مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/2/24
نظر
نماینده مردم تفت و میبد در تذکر به وزیر اطلاعات و وزیر دادگستری تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آرامی در بخشهایی از استان یزد را خواستار شد. حجت الاسلام والمسلین یحیی زاده  در شرح این تذکر اعلام کرد :ظاهرا عوامل و سران فتنه که در یک سال گذشته برای ایجاد ناآرامی از هر وسیله ای وروشی استفاده نموده اند تصمیم گرفتند از رقابت های قومی  ومنطقه ای نیز جهت آتش افروزی به خوبی استفاده نمایند!

وی افزود: آنها در ناآرامی های چند روز گذشته در منطقه میبد و اردکان که ریشه در بیست سال قبل دارد و البته به کمک تعلل وزارت کشورنسبت به وعده های داده شده آتشی برافروخته اند که اگر هرچه سریعترعوامل اصلی و پشت پرده و نقشه ریز دور از صحنه شناسایی و دستگیر نشوند خوف آن می رود که مجددا بر سر این اختلافات همانند گذشته خون کسی ریخته شود!

یحیی زاده تاکید کرد: تا دیر نشده عوامل اصلی فتنه در این منطقه را شناسایی و مجازات نمائید تا بیش از این مردم از نظام بی اعتماد نگردند! 

همچنین نماینده مردم تفت و میبد در تذکر به وزیر کشور تسریع در اجرای تصمیمات مبتنی برکارشناسی و اسناد و جلسه سوم آذر هشتاد و هشت وزارت کشور جهت جلوگیری ازافزایش ناآرامی وبی اعتمادی مردم میبد را خواستار شد .

یحیی زاده دربخشی ازتوضیح تذکرخود آورده است :از6 ماه قبل و درآستانه سفردوم دولت به استان، کارشناسانی از وزارت کشور به استان اعزام و بررسیهای لازم را انجام دادند درهمین ارتباط مدیرکل تقسیمات کشور در همان زمان دوبار به استان مسافرت و ازنزدیک بازدید و مسائل را بررسی کرد.

وی افزود: پس ازآن درسوم آذر 88 با حضورمسئولان استانی و وزارت کشوردرحضور معاون سیاسی امنیتی وزارت، مسائل جمع بندی ولی متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نگرفته است به علت همین تعلل ها عده ایی هر از چندی، مردم متدیین میبد و اردکان راتحریک و به واکنش وا می دارند.

وی تاکید کرد: حال باید پرسید تعلل مسئولان وزارت کشور تا کی و به چه قیمتی؟ آیا وقت آن نرسیده با عمل به وعده های داده شده مبتنی بر کارشناسی و اسناد ثبتی وزارت جلوی توسعه نا آرمی ها و بی اعتمادی را بگیرند ؟