مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/2/22
نظر

در پی تداوم اختلافات بین عده ای از مردم و مسئولین اردکان و میبد بر سر محدوده مرزی به ویژه گسترش دامنه اغتشاشات و آشوبهای شبانه  در شبهای گذشته در محدوده میدان آزادی و میدان شهید فهمیده و میدان شفق که منجر به حضور جمع کثیری از مردم این دو شهر و حضور جوانان به صورت نا آگاهانه در این آشوب ها و زدو خورد ها و ایراد خسارت به  مغازه داران و کسبه این  محدوده شده

 باید تدبیری اساسی اتخاذ فرمود...

آیا درجمع مسئولین دو شهرستان و استان این توان وجود ندارد که از این آشوبها و زد و خورد ها جلو گیری نمایند...

چرا تنها راه حل را درمان  نهایی و حضور پلیش ضد شورش می دانند...

امیر مومنان علی (ع) در توصیه های تربیتی خود می فرمایند آخرین راه درمان ، داغ کردن است ...

چرا از پیشگیری غافلیم ...

چرا از خشکاندن ریشه های آشوب و فتنه غافلیم ...

جمعی از دوستان  در این چند مدت تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند که

 بزودی منتشر خواهد شد :‏

از شما خواننده گرامی درخواست می شود در هر یک ازموضوعات فوق الذکر مطلبی دارید برایمان ارسال فرمایید تا در تکمیل مطالب سهیم باشید.

 

 خواندنی و قابل تامل :‏

نظر یک غیر اردکانی ( شوق الشعرا یزدی )‏در مورد اختلافات اخیر اردکان و میبد ...

چقدر و چرا عقب، مانده ایم
میبد و اردکان، جزئی از استان یزد و کشور ایران نیستند!؟
ادامه اختلاف بین میبد و اردکان به نفع کیست!؟
موافقت 1366 را اردکانی ها قبول دارند و میبدی ها قبول ندارند!
رییس شورای شهر اردکان:
موافقت صورت گرفته در سال 1366 به تایید مقامات دو شهرستان رسیده و به طرح وزارتین معروف است که میخکوبی نیز شده و محدود قانونی دو شهرستان مشخص است
مردم و مسؤولین اردکان هیچ گونه تغییر مرزی را پذیرا نیستند
توافقات سال 66 معتبرترین توافق صورت گرفته در مرز میبد و اردکان است
رئیس شورای شهر میبد:
اینکه رئیس شورای اسلامی شهراردکان  ادعا کرده که خط مرزی ومحدوده دو شهردر سال 1366 به تایید مقامات ارشد شهرستان میبد رسیده است دروغ محض است و این مصاحبه توهین به مسؤولین وقت میبد است.
اسناد متقدم ثبتی، خط قرمز ماست
ریشه اساسی اختلافات بین دو شهرمبنا قراردادن  نقشه‌های کذایی امضاء شده توسط مسؤولان وقت است

