مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/2/26
نظر

 به منظور شرکت در همایش دو روزه کارشناسان قرآنی سراسر کشور ، چند روز گذشته وهمزمان باایام ولادت بانوی گرانقدر حضرت صدیقه طاهره (س) ، پابوس بارگاه ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) بودم ودراین ایام خجسته ، توفیق نائل شد که لحظاتی  در کنار مضجع شریف سلطان سریر ارتضاء ، نائب الزیاره دوستان باشم. از این سفر کوتاه و کاری که در محضر اساتید بزرگ قرآنی کشور بودیم ، توشه های فراوانی گرفتم  و عمده آنها مصاحبت و استفاده از نفس قدسی بزرگان قرآنی کشور بود که برایم افتخاری است به یاد ماندنی .

از ره توشه این سفر تنها یک مطلب را برای خواندگان عزیز وبلاگ نقل می کنم که قطعا بارها شنیده ایم :

یکی از سخنرانان همایش ، در فضیلت علم ودانش و قداست بزرگان دین در بین اهل علم این گونه می گفت:

نقل است که اگر کسی می خواست با  دانشمند بزرگ جهان پروفسور آلبرت انیشتین  ملاقات کنند بر اساس برنامه می بایست درخواست کتبی(نامه ) تنظیم نموده و  پس ازدریافت نامه  وقت ملاقات برایش تعیین و مهلت انتظار برای ملاقات حداقل دو سه ماه تعیین می شد .

در زمانی پروفسور  حسابی دانشمند بزرگ ایرانی برای ملاقات و دیدار با پروفسور انیشتین ، نامه ای می نویسد و  تقاضا می کند که وقت ملاقاتی برایشان قرار داده تا سئوالات علمی خود را مظرح نموده و پاسخ دریافت دارند. بر خلاف روال  مرسوم ، در اسرع وقت و شاید کمتر از چند روز نامه موافقت با قرار ملاقات برای پروفسور حسابی ارسال می شود و پروفسورحسابی برای دیدار با انیشتین به دفتر ایشان می روند ، جالب آنکه پروفسور حسابی به محض ورود به دفتر انیشتین مشاهده می کند که انیشتین از محل دفتر خودبیرون آمده و در  محوطه بیرونی به استقبال حسابی آمده است و بااستقبالی گرم او راهمراهی و به محل دفتر خود رهنمون می شود.

پروفسور حسابی قبل از مطرح کردن سئوالات و مطالب علمی خود از انیشتین اجازه می گیرد 2 سئوال  اولیه بپرسد:

الف)چرا علی رغم مشغله زیاد و روال عادی وقت دهی به متقاضیان ملاقات ، که معمولا دو سه ماه به طول می انجامد، به اینجانب به این سرعت و با حداقل زمان انتظار  وقت ملاقات دادید ؟

ب) چرا با مشغله کاری که دارید و با اینکه مقام و شان و جایگاه علمی ارزشمند و والایی دارید و طبق مرسوم جهت هیچ یک از ملاقات کنندگان  اقدام به استقبال نمی کنید ، ولی برای من که از شاگردان کمترین شما هستم اینگونه رفتار نموده و در لحظه ملاقات به استقبال آمدید و مرا گرم در آغوش گرفتید و اینگونه تکریم کردید؟

انیشتین اینگونه جواب می دهد : آقای حسابی ، شنیده ام شما مسلمان و شیعه هستید و پیرو مکتب امامی به اسم جعفر صادق(ع)می باشید. چون شما از پیروان و شاگردان مکتب این بزرگ مرد ، این عالم عظیم الشان ، این اسطوره علمی و ... ،هستید، بر خود لازم دانستم که شما را تکریم نموده و  به گرامی داشت این بزرگوار ، به شما وقت ملاقات خاص دادم و به استقبالتان آمدم چون پیرو این مردم بزرگ هستید.

تذکر : نقل می شود که انیشتین به اسلام گرویده و شیعه شده است .

تصویر زیر : دکتر حسابی در کنار آلبرت انیشتین

نقل خاطره : دکتر ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 91/2/22
نظر

 خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: «اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی کردم»؛ و رسول گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا علیهاالسلام فرمود: «اگر تو نبودی خداوند زمین و آسمان را خلق نمی کرد».

