مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/1/30
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/29
نظر

 " احکام برای مردمند ، نه مردم برای احکام ، لذا اگر مردم عوض شوند ، احکام هم باید عوض شود . " دکتر!!! عبدالکریم سروش (به قولی پدر خوانده اصلاح طلبان)  ماهنامه کیان بهمن 77

روزگاری که زمانه ، عرصه را برای جولان طیفی با خط فکری متضاد با اسلام راستین به نام "اصلاح طلبان از نوع تند رو و ضد دین " باز نموده بود ، هر از چند گاهی اندیشمند نماها و روشنفکر نماهای غرب زده ای چون (عبدالکریم سروش) به القای تفکرات ضد دینی خود در جامعه می پرداختند ( نمونه 1 )  ( نمونه 2)

با گذشت زمان و تنگ شدن عرصه بر این نمونه از  اصلاح طلبان در فضای سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی ، هنوز هم بسیاری بودند که به نشر و ترویج تفکرات باطل امثال سروش می پرداختند ، حتی گاهی در وبلاگها و سایتهای محلی شهرمذهبیمان اردکان نیز گاها مشاهده می کنیم که برخی جوانان ازسر خامی و یااز سر لجاجت هنوز هم به  استفاده ازدیدگاه منحرفانی چون سروش اقدام می نمایند.

جالب آن است که گاهی اوقات تراوشات ذهنی این روشنفکر  " اصلاح طلب ضد دین " آن چنان از حد و مرز خارج می شود که داد سایتهای ضد انقلاب و ضددین ، همچون "خودنویس "را هم  در می آورد و انگشت حیرت آنها را نیز بر دهانشان می گذارد. ( این ماجرا را از اینجا ببینید) 

و شاید نظریه اخیر این انسان (شیطان صفت) برای خیلی از غیر مسلمانان و مروجین فساد و تبادهی هم قابل هضم نباشد. نظریه ای که شاید در  خصوص برخی غرایز حیوانی در جمع برخی از گروههای حیوانات  هم پذیرفته شده نیست.

نظریه جدید دکتر!!! عبدالکریم سروش:  "بر خلاف گذشته که زنای با محارم، امری اخلاقا مذموم شمرده می‌شد، امروزه این رفتار یک حق شمرده می‌شود."!!!

تحلیل این موضوع را از اینجا بخوانید:

نظریه هتاکانه سروش درباره رابطه با محارم 

گند معمار اندیشه دینی اصلاحات 

سروش: زنای با محارم یک حق است!!*سند 

و اما جالبتر آن است که برخی از حضرات در سخنانشان آقای عبدالکریم سروش را ملاصدرا  نامیده بودند !!!!

آقای (...) اظهار داشت:  آقای سروش را شما نمی شناسید آقای سروش شخصیتی مانند ملاصدرا هستند که قرن ها باید بیایند و ملاصدراها را بشناسند.!!!   جزییات بیشتر در این خصوص را از اینجا بخوانید.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/29
نظر

 

به دنبال معرفی وبلاگ هواشناسی اردکان ، بر آن شدیم تا مصاحبه ای کوتاه با نویسنده آن وبلاگ داشته باشیم. ایشان یکی از جوانان خوش ذوق اردکانی است که در زمینه هواشناسی و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرمان فعالیتهایی دارند.

 با عرض سلام ضمن معرفی خودتان بفرمایید متولد چه سالی هستید و مدرک تحصیلی شما چیست؟
 سلام علیکم ، بنده حسین بان اردکانی هستم و سال تولد:1364
با مدرک تحصیلی ، دانشجوی ترم چهار رشته علوم آب و هواشناسی-کلیماتولوژی
در حال حاضر به چه شغلی اشتغال دارید ؟ 

فعلا علاوه بر اینکه به امر تحصیل مشغول می باشم  ، رابط مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان نیز هستم و با آن نهاد همکاری دارم.
علت گرایش به این رشته و این فعالیت را بیان فرمایید؟