*****

تذکر تابش به وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری

در دوران تاریکی و عصر بی خبری که حکام مستبد ایران سعی داشتند تا برای ادامه حیات و حکومت ظالمانه خود، مردم را در جهل و خرافات و ناآگاهی نگهدارند، استعمار زحمت زیادی کشید تا به بهانه های مختلف در جامعه فاصله و مرز و اختلاف ایجاد کرده و از این اختلافات در راستای منافع خود و استعمار هر چه بیشتر ایران و ایرانی بهره برداری نماید، جنگ های «حیدری» و «نعمتی» و اختلافات و تعصبات محله ای و منطقه ای نیز از نتایج تلاش و کوشش استعمار بود، و بر اثر تلاش و سیاست استعمار، بین محلات مختلف بسیاری از شهرها و روستاها همیشه اختلاف و بنوعی پدرکشتگی حاکم بود، روستاها براحتی تبدیل به «بالا ده» و «پائین ده» می شدند و در شهرها محله های «اینوری» همیشه با محله های «اونوری» دعوا داشتند، و بزرگان شهر و روستا، هیچگاه از این برخوردها زیان نمی بردند، چرا که سود و فلسفه وجودیشان، تداوم این اختلافات بود! همیشه عاقبت این دعواهای خونبار محله ای با دخالت بزرگان و «ریش سپیدها» و با «شام» مردم محله حل می شد، و متاسفانه، با بیرون رفتن استعمار، یادگارهای استعمار از کشور بیرون نرفت!
اختلاف مرزی بین شهرستان‌های «کوچک» و «کم جمعیت» اردکان و میبد مدت زیادی است که زمینه‌ساز برخی اختلافات بین اهالی این دو شهرستان را به وجود آورده است و اخیرا نیز ایجاد ایستگاه پمپ گاز از سوی شهرستان اردکان در «نقطه مرزی» این دو شهرستان این اختلافات را تشدید کرده است.
و اما! دو شهرستان کوچکی که در شمال استان کویری یزد، کنار هم قرار گرفته اند، با «مذهب» و «زبان» و «فرهنگ» و «تاریخ» و «ملیت» مشترک، سالهای سال است که بخاطر تعصب کور و بی فکری معدودی فرصت طلب منفعت خواه، مدام به مجادله با هم برخاسته و گاه به گاه بخاطر مسائل جزئی و کوچک، مسئولان استان و کشور را نیز درگیر اختلافات خود می نمایند.
اینک در میان غفلت مدیران و مسئولان اردکان و میبد، آمار جمعیت غیر بومی میبد و اردکان نیز همچون «یزد» رو به افزایش است، و اما میبدی و اردکانی هایی که افغانستانی ها «غریبه» را براحتی قبول کرده اند، متاسفانه اصل ایران و ایرانی بودن خود را از یاد برده و بخاطر یک خط فرضی مرزی مسخره، بر علیه هموطن و هم مذهب و «همسایه» خود شعار می دهند.
مسئولان و مدیران و نمایندگان مردم میبد و اردکان در مجلس، ادعای فرهنگی بودن و روشنفکری دارند و خود گاه بیش از افراد ناآگاه آتش بیار این معرکه می شوند. در قرن بیست و یکم و در حالیکه جهان با شتاب و بی توقف رو به توسعه همه جانبه گام برمی دارد و عده ای از دهکده جهانی و زبان و پول واحد می گویند، و رئیس جمهور از وحدت کشورهای اسلامی، چسبیدن به تعصب های کهنه قومی و مرزی چه فواید و نتایجی در بردارد!؟
بسیاری از مناطق شهر تهران بزرگ بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، و اردکان و میبد «کوچک» کم جمعیت، می توانند با از میان برداشتن مرز و تفکرات پوسیده گذشته، یک شهرستان واحد یکصد و بیست هزار نفری! با یک امام جمعه و یک فرماندار و یک شهردار و یک شورای شهر و یک نماینده در مجلس شوند، و اما ادامه این اختلافات خنده داری که فرصت رشد و توسعه را از میبد و اردکان می گیرد به سود کیست!؟
چرا ائمه جمعه محترم میبد و اردکان و نمایندگان مردم اردکان و میبد در مجلس، بر طبل اتحاد و برادری نمی کوبند و از مردم نمی خواهند تا قضیه کهنه مرز میبد و اردکان را فراموش کنند!؟ مگر بین میبد و اردکان مرزی وجود دارد!؟ مگر بین فرهنگ و تمدن مردم اردکان و میبد می توان مرزی ایجاد کرد!؟ مگر میبدی ها و اردکانی ها با هم بیگانه هستند!؟ مگر اردکانی ها و میبدی ها ایرانی نیستند و کوروش و داریوش و فردوسی و سعدی و حافظ و مولوی را نمی شناسند!؟ نویسندگان و متفکران و اندیشمندان میبد و اردکان وظیفه دارند تا بخاطر ایران بزرگ، از مردم بخواهند تا در شرایط امروز به گونه ای دیگر بیندیشند و این گونه خود را درگیر و سرگرم قصه کهنه مرز میبد و اردکان ننمایند.
اردکان و میبد جزئی از استان یزد و کشور بزرگ و مقدس ایران هستند، و در هنگامه ای که امارات تازه از راه رسیده چشم طمع به چزایر ایرانی در خلیج فارس دارد، و آمریکا و اسرائیل، مدام ایران را به حمله نظامی تهدید می کنند، درگیری های مرزی بین دو شهرستان همسایه ای که مردمش ربان و فرهنگ و مذهب و قومیت مشترک دارند، یک حقیقت تلخ و شوم و مسخره و گریه داری است که در جهان امروز، باعث بروز تبعات و تصاویر ناجور و زشتی می گردد. اینک متاسفانه قضیه اختلاف مرزی میبد و اردکان به صحن علنی مجلس کشیده شده و در کمال تعجب، نماینده «اصلاح طلب» مردم اردکان در مجلس، که روزگاری اردکان را «بونان کوچک» نامیده بود، از تریبون مجلس برای اثبات اختلاف مرزی اردکان و میبد استفاده می نماید! 
در انقلاب و جنگ تحمیلی و تاریخ ایران، میبد و اردکان به یک اندازه سهم دارند و شهیدان میبد و اردکان خود بر این حقیقت شهادت می دهند، و اما آنانی که امروز همچنان بر طبل اختلاف می کوبند و از مرز اردکان و میبد می گویند، از تاریخ ایران هیچ! از شهیدان هم خجالت نمی کشند!؟
براستی! آیندگان در رابطه با این جنگ محله ای و قضیه مسخره مرز بین میبد و اردکان که از دوران تاریکی ایران و در عصر «ناآگاهی» شروع شده و تا بعد از انقلاب ادامه یافته، چه قضاوتی خواهند کرد!؟
تبصره اول:

رییس شورای شهر اردکان:
موافقت صورت گرفته در سال 1366 به تایید مقامات دو شهرستان رسیده و به طرح وزارتین معروف است که میخکوبی نیز شده و محدود قانونی دو شهرستان مشخص است
مردم و مسؤولین اردکان هیچ گونه تغییر مرزی را پذیرا نیستند
توافقات سال 66 معتبرترین توافق صورت گرفته در مرز میبد و اردکان است

حسینی‌پور با بیان اینکه ایستگاه CNG ساخته شده در جنب بلوار ولیعصر شهرستان اردکان طبق مستندات مکتوب در محدوده داخلی شهرستان اردکان قرار دارد و حتی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد نیز در نظر مکتوب خود اعلام داشته‌اند که محل استقرار ایستگاه CNG در محدود قانونی اردکان قرار دارد.
وی گفت: تمام فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در محدوده قانونی شهر اردکان صورت گرفته و هیچگونه تخلفی از ناحیه شهر اردکان نبوده است.
وی ادامه داد: مبنای تقسیمات سیاسی یا تعیین محدوده قانونی شهر تنها ملاک ثبتی نیست که بعضی از آقایان ادعا می‌کنند.
سید محمد حسینی‌پور  ضمن تاکید بر مصوبه سال 1366 که به تایید ‌مقامات ارشد دو شهرستان اردکان و میبد و استان و در نهایت به تایید وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و کشور رسیده، پایبند بوده و هستیم، گفت: تحت هیچ شرایطی، توافق جدیدی را نمی‌پذیریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد در هر دوره هر مسؤولی تغییراتی در محدوده ایجاد کند، مشکلات فراوانی برای هر دو شهرستان بوجود خواهد آمد و ما عقلا و هم شرعا پایبند قرارداد و توافقات انجام شده فیما بین بزرگان هستیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه بعضا شاهد تنظیم و توزیع اطلاعیه‌هایی از سوی برخی از افراد ناشناس هستیم که حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تصریح کرد: ما معتقدیم هیچ یک از این اقدامات به نفع دو شهرستان نخواهد بود.
حسینی‌پور در ادامه اظهار داشت: مبنای تقسیمات سیاسی و یا تعیین محدوده قانونی شهر تنها ملک ثبتی نیست که بعضی ازآقایان ادعا دارند و ما به صراحت اعلام می‌داریم، قدمی بر خلاف قانون و خارج از محدوده قانونی شهر برنداشته‌ایم و تمام فعالیتهایی که تاکنون توسط شهرداری اردکان انجام شده در چهار چوب قانون و توافقات گذشته بوده است.
رئیس شورای شهر اردکان ضمن تاکید بر اینکه نباید براینگونه مسائل دامن زد گفت:‌ باورمان این است که مسؤولین هر دو شهر در محدود مورد اختلاف فعالیت‌های موازی انجام دهند تا مردم هر دو شهر بتوانند از این فعالیتها حداکثر بهره را ببرند.
وی صریحا اعلام کرد: بین مردم شهرستانها مشکلی وجود ندارد و تنها عده‌ای محدود و ناشناخته هستند که باعث ایجاد تنش می‌شوند.
 وی اعلام داشت: هیچگونه توافق دیگری مبنی بر تعیین مرز بین میبد و اردکان از 1366 تا کنون با تایید مسؤولین اردکان صورت نگرفته است.
تبصره دوم:

رئیس شورای اسلامی شهر میبد:
اینکه رئیس شورای اسلامی شهراردکان  ادعا کرده که خط مرزی ومحدوده دو شهردر سال 1366 به تایید مقامات ارشد شهرستان میبد رسیده است دروغ محض است و این مصاحبه توهین به مسؤولین وقت میبد است.
اسناد متقدم ثبتی، خط قرمز ماست
ریشه اساسی اختلافات بین دو شهرمبنا قراردادن  نقشه‌های کذایی امضاء شده توسط مسؤولان وقت است

رئیس شورای اسلامی شهر میبد نیز در این خصوص با اشاره به موضوع اختلاف در محدوده شهرهای میبد و اردکان بیان کرد:اختلاف در محدوده شهرهای میبد و اردکان به 25 سال پیش بازمی‌گردد زمانی‌که مسؤولین شهرستان اردکان قصد حفرچاه آب در اراضی ثبتی شمال عشرت آباد میبد داشتند که با مخالفت عمومی مسؤولین و مردم شهید پرور میبد مواجه و منجر به از دست رفتن جوانی از خانواده معظم شهید آقایی شد.
دکتر مجید زارعی در گفتگو با خبرنگار ایسنا در میبد اظهار داشت: بعد از این واقعه دلخراش با نظارت استانداری یزد مقرر شد مسؤولان دو شهرستان، با تشکیل جلسات مشورتی، موضوع اختلافات مرزی را  بررسی، پیگیری و حل و فصل نمایند که پیرو آن جلساتی در سالهای 1362 تا1366  با حضور مسؤولین ذیربط  دو طرف تشکیل  شد و در تمام جلسات مسؤولین میبد و اردکان بر محور قراردادن اسناد ثبتی درتعیین محدوده بین دو شهر اصرار داشتند وحتی مفاد صورتجلسات آن نیز که سند آن موجود است، نشان دهنده تعیین محدوده بر اساس اسناد ثبتی است.
وی افزود: به دلایل نامعلوم استاندار وقت یزد به عنوان  قائم مقام شورای شهردر سال 1366 بدون کسب نظر مسؤولین میبد و بدون توجه به صورت جلسات مکتوب شده سالهای قبل، خط محدوده کاملا غیرعادلانه را امضاء و به امضاء وزیرکشوروقت و به امضای وزیر مسکن و شهرسازی وقت می‌رساند و بذر نفاق وبی عدالتی را می‌پاشد که محصول آن چیزی جز درگیری  و راه بندان  و زد و خورد  چندین ساله بین مردم نبوده است.
 دکتر زارعی ادامه داد: اینکه رئیس شورای اسلامی شهراردکان  ادعا کرده که خط مرزی ومحدوده دو شهردر سال 1366 به تایید مقامات ارشد شهرستان میبد رسیده است دروغ محض است و این مصاحبه توهین به مسؤولین وقت میبد است.
وی خطاب به رئیس شورای شهر اردکان اظهار داشت: چطور ممکن است مسؤول میبدی امضاء بدهد که بخش وسیعی از اراضی بفروئیه، عشرت آباد، امیرآباد، شاه جهان آباد و شهیدیه به اردکان ملحق شود مسؤولین وقت میبد که نام آنها در صورتجلسات موجود است اصلا صورتجلسات را امضاء نکردند و به اسناد ثبتی اصرار داشتند.
‌‌رئیس شورای اسلامی شهر میبد گفت: ریشه اساسی اختلافات بین دو شهرمبنا قراردادن  نقشه‌های کذایی امضاء شده توسط مسؤولان وقت  استانداری، وزارت کشور و وزارت مسکن  وشهرسازی بعنوان نقشه پایه تهیه و تدوین طرح هادی شهرهای میبد و اردکان بود که ظلم بزرگی در حق مردم شهید پرور میبد ثبت و ضبط گردید.