فاطمه زهرا سلام الله علیها سیدة نساء العالمین، بضعة الرسول و قرینة ولیّ الله، بانویی که در مباهله به حکم قرآن مجید، اختصاصِ شرکت داشت، و از اهل بیت علیهم السلام هم، یگانه بانویی بود که به مقام عصمت و طهارت چون پدر و همسر و فرزندانش آراسته بود، و در آن اجتماع که حتی امّ سلمه هم اجازه حضور نیافت و از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله جواب «إنّکِ على الخیر» شنید، فقط یگانه بانویی که حضور داشت آن حضرت بود.

یکی از جلوه های شخصیت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام خانه داری، همسرداری و پرورش فرزند و در یک کلمه «محوریت اصلی خانواده» است.

نقش زن منحصر به مادری نیست و زن در اسلام در بسیاری از مسائل اجتماعی همدوش مرد است اما «مادری ،مهمترین وظیفه و مقام و پست اجتماعی» است که باید در درجه اول وظایف و مقامات اجتماعی زن قرار گیرد ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/2/21
نظر

فردا(جمعه 22اردیبهشت) انتخاباتی دیگر برگزار خواهد شد

سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر فردا ساعت 8 ونیم در محل تالار تختی در اردکان برگزار خواهد شد

بنا به اطلاعات کسب شده 14 نفر نامزد شورای مرکزی و 3 نفر نامزذ بازرسی هستند که شرکت کنندگان از این بین باید 5 نفرشورای مرکزی و 1 نفر بازرس راانتخاب کنند.
- برای بسیاری از اعضا کارت دعوت در انتخابات ارسال شده است و برخی هم که کارت دعوت بدستشان نرسیده (هم اعضای قدیمی و هم جدید ترها )می توانند با در دست داشتن کارت ملی خود در این انتخابات شرکت کنند.
-از نکات قابل تامل ایجاد ائتلافی از نیرو های متخصص و باتجربه و جوان هلال به نام مهر و ماه است که در این انتخابات بعنوان نامزد شرکت کرده اند که پوستر این ائتلاف در ذیل درج شده است 
1-آقای میرزابابایی داوطلب و امدادگر نمونه
2-آقای پورقاسمی دارنده مقام اولی کشور در مسابقات امداد و نجات جاده ای
3- آقای پورمختاری دارنده مقام اولی امدادگری استان
4-خانم کریمی تنها مدرس ارشد پیشاهنگی استان یزد
5- آقای کلانتری مربی امداد و کمک های اولیه درجه 3 کشور

منبع : گزارشگر غیر حرفه ای اردکان


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/2/21
نظر

جریان فتنه در تدوین برنامه های جدید خود راه اندازی و تاسیس چند موسسه جعلی را برای ایجاد انحراف در برخی حوزه های دینی در دستور کار قرار داده است.
 جریان فتنه در برنامه های جدید خود برای بازگشت به صحنه سیاسی و اجتماعی کشور، درصدد است تا با ایجاد چند مرکز دینی و فرهنگی با چینش نیرو های طرفدار جریان اصلاحات در داخل و خارج از کشور به حوزه‌های علمیه نفوذ کند.
گروهی به نام متقن " مجمع طلاب قم و نجف " که در ایام فتنه 88 با عنوان های جعلی و ارسال چند بیانیه فراخوان های غیر قانونی جریان مذکور را تایید می کرد یکی از همین موسسات و نام های جعلی است که با عنوان دهان پر کن طلاب قم و نجف فعالیت می کند .
در پی تاسیس موسسه مذکور برخی رابطین جریان فتنه با سفر به کشور عراق و دیدار با برخی طلاب حوزه های علمیه نجف اشرف در تلاش هستند تا با تطمیع برخی روحانیون سرشناس ، آنها را به همکاری با خود وا دارند .
این افراد که خود را از مدیران جمعیت متقن معرفی می کنند با حضور در مراکز علوم دینی نجف اشرف ، در تلاش هستند تا با جمع آوری نیرو انسانی و تزریق آنها به موسسه جعلی متقن اعتباری برای خود دست و پا کنند .