میل وعلاقه وافر از زمان کودکی به اقلیم و تغییرات آب و هوایی منجر شد که این رشته را انتخاب و در این زمینه فعالیت نمایم.
شنیده ایم ایستگاه کوچک هواشناسی در اردکان راه اندازی نموده اید ، آیا امکان دارد در خصوص جزییات این ایستگاه توضیحاتی بفرمایید؟

با توجه به عدم تقاضای وسایل هواشناسی از طرف عموم، تهیه این ابزار با وجود جستجوی زیاد با مشکل همراه بود که چند سال پیش با زحمت زیاد موفق به تهیه حداقل ابزار مورد نیاز شدم و خوشبختانه نیمه فروردین امسال دستگاهی دیجیتالی و بی سیم هواشناسی که فقط در استان کرمان موجود بود را خریداری نمودم که دستگاه با ارسال پارامترهای هوا به طور بی سیم به گیرنده،اطلاعات را به فاصله زمانی پنج دقیقه یکبار ذخیره میکند که همچنین قابلیت اتصال به رایانه را نیز دارد.
اگر صلاح می دانید آدرس ایستگاه هواشناسی شخصی که راه انداخته اید را برای خوانندگان اردکان نیوز بیان فرمایید؟

خیابان آیت الله فکور کوچه کاج کوچه مسجد امام حسن مجتبی منزل این حقیر کدپستی:8951646394
با توجه به اینکه مبحث هواشناسی امری دقیق و کارشناسی و نیاز به دقت فراوان دارد نحوه ی ارتباط با مراجع رسمی هواشناسی کشوری را بیان نمایید؟

نقشه ها و تصاویرماهواره ای موجود در سایت هواشناسی کشور واستان کمک زیادی برایم محسوب میشود که با کارشناسی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات و استفاده از آمار و ارقام و تجربیات وضع هوا با دقت 80تا90درصد قابل پیش بینی میباشد. البته در راستای همکاری رسمی با مراجع کشوری با ارسال درخواست به اداره کل سازمان هواشناسی استان یزد مبنی بر همکاری داوطلبانه هنوز جوابی از آن مرکز دریافت ننموده ام.
می توانید میزان دقت پیش بینی هایی که در وبلاگ خود درج می کنید را بیان کنید؟

تا کنون الحمدالله پیش بینیها رضایت بخش بوده است.
در چند جلمه اهداف و انگیزه های خود را از این فعالیت خلاقانه بیان کنید؟

کسب علم و دانش در هر زمینه ای که بتوان خدمتی به جامعه ارائه نمود به نظر من جزو وظایف میباشد و هرکس به توجه به علایق و پیشرفتهایی که دارد لازم است پیشرفت و تجربیات را در اختیار جامعه قرار دهد.
در این راستا چه برنامه های در دست اقدام دارید؟

توسعه ابزار و تجهیزات و یا راه اندازی ایستگاه مجهز و رسمی هواشناسی در صورت حمایت مسئولین ،ارسال پیامک حاوی اطلاعات و پیش بینی ها برای متقاضیان.
برای شما آرزوی موفقیت هر چه بیشتر داریم.

لینک وبلاگ هواشناسی اردکان 

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/29
نظر

 