دکتر زارعی تصریح کرد: در سال 1368  به همت مردم شهید پرور و مسؤولان وقت میبد بخش میبد به شهرستان ارتقاء یافت به تبع آن وزارت کشورموظف گردید نقشه شهرستان تازه تاسیس میبد را تهیه نماید تا اینکه در سال 72 نقشه محدوده شهرستان میبد بدون در نظر گرفتن نظرات مردم و مسؤولین وبدون مراجعه به اسناد متقدم ثبتی توسط وزارت کشوربه استانداری یزد ابلاغ شد. در نقشه جدید حدود 60 درصد اراضی میبد باز گردانده می‌شود ولی به دلایل نامعلوم این نقشه ها توسط مسؤولین وقت استانداری در اختیار مسؤولین میبد و اردکان قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: اختلافات مرزی بین شهرهای میبد واردکان و مظلومیت مردم میبد به همین جا ختم نمی شود چون پیرو سال 1366 در سال 1378 ظلم دیگری در حق مردم می‌باشد؛ در آن سال استانداری یزد نقشه پایه سال 1366 در اختیار مهندسین مشاورعرصه قرار می‌دهد تا درتهیه طرح جامع شهرهای میبد و اردکان مورد استفاده قرار دهد در صورتی که طبق قانون استانداری یزد می‌بایست آخرین نقشه‌های تقسیمات کشوری را در اختیارمشاور قرار می‌داد(نقشه سال 1372) در صورتی که بنا به دلایل کاملا معلوم این خطا را انجام دادند چون اعضاء شورای اسلامی دوره اول به هیچ وجه و هرگز نقشه‌های سال 1366 را قبول نکردند وبه هیچ قیمتی طرح جامع را تایید نکردند.
دکترزارعی خاطر نشان کرد: اوج مظلومیت مردم میبد ونمایندگان آنها در شورای اسلامی شهربه سال 1385 بازمی‌گردد زمانیکه طرح جامع شهرهای میبد با وجود مخالفتهای مکرر مسؤولان میبد در نهایت بی عدالتی و زیرپا گذاشتن بند34 ماده71 قانون شوراها توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان تایید وبدون تایید شورای اسلامی شهر میبد جهت تصویب نهایی به وزارت مسکن و شهرسازی فرستاده شد،  اعضای شورای اسلامی شهر(دوره دوم) به عنوان نمایندگان مردم قبل از تصویب نهایی طرح در شورایعالی شهرسازی و معماری  کشوربا حضور درجلسه کارگروه شورایعالی شهرسازی  و معماری با ارائه دلایل مستند مانع تصویب طرح شدندو در آن جلسه قرار شد طرح جامع میبد به استان باز گردانده شود و پس از اصلاح طرح توسط شهرداری و شورای شهر جهت تصویب به شورای‌عالی شهر سازی و معماری کشور ار سال شود حتی زمانیکه وزیر مسکن و شهرسازی مهندس سعیدی کیا در جلسه تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی سازمان مسکن و شهرسازی استان  با توضیحات اعضای شورا شهرمیبد به مظلومیت مردم میبد پی بردند ودر پایان آن جلسه به رئیس سازمان مسکن وشهرسازی استان دستور دادند طرح جامع در اختیارشورا و شهرداری میبد قرار گیرد و ظرف دو ماه نظرات اصلاحی آنها اخذ تا در جلسه نهایی شورای عالی مسکن و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد ولی افسوس که جانبداری بعضی مسؤولان استان باعث شد که طرح جامع شهر میبد با وجود بازگرداندن به استان هرگز به دست ما نرسد و مجددا پس از دو ماه بدون تغیر و با امضاء مسولان ذی ربط استان به شورای عالی شهر سازی و معماری کشورارسال و در سال85  متاسفانه با بی عدالتی کامل به تصویب رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر میبد بیان کرد: در چند سال اخیروبا اوج گیری اعتراضات مردمی مهندس فلاح زاده استاندار یزد جهت بررسی این موضوع مسولین دو شهر را به استانداری یزد دعوت نمود که در آن جلسه مسؤولان میبد با اسناد و مدارک و با استدلال‌های منطقی مصوبه سال 1366 را زیر سوال بردند ودر نهایت طی صورت جلسه‌ای در سه بند توافق گردید اولا مسولین ذی ربط دو شهر با نظارت معاونت امور استانداری جلسات توافقی تشکیل دهند ودر نهایت اگر به نتیجه نرسیدند فصل الخطاب نظر وزارت کشور باشدودر فاصله تشکیل جلسات استانداری یزد چند طرح عمرانی در محدوده مورد اختلاف اجرا نماید.
