای کشور دارای مسؤولیت مهمی بوده نیز مبلغ 200 میلیون تومان به این بانک بدهکار است.

نوری زاده: کلیپ طنز مدیری پشتم را لرزاند

باشگاه خبرنگاران - انتشار کلیپ طنزی درباره شبکه های ماهواره ای خشم مدیران این شبکه ها را برانگیخته و حتی برخی از آنان را به قهر و پایان دادن به کارشان واداشته است. در جدیدترین واکنش، نوری زاده ضد انقلاب فراری و مواجب بگیر «ام آی سیکس» و «موساد» گفته است: من از دیدن این کلیپ حقیقتاً پشتم لرزید.

فضاسازی علیه یران در کابل

ایسنا - پس از انتشار فیلمی در جهت تخریب چهره ایران در نزد مردم افغانستان در شبکه تلویزیونی «طلوع» افغانستان که در آن چنین وانمود شده بود که چند اتباع افغان در یک تیراندازی در ایران کشته شده اند، تعداد اندکی برای سومین بار در روبروی سفارت ایران در کابل تجمع کردند. جمعه گذشته نیز تجمعی با حمایت نجیب ا... کابلی از حزب مشارکت ملی افغانستان که وابسته بودن او به آمریکاییها علنی شده است، برگزار شد.

پوسترهای مختارنامه بر دیوارهای نجف

ایسنا - در آستانه پخش سریال «مختارنامه» از شبکه فیلم و سریال عربی ایران، پوسترهای این سریال تلویزیونی در سر تا سر شهر نجف بر دیوارها خودنمایی می کند. پخش سریال مختارنامه از شبکه فیلم و سریال عربی ایران (آی فیلم) از جمعه این هفته 24 دی ماه آغاز می شود.

دیدار لایه میانی جریان فتنه با سفیر فرانسه

الف - به تازگی جمعی از اصلاح طلبان و لایه های میانی جریان فتنه در دیداری با سفیر فرانسه به بررسی وضعیت شرایط سیاسی کشورمان پرداخته اند. گفته می شود سفیر فرانسه به ارایه تحلیلی از شرایط سیاسی ایران پرداخته و با امیدوارساختن اصلاح طلبان گفته است: آینده ایران آبستن حوادث بزرگی است.

اختلاس 300 میلیون تومانی از یارانه ها

خبر آنلاین - 3 نفر که با وارد کردن اطلاعات جعلی تعدادی از خانوارهای خودساخته، اقدام به اختلاس کرده بودند، دستگیر شدند. آنها با وارد کردن اطلاعات جعلی به توزیع کالابرگ به نام آن خانوارها و فروش کالابرگها در بازار آزاد اقدام می کردند. گفته می شود این افراد حدود 300 میلیون تومان پول به جیب زده اند. این 3 کارمند با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب روانه زندان تبریز شدند.

می خواستید دنده عقب بگیرید چرا هارت و پورت کردید؟! (خبر ویژه)

سردرگمی و پرخاشگری، محافل اپوزیسیون را در برگرفته است. مرور آخرین تحلیل ها و ارزیابی های این محافل حاکی از آن است که اردوکشی خیابانی سال گذشته به ویژه با میدانداری اصلاح طلبان بیش از «یک هارت و پورت» نبوده و مقتضیات معارضه با جمهوری اسلامی مطلقاً فراهم نیست.

