مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/2/24
نظر

-  بنا به اخبار رسیده  روز پنجشنبه 23 اردیبهشت استاندار محترم بنا به مصوبه شورای تامین استان دستور توفق موقت تمامی پروژه های عمرانی شهرستان اردکان را صادر نمودند.

- مسئولین محترم شورای شهر اردکان و شهرداری اردکان پنجشنبه شب جلسه ای اضطراری تشکیل دادند که این دستور  استاندار را به تصویب شورا رسانده و عملی نمایند که با حضور مردم شریف اردکان و با تجمع آنها در محل شورای شهر جلسه شورا مجبور به تن دادن به خواسته های مردم شریف اردکان مبنی به عدم توقف این پروژه ها شد.

- چهار شنبه شب به دنبال حمله اراذل و اوباش میبدی به مردم شریف اردکان و هتاکی و ضرب و شتم مردم و دخالت نیروهای نظامی قائل به  صورت موقت خاتمه یافته و پس از درخواست فرماندهی نیروی انتظامی از مردم اردکان که برای دفاع از شهرشان تجمع نموده بودند مردم اردکان سریعا محل را ترک و به خانه های خود رفتندو  اوباش میبدی از این فرصت استفاده و به شهرکهای انقلاب و ولیعصر (عج) حمله ور شده و به تخریب اموال و ایجاد رعب و وحشت در منطقه دست زدند .

در این راستا به چند خودرو شخصی و موتور سیکلت آسیب جدی رساندند . شیشه های منازل مسکونی و مغازه های مردم را تخریب نمودند. و موجبات سلب آرامش و امنیت را فراهم آوردند.

- پنجشنبه شب (دیشب)‏هم موج نا آرامی ها ادامه داشت و تا پاسی از شب مردم اردکان از مرزهای خود دفاع کردند و میبدی های آشوبگر و ستیزه جو که هر ازچند گاهی از  نقاط مختلف مرزی قصد حمله داشتند با حضور مقتدرانه مردم اردکان و گاردهای یگان ویژه مواجه شده و مقاصد پلیدشان نقش بر آب می شد.

- بسیاری از خودروهای عمومی و شخصی  با پلاک اردکان از عزیمت به میبد خودداری می نمایند  چرا که به محض حضور یک اتومبیل به شماره پلاک 64 ب (‏اردکان )‏ اوباش میبدی به آن حمله ور شده و خسارات جدی به  خودرو و راننده وارد خواهند نمود.

در این راستا جالب است متذکر شویم :‏ امامزاده خدیجه خاتون و پنجشنبه بازار اطراف آن در روز گذشته با کم رونق ترین روز خود را در طول مدت سالهای اخیر مواجه بود.

- پارک ازادی اردکان که  معمولا در ایام بهار و تابستان مملو از جمعیت است شبهای گذشته  پذیرای تعداد انگشت شماری از مردم شریف اردکان بود چرا که بسیاری از مردم از ترس نا امنی های به وجود آمده  ترجیح می دهند در خانه ها بمانند و خانواده و ناموسشان از شر اراذل و اوباش در امان بماند.

- با عرض تاسف و تامل  مطالب این بخش را می آورم (‏هر چند عقیده ام بر این است که در این سال همت و کار مضاعف به جا بود مسئولین محترم تدبیری بیندیشند که ازنیروی  خارق العاده جوانان در راستای توسعه و آبادانی شهر و استان و کشورمان استفاده شود اما ... این وقایع اخیر بسیاری از جوانان را بر آن داشته تا  مثلا به دفاع از شهر خود بپردازند )

جوانان غیور اردکان در این شبها به بهانه دفاع از حریم شهرشان دست به ابتکارات جالب و گاه خنده آوری می زنند.

باتوم های  دست ساخته ، فلاخن ، گارد محافظ از خود در برابر پرتاپ سنگ و ...

رژه موتور سواران اردکان در محدوده مرزی از سر شبتا  2 و 3 بامداد  در این چند شب هم دیدنی است .

از میبد چه خبر :‏

- تجمعات همراه با شعار های کاذب و توهین آمیز در محل فرمانداری و سید قنبر میبد که همراه باسخنرانی عوامل فتنه می باشد که این سخنرانی های کاذب و محرک آنچنان کوبنده است که رگ غیرت جوانان میبدی را به صورت کاذب به جوش می آورد آنچنان که اردکان را اسراییل و اردکانی را دشمن خونخوار خود می دانند و برای همین است که این همه تعدی و تخریب و آشوب رابه همراه دارد.

- گریه ها و اشک های مادران نوجوانان و جوانان دستگیر شده در فتنه های این چند شبه در محل فرمانداری و دادگستری میبد بسیار قابل تامل و درد ناک است .

اشک و آه ناله مادر نوجوان 16 ساله میبدی که می گفت به مسئولین میبد بگویید هر مقدار از خاک اردکان راکه می خواهند بگیرند بیایند قیمت بگذارند ما خانواده ها به صورت قسطی آن را به مدعیان می پردازیم و این آشوبها را بس کنند...

- رژه موتور سواران میبدی در کوچه پس کوچه ها و خیابانهای اصلی و طراحی و نقشه حمله به نقاط مرزی اردکان هم در عین حال که تاسف بار است دیدنی و جالب است .

- ...

 

تحلیل ها و اخبار تکمیلی متعاقبا درج می گردد.