وی افزود: پیرو آن جلسه چندین جلسه توافقی بین مسؤولان دو شهر در محل استانداری تشکیل ودر نهایت هر دو طرف به توافق رسیدیم که مکان تلگراف خانه قدیم وعارضه طبیعی تل سیاه، مرز دو شهرباشد و مسؤولان دو شهر صورت جلسه را امضاء کردند.
دکتر زارعی گفت: من تعجب می‌کنم که رئیس شورای شهر اردکان گفته توافقات مسؤولان دو شهر را در 22 سال پیش می پذیریم ولی امضاء مسؤولان خودشان در صورت جلسه سال 1387 استانداری یزد را قبول ندارند.
وی افزود: اگر توافق ملاک است مگر صورتجلسه سال 87 توافق نیست؟چرا امضاء خودتان را قبول ندارید؟چرا به مردمتان حقیقت را نمی گوئید!چرا به مردمتان دروغ می گوئید؟ اگر صورتجلسه توافقی را امضاء نکرده اید به مردمتان بگوئید که اگر دروغ گفتید اسناد آن را عیان خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر میبد بیان کرد:آنچه مسلم است اینکه برای تعیین محدوده بین دو شهرستان وحتی در تقسیم یک شهرستان به دو شهرستان ویا تقسیم یک استان به چند استان مهمترین ملاک تقسیمات اسناد ومدارک ثبتی است و چنانچه مسؤولان دو شهر در سال  1366 محدوده و مرز میبد و اردکان را بر اساس اسناد و مدارک ثبتی تعیین کرده بودند این همه در گیری و ناراحتی برای مردم دو شهر ایجاد نشده بود و ما هم نقشه سال 1366 را می پذیرفتیم ما که به دنبال توسعه سرزمین خود وبه دنبال گسترش مساحت برای استان شدن نیستیم حرف ما این است که در سال 66 بدون نظر مسؤولین میبد محدوده شهر ترسیم شده و نظر مردم و مسولین میبد اعمال نشده ودر حق مردم میبد ظلم شده است.
دکتر زارعی گفت: ملاک تعیین محدوده مرزی میبد و اردکان اسناد متقدم و متقن ثبتی است و لاغیر و اسناد متقدم ثبتی خط قرمز ماست.
رئیس شورای  اسلامی شهر میبد در رابطه با تجمعات سه روز متوالی مردم شهرستان در مقابل فرمانداری میبد وراه بندان گفت: اعتقاد داریم مردم جهت گرفتن حق خود نباید به خیابان بروند ولی از طرف دیگر مسؤولان استان و کشور نباید طوری عمل نمایند که صبر و حوصله انقلابی مردم لبریز شود.
وی در این خصوص خطاب به استاندار یزد گفت: معترضین میبدی همان کسانی هستندکه یوم الله 9 دی را آفریدند همان افرادی که به ولایت مقام معظم رهبری وفادار بوده و هستند وخواهند بود این مردم را با منافقین، سلطنت طلب‌ها، بهائیان و فتنه جویان فریب خورده داخلی و آشوبگران عصر عاشورا مقایسه نکنید!
رئیس شورای اسلامی شهر میبد در پایان بیان کرد: از استاندار عادل مردمی و انقلابی یزد انتظار داریم با در نظر گرفتن حق و حقیقت شرایطی را فراهم آورند تا حقوق ضایع شده مردم شهید پرور میبد به صاحبان اصلی آن باز گردانده شود.
تبصره سوم: تذکر نماینده مردم اردکان