چند ف .ی.ل.ت.ر.ش.ک.ن قوی...صد درصد تضمینی

امروز می خواهم چند تا فیلتر شکن (Filter Breaker)برای شما معرفی کنم این فیلتر شکن ها که خدمت شما معرفی می کنم صد در صد کار می کنه و تضمینی است و کاملا رجستری شده است و شما می تونید بدون هیچگونه شک و تردیدی ازشون استفاده کنید. البته همیشه در نظر داشته باشید که این روزها فیلتر شکن های تقلبی و نوظهور زیادی وجود داره که بسیار مخرب هستند و سیستم شما رو به هم می ریزند و به هدفی هم که دارید نمی رسید و بجای اینکه فیلتر شکنی بکنند بین انسان و خدایش فیلتر درست می کنند. از این فیلتر شکن ها که وارد دنیای انسانها شده اند می توان به تعصب غیر صحیح ،تقلید کور کورانه ، پیروی کردن از اکثریت ،مد گرایی ،پیروی کردن از عادات زشت اجتماعی و غیره اشاره نمود .
وقتی انسان مرتکب گناه میشه به مرور و تکرار گناه ها خودشو از خدا دورتر میکنه و کم کم گناهان فیلترهایی میشند که مانع ارتباط انسان با خدای خودش می گردند در این نوشته قصد دارم فیلتر شکن هایی رو خدمتتون معرفی کنم، با استفاده از اونها هیچ فیلتری نمی تونه مانع شما باشه...........
1) نماز: بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن اینه که مانع میشه انسان با گناه کردن فیلترهایی رو بین خودش و خداش ایجاد کنه ... اگه باور نداری این آیه رو بخون ( ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44)
2) قرآن : لنگه نداره همه کسانی که متخصص هستند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند و جلوی کلام خدای تبارک و تعالی زانو می زنند برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید
3)ولایت : این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کنه برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشه و اطاعت پذیری از ولایت جزء لا ینفک وجودش باشه .

برگرفته از سایت مسجد امیر المومنین(ع) اردکان 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/29
نظر

 

جلسه بررسی راهکارهای تقویت برنامه های مناسبتهای مذهبی در اردکان
مدیران دستگاههای فرهنگی و اجرایی شهرستان اردکان در جلسه ای در دفتر امام جمعه این شهرستان ، راهکارهای ارتقاء کیفی و کمی فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در مناسبتهای مذهبی را بررسی نمودند.
صبح روز دوشنبه 28 فروردین ماه مدیران و مسئولین دستگاههای فرهنگی و اجرایی شهرستان اردکان به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان در جلسه ای گردهم آمدند و راهکارهای ارتقاء کیفی و کمی برنامه های مناسبتهای مذهبی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
در ابتدای این جلسه ، حجت الاسلام حسینی امام جمعه اردکان با گرامی داشت ایام گرانقدر فاطمیه بر الگو گیری از این بانوی بزرگ اسلام در زندگی فردی و اجتماعی تاکید نمود.
در ادامه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان گرامی داشت مناسبتهای ملی و مذهبی را لازمه تقویت اطلاعات دینی و معرفتی مردم جامعه دانست و برگزاری مراسم های عمومی در هر یک از مناسبت ها را راهی برای القای معارف ناب اسلامی در بین مردم عنوان نمود.
در ادامه ، قانعی ، مسئول واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به تشریح جدول پیشنهادی برنامه های فرهنگی و هنری و تبلیغی در هر یک از مناسبتهای پیش رو در سه ماهه اول سال پرداخت .
در این جلسه برنامه های مناسبتهای فاطمیه ، سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس ، روز معلم و شهادت استاد مطهری ، ولادت ها و شهادت های ائمه و ... مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.
برگزاری محفل قرآنی به منظور تجلیل ا زمقام معلم از دیگر مصوبات این جلسه بود.
بررسی وضعیت فرهنگی دینی روستاهای بخش رباطات اردکان
در قالب بازدید دوره ای از روستاهای شهرستان اردکان توسط اداره تبلیغات اسلامی ، حجتالاسلام حاجی اسماعیلی از روستاهای  هامانه ،خرانق ، رباط پشت بادم و حاجی اباد زرین بازدید کرد.
به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و تبلیغی در روستاهای بخش رباطات اردکان از سوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در روز یکشنبه 27 فروردین ماه بازدیدی از روستاهای این بخش به عمل آمد.
در این بازدید که مسئول  اداری مالی و مسوول واحد فرهنگی این اداره نیز حضور داشتند روند ساخت خانه های عالم و برنامه های تبلیغی روحانیون مستقر نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در روستای هامانه باز دید از مسجد وحسینیه و خانه عالم انجام گردید .
سپس از خانه عالم در حال ساخت خرانق بازدید و با روحانی مستقر این بخش دیدار و گفتگو بعمل آمد .
روستای رباط با جمعیت بالغ بر 450 نفر و دو حسینیه و مسجد در بین راه یزد مشهد نیز مورد بازدید بعدی بود که همزمان با  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بود و بررسی راه کارهای جذب بیشتر عموم اهالی به مسائل فرهنگی و دینی توسط حجه الاسلام حاجی اسماعیلی در جمع نمازگزاران و مسئولین محلی مطرح شد.
بعد از زیارت امامزده ابامحمد ابراهیم بیاضیه و طی طریق صعب العبور بازدید از روستای قرآنی  حاجی آباد انجام شد و از خانه عالم در حال ساخت روستای حاجی آباد بازدید و راه کارهای تکمیل این پروژه را بررسی گردید .  
 