در همین زمینه پایگاه اینترنتی گویانیوز در سلسله مقالاتی به بررسی وضعیت جریان فتنه و براندازی پرداخت. گویانیوز در یکی از این تحلیل ها با اشاره به اظهارات اخیر خاتمی که بوی عقب نشینی از جنبش سبز و ساختارشکن ناکام سال گذشته می دهد، نوشت: به خوبی پیش بینی می شد پس از هارت و پورت سال گذشته درباره کودتای انتخاباتی، کسانی چون خاتمی دوباره بار مجازات سنگین خویش را به عنوان اصلاح طلب بر دوش حمل کنند و تا قله انتخابات بالا ببرند که چه انتخاب بشوند و چه نشوند، از همان بالا دوباره رها شود و روز از نو، روزی از نو! آیا از سخنان خاتمی خنده تان می گیرد؟ عصبانی می شوید؟ نمی دانید کسی را که هم ریاست جمهوری و هم قوه مقننه را در دست داشته و نتوانسته هیچ کدام از این ادعاهای تو خالی را آن هم در شرایطی که رقیب بسی ضعیف تر بود، محقق کند چه بنامید؟ شاید همان «تدارکاتچی» بهترین عنوان باشد! اما با این همه، پاسخی که دریافت می کند منفی است. کیهان روز بعد از سخنان خاتمی در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری (راست بگو، نهان مکن!) به صراحت دست رد بر سینه اصلاح طلبان می نهد؛ «سران فتنه باید مطمئن باشند مردم هوشیاری که 9 دی را آفریدند آنهایی را که در «بدر» به روی قرآن شمشیر کشیدند به خوبی می شناسند و اجازه نمی دهند در «صفین» دیگری به نفاق، قرآن بر نیزه کنند». و همزمان چندتن از نمایندگان مجلس خواهان توبه و برائت «آقای خاتمی» از «اغتشاشات سال گذشته» و «سران فتنه» می شوند بلکه می خواهند که حرف هایش را نیز پس بگیرد.

این سایت ضدانقلابی در تحلیل دیگری با انتقاد از کسانی که می گویند باید دوباره در انتخابات آمد تا مشروعیت زدایی از رژیم کرد، نوشت: دوستان سخن از مشروعیت زدایی از سیستم حاکم بر ایران می کنند، پرسش اصلی این است که حد و مرز این مشروعیت زدایی کجاست و تا چه زمان این دور تسلسل ادامه خواهد یافت. یا می گویند مذاکره با رژیم ایرادی ندارد. اما پرسش اصلی این است که مذاکره با چه کسانی؟ با چه رویکردی؟ با کدام پشتوانه و با چه قدرتی؟ مسئله این است که اگر اصل این مذاکره را هم بپذیریم ( که با چون و چرای فراوانی همراه است)، پشتوانه حمایتی این گفت وگو معلوم نیست.

گویانیوز اضافه کرد: یکی از معضلات اساسی که مانع از فراگیر شدن جنبش سبز شد، اتکای پیشینی بخشی از فعالان مرتبط با جنبش به تئوری های محافل نزدیک به هاشمی رفسنجانی است که جنبش سبز را محلی برای بازپس گیری قدرت از دولت احمدی نژاد می دانستند. این همان نقطه افتراقی بود که پس از مدتی موجب شد شخص رفسنجانی و محافل نزدیک به او حاشیه نشینی و دوری گزینی از جنبش را ترجیح داده و به راهکارهای دیگری جز همراهی با خواست های حقیقی جنبش بیندیشند. در این میان اما مهندس موسوی و آقای کروبی بیش از انتظاری که از ایشان می رفت ظاهر شدند و البته این ادعا نافی نقدهای فراوانی که به عملکرد این دو تن وارد است نخواهد بود.

گویانیوز نهایتاً به اظهارات عناصر سکولار و لائیک مقیم خارج در پیچیدن نسخه های خیالی و بی بنیاد براندازی در ایران می پردازد و می نویسد: این دوستان می گویند که کافی است ابتدا یک کنگره اپوزیسیون «درخارج کشور» تشکیل شود و یک «آلترناتیو سکولار» بسازد. این آلترناتیو یک «دولت در تبعید» خواهد بود که با جمهوری اسلامی «مقابله» خواهد کرد و «هدایت مبارزه» را بر عهده خواهد گرفت و ...! این آقایان یک سوال کوچک را توضیح نمی دهند و آن اینکه «حکومت اسلامی» چگونه و طی چه فرآیندی «منحل» خواهد شد؟!! آیا تشکیل یک دولت موقت در خارج از کشور باعث انحلال جمهوری اسلامی خواهد شد؟ آیا قضیه به همین سادگی است؟ این آقایان آیا واقعاً این قدر ساده اندیش هستند یا این که با مطرح کردن این گونه پیشنهادها، به گفته خودمانی، همه را سرکار گذاشته اند؟!! آخر ذهن گرایی هم اندازه ای دارد!! نشاندن آرزوها به جای واقعیتها هم همین طور!! درست است که این دوستان بیش از سی سال است که در ایران نبوده و از دور جامعه را نظاره می کنند اما مخالفان اندیشمند دیگری هم هستند که سالهاست در ایران نبوده اند، اما این قدر بی پایه و بی مایه وضعیت حال و آینده ایران را تحلیل نمی کنند و راهکار ارائه نمی دهند.