تابش در تذکری به وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری خواستار برخورد قاطع و عاجل با تخریب کنندگان اموال و مسببین ناآرامی در اردکان شد

نماینده مردم اردکان در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری خواستار برخورد قاطع و عاجل با تخریب کنندگان اموال و مسببین ناآرامی در اردکان شد.
به گزارش (ایسنا)-منطقه یزد،  محمدرضا تابش در این تذکر با اشاره به حوادث تلخ رخ داده در هفته‌های اخیرو بخصوص شب گذشته در این خواستار برخورد با تخریب کنندگان اموال و مسببین بروز ناآرامی و اغتشاش در منطقه و برقرای امنیت برای خدمت رسانی مطلوب به مردم را خواستار شد.
وی در این تذکر با اشاره به تعرضات هفته گذشته آورده است متاسفانه عده‌ای با زیر پا گذاشتن موازین شرعی، اخلاقی و قانونی نسبت به تخریب لوله اصلی انتقال آب به اردکان و مضروب نمودن رئیس اداره آب شهرستان در حین انجام ماموریت اقدام نمودند که با کمال تاسف برخورد قاطع و بازدارنده ای با مسببین این اعمال انجام نشد.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به حمله و تخریب مخازن آب شرب اردکان و تاسیسات آن و مضروب نمودن ماموران دولتی آورده است این اعمال که عکس العملهای مردمی را در پی داشت خوشبختانه با دخالت نیروی انتظامی و بازداشت چند نفر از متعرضین و تخریب کنندگان همراه بود که انتظار است برخورد قانونی و مجازات لازم اعمال شود.
تابش در پایان با تاکید بر لزوم برقراری امنیت در منطقه به منظور ارائه خدمات دستگاههای دولتی و شهرداری از وزرای مربوطه خواست تا به فوریت تمهیدات لازم برای برقراری آرامش و خدمت مطلوب به مردم را فراهم آورند.  
لازم به ذکر است، تابش همچنین در تماس تلفنی با مقامات سیاسی-امنیتی کشور و استاندار یزد خواستار برخورد قاطع با قانون شکنان و متعرضان به مردم و اموال دولتی شد تا چنین حوادث تلخی در منطقه بار دیگر تکرار نشود.
تبصره چهارم: اختلافات مرزی شهرستانهای اردکان و میبد چه زمانی حل خواهد شد!؟