برنامه های سالروز شهادت استاد مطهری در اردکان اعلام شد
ویژه برنامه های سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم در اردکان اعلام گردید.
 اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری برنامه های زیر را اجرا خواهد نمود:
*محفل قرآنی با حضور نابغه قرآنی و تجلیل از معلمین ، اعزام مبلغ به مساجد و مدارس و مراکز دینی – تجلیل از معلمین قرآن کلاسهای قرآن – اعطای مدارک معلمین دوره های جدید تربیت معلم قرآن کریم – فعالیتهای تبلیغی در شهر اعم از بنر و تراکت و بروشور – نمایشگاه کتاب در کانونهای فرهنگی و قرآنی – ...
* برنامه های آموزش و پرورش به شرح زیر خواهد بود:
زنگ سپاس از معلم – تجلیل از معلمین – مسابقه ورزشی – دیدار معلمین با امام جمعه – دیدار با خانواده شهدای معلم – مراسم قرآنی معلمین - مسابقات فرهنگی و هنری – تجلیل از معلمین تاثیر گذار – تجلیل از فرهنگیان - ...
* ارسال نامه به ادارات جهت معرفی معلمین تاثیر گذار بر کارکنان ادارات و تجلیل از آن معلمین و ارائه گزارش به فرمانداری
* برگزاری مسابقات کتابخوانی از سوی مرکز مطالعات شهید مطهری اردکان
* در روز 12 اردیبهشت ماه در هنگام صبحگاه سرود شهید مطهری ( ای مجاهد ) در کلیه مدارس پخش شود .
جلسات مربیان قرآن در اردکان
به منظور هماهنگی در برنامه های آموزش قرآن کریم جلساتی با حضور مربیان و معلمان قرآنی در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان تشکیل می شود.
به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگ سازی برنامه های کلاسهای قرآنی به ویژه کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی دو شنبه هر هفته جلسه هفتگی مربیان و معلمین قرآنی در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار می شود.
 توجیه طرح های آموزش قرآن – آشنایی با شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآنی – مرور شیوه های تدریس قرآن کریم – انتقال تجربیات کلاسداری بین معلمین قرآن از جمله برنامه هایی این جلسات می باشد.
این جلسات از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان تیر ماه به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
ایام شهادت بانوی آفتاب در اردکان
آیین های سوگواری و عزاداری بانوی آفتاب حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) در شهرستان اردکان در حال برگزاری است.
به مناسبت ایام شهادت دخت والامقام پیامبر خاتم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های ویژه ای از سوی تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی قرآنی شهرستان اردکان در حال اجرا می باشد.
برپایی چندین مورد نمایشگاه با موضوع بانوی آفتاب و با محتوای تاریخ زندگانی آن بانوی والامقام ، اجرای برنامه های عزاداری در محل کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، راه اندازی دستجات عزاداری با حمایت و پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی در روز شهادت حضرت زهرا (س) از جمله برنامه های ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س)در اردکان می باشد .