تمام عمرمان یک الله اکبر نگفتیم حالا باید نماز میت بر جنبش سبز بخوانیم (خبر ویژه)

چه زمانی می توان فهمید یک حرکت سیاسی عمرش تمام شده است؟

سایت ضدانقلابی و رادیکال بالاترین ضمن طرح این پرسش درباره فتنه سبز نوشت: وقتی می توان پایان عمر یک حرکت سیاسی را فهمید که هواداران آن تنها بر حرکت تخیلی، هیجانی و تصادفی در آینده ای نامشخص اتکا می کنند، بدون اینکه نقشه راهی روشن، ابتکاری و کارگر ارائه بدهند. زمانی که در مقابل دریافت پیام مداوم پایان کار، با عصبیت اصرار می کنند که تمام نشده اند.بالاترین اضافه کرد: وقتی عمر مفید یک حرکت سیاسی تمام می شود باید چه کرد؟ باید پایان و شکست را پذیرفت و دنبال راه حل جدیدی گشت. اکثریت مطلق حرکت های سیاسی محکوم به فنا هستند]!![ تعداد پیروزمندان بسیار کم است.بالاترین همچنین در تحلیل دیگری، جنبش سبز را «ژله ای که هر طرفش راه خودش را می رود» توصیف کرد و نوشت: جنبش جالبی است این جنبش سبز، حقیقتاً جالب. جنبشی که هیچ کجایش با هم جور در نمی آید. هیچ کجایش با هم نمی خواند و هیچ کس در آن نمی داند که دقیقاً دنبال چه چیزی است. مثل ژله ای که هر طرفش، راه خودش را می رود. ملغمه ای است از آدم های مختلف با افکار جور واجور. هرکسی ساز خودش را می زند و به خاطر همین، دائماً مجبوریم همدیگر را تکذیب و یا توجیه کنیم. یکی می گوید ما طرفدار امامیم، دیگری به خمینی بد می گوید. یکی می گوید ما طرفدار جمهوری اسلامی هستیم، دیگری جمهوری ایرانی می خواهد.یکی از عاشورا می گوید، دیگری اعتراض می کند که «باز هم عاشورا؟ 30 سال عاشورا بس نبود؟!» یکی از مردم خداجو می گوید، دیگری خونش به جوش می آید که چرا به ما می گویی «مردم خداجو، کدام خدا»؟! یکی اشک تمساح می ریزد و می گوید امام کجایی که فرزندانت را کشتند؟! دیگری فریاد می زند که بس کنید، تا کی امام؟! خنده دار نیست؟ خنده دارترین بخش این داستان کمدی، آنجایی است که بعضی ها مجبورند برای نابودی جمهوری اسلامی، «الله اکبر» هم بگویند! آنهم کسانی که در طول سی سال گذشته، حتی یک بار تکبیر نگفته اند!

کمدی خواندن جنبش سبز از سوی یکی از محافل فعال در فتنه سال گذشته در حالی است که برخی دیگر از محافل ضد انقلاب در جمع بندی این فتنه، از آن به عنوان یک فاجعه و تراژدی بزرگ در زمینه بر باد دادن تمام اندوخته ها و شبکه سازی های جریان اپوزیسیون یاد می کنند.اعلام پایان حیات فتنه سبز از سوی سایت بالاترین چند روز پس از آن صورت می گیرد که سایت جرس وابسته به حلقه لندن تصریح کرد خاتمی برای احیای اصلاح طلبان باید نماز میت بر جنبش سبز بخواند.

