مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/10/25
نظر

مردم ولایتمدار و عاشق امام زمان صبح جمعه از ساعتها قبل از نماز صبح به عشق مولایشان حضرت مهدی (عج)در مصلای امام خمینی (ره)حضور یافته و طبق برآورد برنامه سازان قریب به 8000نفر دراین مراسم شرکت کردند .


     فرماندار اردکان ضمن تقدیر از شرکت گسترده آحاد مردم در این مراسم ،این حضور را نشانه تقوا ،تدین و عشق واقعی مردم این شهرستان به امام زمان و ولایت دانست و گفت :اگرچه قرار بود این مراسم بصورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش شود و بدلیل نقص فنی ایجاد شده این امکان میسر نگردید اما محبت و اخلاص مردم ما بر هیچ کسی پوشیده نیست واین را مردم متدین اردکان با حضور در صحنه های مختلف همواره به نمایش گذاشته اند .
     "احمد کمالی "با گلایه از عدم پخش این مراسم معنوی بصورت زنده ،ساخت برنامه های مستقیم و سراسری با حضور مردم شهرستانهار ا یک کار فرهنگی بزرگ دانست و افزود :تلاش برنامه سازان این شبکه برای انجام پخش زنده بی نتیجه ماند و با توجه به اینکه هدف از این برنامه اشاعه فرهنگ اسلام و ترویج ارزشهای ماست قطعا هیچ کس بخاطر نقص ایجاد شده تعمدی نداشته است ؛اما این برای مردم شهرستان پذیرفته نیست و مسئولین امر تولید این برنامه بایستی پاسخگو باشند و حتی المقدور این خلف وعده رابرای مرد م ما به هرطریقی که ممکن است جبران کنند .
     وی همچنین تصریح کرد :انتظار می رود مسئولین فنی امر در این خصوص دقت و تامل بیشتر داشته باشند تا انشا الله من بعد در انجام اینگونه فعالیتهای فرهنگی خلل ایجاد نشود .
     در خصوص نقص فنی ایجاد شده و عدم پخش زنده مراسم دعای ندبه اردکان از شبکه یک سیما روابط عمومی فرمانداری با تهیه کننده این برنامه و نماینده هیات رزمندگان در گفتگویی اختصاصی جویای علت شد .
     تهیه کننده این برنامه و برنامه ساز گروه معارف شبکه اول سیما در تشریح مشکل ایجاد شده گفت :اکیپ ضبط برنامه طبق روال همه برنامه های زنده ای که در مراکز استانها و شهرستانها پر می شود یک روز قبل از ضبط ،در محل حضور یافته و تجهیزات مورد نیاز را نصب و راه اندازی نمودند و تصاویرآزمایشی هم از شب قبل به صداو سیمای مرکز ارسال گردید برای همین مطمئن بودیم که مشکلی پیش نخواهد آمد ؛اما متاسفانه یکی دوساعت قبل از شروع برنامه یعنی حول و حوش ساعت 4-3در سیستم ماهواره ای SNGنقص فنی ایجاد شد و علیرغم تلاش زیادی که انجام گرفت ارتباطمان با شبکه یک برقرار نگردید.
     "سوادکوهی" ضمن تقدیر و سپاس از مردم خوب شهرستان اردکان بخاطر حضور بموقع و پر شور و رعایت نظم و ادب از همکاری صمیمانه شبکه تابان صدا و سیمای استان یزد نیز تشکر کردو گفت :شرمنده مردم فهیم،ولایتمدار ومهمان نواز اردکان خصوصا خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم که نتوانستیم انتظاراتشان را برای پخش تصاویر زنده مجلس معنوی امام زمان برآورده سازیم .
     وی با اشاره به اینکه مجری برنامه شبکه یک هم بدلیل مشکل پیش آمده از مردم اردکان بصورت سراسری عذر خواهی نموده است افزود :انشا الله برنامه اینهفته که با کیفیتی بسیار مطلوب تولید و ضبط گردیده است جمعه 2هفته آینده مورخ 8بهمن ماه از طریق همین شبکه پخش خواهد شد .
    وی همچنین تصریح کرد این اشکال مختص برنامه شهرستان اردکان نبوده است و در برخی  از موارد پخش زنده برنامه ها حتی در خود تهران هم دچار مشکل می شود .
     نماینده هیات رزمندگان اسلام نیز بخاطر مشکل فنی ایجاد شده از مردم اردکان عذر خواهی کرد و گفت :بی شک حضور گسترده مردم این شهرستان در هوای سر زمستانی نشان از عشق ،اخلاص و ارادتشان به امام زمان(عج) داشت و پاداش این ارادت را قطعا از خود حضرت خواهند گرفت.
     "صاحب " با اعلام این مطلب که بدلیل چهلم شهدای شهرستان چابهار دعای ندبه پخش زنده هفته آینده به این شهرستان اختصاص یافته است ؛افزود :مراسم دعای ندبه مصلای اردکان جمعه دو هفته آینده از شبکه یک بصورت ضبطی پخش خواهد شد .
     قابل ذکر اینکه از سوی مردم این شهرستان انتظار می رود مسئولین شبکه یک سیما با تهیه برنامه های دیگری با هدف معرفی اردکان برای جبران این مشکل اقدام و مسئولین هیات رزمندگان و بسیجیان اسلام نیزبرای تکرار اجرای این برنامه بصورت زنده ، شهرستان اردکان را در اولویت کاری خود قرار دهند .
منبع: سایت خبری فرمانداری