شهر اردکان در عزای دخت پیامبر رخت عزا پوشید
همزمان با ایام فاطمیه معابر و خیابانهای شهر اردکان سیاه پوش و برنامه های متعدد عزاداری در اماکن مختلف در حال برگزاری است.
به پیشنهاد اداره  تبلیغات اسلامی اردکان و پس از تشکیل ستاد فاطمیه در اردکان برنامه های ویژه ای از سوی هیئات مذهبی و مراکز دینی به منظور گرامی داشت ایام فاطمیه برگزار شد.
نصب پارچه های عزا ، سیاه پوش شدن خیابانها و میادین اصلی شهر ، برگزاری چندین مورد مراسم سوگواری از جمله در فاطمیه اردکان واقع در خیابان کوشکنو - عاشقان ائمه در خیابان صدر آباد – فاطمیه ترک اباد – مسجد رضوان – مسجد جامع – آستان امام زاده سید نور الدین احمد – مجمع یا حسین اردکان و... از جمله برنامه هایی بود که برای این ایام تدارک دیده شده بود.
اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در تامین پارچه نوشته هایی با مضمون این ایام و تشکیل جلسات هماهنگی در این امر همکاری لازم باکلیه برگزار کنندگان مراسم ایام فاطمیه داشت.
مسابقه کتابخوانی شهید مطهری در اردکان
یکدوره مسابقه کتابخوانی به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در اردکان برگزار می شود.
در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد متفکر شهید مرتضی مطهری تبلیغات اولیه و ثبت نامه جهت برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی در اردکان آغاز گردید.
این مسابقه از متن کتابی که گزیده های بیانات استاد شهید مرتضی مطهری در در خود دارد و از سوی مرکز مطالعاتی شهید مطهری اردکان منتشر گردیده است ، برگزار خواهد شد .
 گفتنی است کتب ویژه این مسابقه با 50درصد تخفیف در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.
این مسابقه 14 اردیبهشت ماه در محل مصلای اردکان برگزار می شود.
مرکز مطالعاتی شهید مطهری اردکان با همکاری دستگاههای فرهنگی و تبلیغی برگزار کننده این مسابقه می باشند.
مسابقه فرهنگی دردانه رسالت در اردکان
هیئت انصار المحسن(ع) با همکاری پایگاه غدیر شهرداری  و شهرداری اردکان مسابقه ای فرهنگی در ایام فاطمیه برگزار می نمایند.
مسابقه فرهنگی و کتابخوانی دردانه رسالت ، از سوی هیئت انصار المحسن (ع) اردکان و با همکاری پایگاه غدیر شهرداری و شهرداری اردکان و به مناسبت ایام فاطمیه در حال برگزاری می باشد.
در این مسابقه کتاب دردانه رسالت در بین همشهریان و با 50 درصد تخفیف توزیع می گردد. علاقمندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه ضمن تهیه کتاب و سئوالات آن ، به سئوالات مطرح شده پاسخ داده و جواب آن را ارسال نمایند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/1/26
نظر