بی اعتنایی کشورهای منطقه به تحریم ایران کلینتون را به خاورمیانه کشاند

بی اعتنایی کشورهای منطقه به اعمال تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه آمریکا را به ناچار برای چاره جویی به خاورمیانه کشانده است.
روزنامه نیویورک تایمز در این باره گزارش داد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در توری 5 روزه به منطقه خلیج فارس، وارد کشور امارات شد تا از کشورهای حاشیه خلیج فارس بخواهد به اعمال تحریم ها علیه ایران ادامه دهند.
براساس این گزارش، کلینتون با اذعان به شکست سیاست تحریم علیه ایران گفت: دوست ندارم برخی گزارشها به عنوان توجیهی برای عقب نشینی این کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
کلینتون که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در ادامه افزود: نمی خواهیم گزارش های کارشناسی کشوری مبنای کار کشور دیگری قرار بگیرد. ما از تمام همپیمانان خود که در مورد ایران اتفاق نظر دارند می خواهیم که همچنان در اجرای تحریم های ایران همکاری کرده و در انجام اقداماتی که به نتیجه دادن این تحریم ها کمک می کند کوتاهی نکنند.
براساس این گزارش، کلینتون در این سفر 5 روزه که از روز شنبه آغاز شده از امارات متحده عربی، عمان و قطر دیدن خواهد کرد. این دومین سفر هیلاری کلینتون به خلیج فارس ظرف یک ماه اخیر بوده و مهمترین هدف کلینتون از این سفر مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش فشارها بر ایران است.
به نوشته این روزنامه، در هفته گذشته «معیر داگان» رئیس سابق موساد ضمن اعلام این ادعا که برنامه هسته ای ایران دارای اهداف نظامی است گفت که ایران تا سال 2015 نمی تواند به سلاح اتمی دست پیدا کند و از همین رو کلینتون نگران آن است که این اظهارات داگان موجب شود که کشورها در ادامه تحریم های ایران عقب نشینی کنند.
در همین رابطه چندی پیش اعلام شد که کشورها و شرکتهای مختلف بین المللی از اینکه بواسطه تحریم های آمریکا علیه ایران دچار زیان شده اند انتقادهایی را از واشنگتن انجام داده اند.
از سوی دیگر انتشار خبرهایی مبنی بر دور زده شدن تحریم های آمریکا از سوی شرکتهای بین المللی موجب شده تا اغلب کشورهای هم پیمان واشنگتن در اندیشه از سرگیری روابط تجاری خود با ایران باشند.
چندی پیش اداره حسابرسی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد که مدارک مربوط به مبادلات تجاری آمریکا با ایران به گونه ای است که نشان می دهد حتی شرکتهای آمریکایی نیز به تحریم های موجود علیه تهران اعتنایی نمی کنند.
در حالی که آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران و حتی تحریم های یکجانبه تلاش می کند، مدارک مربوط به صادرات کالاهای آمریکایی به این کشور نشان می دهد که این تحریم ها، چندان کارآمد نیست.
این گزارش نشان می دهد که حجم صادرات آمریکا به ایران در سال 2009 میلادی (سال گذشته) 282 میلیون دلار بوده که عمده این صادرات مربوط به بخش کشاورزی است.
براساس این گزارش، حجم صادرات آمریکا به ایران در سال 2008 در مقایسه با سالهای پیش از آن رشد زیادی داشت و تحقیقات اداره حسابرسی آمریکا به همین دلیل آغاز شد.
آمریکا معمولا مقابل ایران
در موضع ضعف است
در همین رابطه یک روزنامه انگلیسی در گزارشی تاکید کرد آمریکا در موضوع ایران معمولا طرف ضعیف تر به نظر رسیده است و به همین دلیل است که برای مجازات تهران به دیگر کشورها متوسل می شود.
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در خصوص رویارویی با ایران معمولا در موضع ضعف قرار داشته است.
این روزنامه انگلیسی اذعان کرد: در بن بست هسته ای با ایران، آمریکا اغلب طرف ضعیف تر به نظر رسیده است و دیگر کشورها را برای تنبیه ایران تحت فشار قرار می دهد، اما در عمل در حالی که ایران به سوی پیشرفت برنامه هسته ای خود به پیش می رود، واشنگتن درمانده شده است.
فایننشال تایمز ادامه داد: با وجود دشواری هایی، ذخیره اورانیوم کم غنی شده ایران همچنان در حال افزایش است.