جاتون خالی دیروز جمعه ، طبق برنامه ریزی قبلی و قولی که به بچه هام داده بودم و برا تفریح و استفاده از فضای بهاری طبیعت ، با خونواده رفتیم ، روستاهای منطقه توت (گزستون - پتکستون - داربند - توت) که در محدوده ی شمالی اردکان هستن.
واسه اطراق سه چهارساعته و صرف ناهار ، قبل از ظهر یه جایی رو کنار مسیر آب و زیر درختا انتخاب کردیمو فرش و وسایلمونو پهن کردیم ، چای و پذیرایی مختصر و رفتیم یه سر کوهنوردی مختصر که برگردیم ناهارو تهیه کنیم ، وقتی از کوهنوردی برگشتیم دیدم خونواده ای اومدن و نزدیک مکانی که ما بساط پهن کرده بودیم قصد استفاده از آب عبوری داشتن واسه شستشوی فرش های اتاقکشون ، از ما خواستن بریم یه جای دیگه ای که خانمهاشون راحت باشن واسه شستشو ، منو خانومم سریع قبول کردیم و پاشدیم واسه پیدا کردن جای بهتر ، دخترم گفت : بابا ما زودتر اومدیم جا گرفتیم اونا برن یه جای دیگه ، کمی تعجب کردم انتظار نداشتم دخترم این حرفو بزنه ، (همیشه به طور محسوس روابط اجتماعی خوب رو بهش تفهیم کرده بودیم) بالاخره چون جای خوبی نزدیکی ها نبود ، مجبور شدیم وسایلمونو جمع کنیم و سوار ماشینو بریم یه جای دیگه ای که فاصله تقریبا زیادی هم ازاونجای اولی داشت ،ولی خداییش جای جدیدمون خیلی بهترشد ، هم بکر تر بود، هم خلوت و بی سرو صدا، هم راحت بودیم چون کسی نبود ، خیلی چیزای مورد نیاز در دسترستر بود ، وقت تهیه ناهار بود و سریع دست به کار شدیمو در بین تهیه ناهار دخترم یه بار دیگه موضوع اینکه ما جامونو دادیم به اون خونواده رو پیش کشید و گفت : اینجا قانون جنگله ، حمله نکنی بهت حمله می شه!!!
بهش گفتم دخترم این حرف یعنی چی !!! گفت : (...) یه بار تو صحبتهاش می گفت ، تو جامعه باید ازحق خودت دفاع کنی اگه محکم واینیسی می زنن لهت می کنن ، و این جمله رو چند بار تکرار کرد : اجتماع مثل جنگله ، حمله نکنی بهت حمله می شه !!! خب منم دیدم ما اول اومدیم جا رو گرفتیم دلیلی نداشت ، جامونو بدیم به اونا ، اونا هم مث ماانسان هستند نیاز به جا داشتن ، خب می خواستی زودتر بیان جا رو اول اونا بگیرن .تازه روستای به ای بزرگی می رفتن بالاتر یا پایین تر ، جا که زیاده.
مغزم سوت کشید تا این حرفا رو شنیدم ! واقعا ذهن بچه های ما رو با چه تفکرات باطلی پر می کنند!
کلی براش توضیح دادم . تا بهش بفهمونم که اجتماع و روابط انسانی با جنگل و اجتماع جنگلی که اون (...) براتون گفته فرق می کنه.
و ازش خواستم یه بار دیگه مقوله های ( ایثار - انسان دوستی - احترام به هم نوع - فداکاری - جوانمردی - ...) که فقط مال انسانهاست و قبلاها براش گفته بودیم رو یه بار دیگه مرور کنه ببینه اینکار امروز ما مصداق کدوم یک از واژه هاست و خدا رو شکر تونستم اثرات منفی اون ذهنیت بدی که براش ایجاد شده بود رو از ذهن معصومش پاک کنم.
نکته مهم : واقعا باید دقت کنیم ، هر آنچه ما پدر و مادرها توان و ظرفیت می گذاریم برای تربیت صحیح و اسلامی فرزندانمان ، باز هم مولفه های بسیار موثرتری هستند که شاید با یک جرقه کوچک ولی با نفوذی عمیق ، ذهن و فکر و به تبع آن رفتار و اعتقادات فرزندان ما را مورد تاثیر قوی قرار می دهند و شاید نتیجه آن چیزی نباشد که ما برای آن تلاش کرده ایم .
آیا تاکنون به این فکر کرده ایم که عوامل موثر در تربیت فرزندانمان را بررسی و مرور کنیم و نگذاریم فازهای منفی و مخرب تربیتی وارد حیطه تربیت اسلامی فرزندانمان شود ؟
قطعا در این دنیای بزرگ، توان جلوگیری از ورود این فازهای منفی و مخرب را به طور کامل نخواهیم داشت ولی باید همواره تاثیرات احتمالی آنها را رصد کرده و پاتک مناسبی برای آنها داشته باشیم تا اثرات مخرب آنها خنثی شود.
انشاء الله بتوانیم امانتهای الهی که خداوند کریم در دامان ما قرار داده است را صالح و صالحه تربیت کنیم و این رادر نظر داشته باشیم که شاید ما تربیت کننده نسلی باشیم که قرار است در محضر امام زمان(عج) خدمتگزاری کنند. انشاء الله شرمنده آقا نباشیم.