منبع : سایت خبری تحلیلی محدوده


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/2/21
نظر

بررسی رویکرد و رفتار‌ چهره‌هایی مانند عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، محسن کدیور، عطاءالله مهاجرانی و .... در طول سالیان اخیر و مقایسه آن با سال‌های نخستین دهه 60، می‌تواند حاوی نکات عبرت‌انگیز و قابل‌تاملی باشد.
چهره‌هایی که در اوج سال‌های یکه‌تازی و حاکمیت اصلاح‌طلبان، در قامت نظریه‌پردازان و میدان‌دارن عرصه منازعات سیاسی مطرح بودند، هر یک با پشت کردن به ملت و کشور خود، به آغوش دشمنان قسم خورده ایران اسلامی غلتیدند.
اما گذر زمان به خوبی پرده از ماهیت بسیاری از مواضع و اظهارات چنین چهره‌هایی که در سال‌هایی نه چندان دور سخن از نظریات بدیع سیاسی در حاکمیت دینی می‌زدند، برداشته است؛ چهره‌هایی مانند سروش، گنجی و ... که در دوران اصلاحات برای خود ادعای نظریه‌پردازی در حوزه‌های دموکراسی، جامعه مدنی، حقوق بشر، آزادی و ... داشتند، امروز به انکار مسلمات دین و شریعت اسلام عزیز و شیعه علوی رسیده‌اند!
منشاء این سیر قهقرایی چنین چهره‌هایی چیست که از مواضع افراطی خود در ابتدای انقلاب به ورطه نظریه‌پردازی‌های مشعشع(!) دوم خرداد می‌رسند و حالا که پا به لب گور دارند، به ورطه هلاکت انکار مسلمات دینی و اعتقادی و اینکه هیچ دلیلی بر وحی و نزول قرآن از جالب خدا و یا وجود امام زمان(عج) وجود ندارد
قطعا منشا بسیاری از مجادلات سیاسی که چنین چهره‌هایی در دورانی مانند اصلاحات سردامدار آن بودند، نه از جنس "سیاست" بلکه از جنس "انحراف در مبانی دینی و اعتقادی" بوده که در دوره‌ای این انحرافات خود را در قامت ضدیت با مبانی جهموری اسلامی و ستون اصلی آن یعنی ولایت فقیه نشان داد و امروز چهره عیان خود در انکار مسلمات اسلام و قرآن و مهدویت.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: این ها مرتدند

به دنبال این حمله جدید به مقدسات، آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتائی که در پایگاه اطلاع رسانی وی منتشر شده، جسارت کنندگان به امام هادی(ع) را "مرتد" خواند.

مدتی است عده ای اجیر شده که عمدتاْ از ضد انقلاب خارج از کشور می باشند، در فضای اینترنت ؛ سایت ها و وبلاگ های خود به راحتی به امام مظلوم شیعیان حضرت امام هادی(ع) اهانت و جسارت می کنند ( طراحی جوک، کاریکاتور، فحاشی، دروغ بستن و ...) حکم این افراد چیست؟ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند: چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشد مرتدند . والله اعلم
ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/2/19
نظر

در دستگاه الهی جایگاه والدین در بالاترین و ارزشمندترین جایگاه ها قرار دارد و خداوند به مقام و منزلت پدر و مادر اهمیتی ویژه داده است. به همین خاطر است که خداوند درخواست آنها را پذیرا است و دعای ایشان را در حق فرزندانشان در اولویت استجابت قرار می دهد. گویا که دعای والدین را با پست پیشتاز به عرش می برند و در آنجا اگر مانعی جدّی وجود نداشت با سرعتی هر چه تمام تر به هدف استجابت می رسانند. بنابراین انسان تیز هوش و نکته سنج کسی است که از این مسیر میانبر بهترین استفاده را داشته باشد و خود را در رودخانه پرسرعت دعای والدین بیاندازد. از سوی دیگر، بیچاره و بدبخت و بی دست و پا کسی است که نتواند از این آب روانی که خداوند در دسترس اکثر قریب به اتفاق ما گذاشته استفاده ای شایسته داشته باشد. از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره نقل شده که فرمود:

«رَغِمَ أَنْفُ رَجُلٍ أَدْرَکَ أَبَوَیْهِ عِنْدَ الْکِبَرِ فَلَمْ یُدْخِلَاهُ الْجَنَّة.»(بحارالأنوار، ج 71، ص 86)؛ «خوار بادا (و خاک بر بینی) آن کس که پدر و مادرش نزد او پیر شوند و او را به بهشت نبرند.»

آری، حقیقتا اگر کسی نتواند از در مهرورزی و نیکی به پدر و مادر، خود را به داخل بهشت برین بیاندازد و به وسیله دعای خالصانه آنها مسیر موفقیت را طی کند، آنچنان خوار و ذلیل خواهد شد که گویی هیچ گاه رنگ خوشبختی را نخواهد دید .

چنین کسی همانند فرد کودنی است که بر سر سفره پر نعمتی می نشیند و از هیچ یک از غذاهای رنگارنگ و خوش طعم آن نمی خورد.


امام سجاد علیه السلام می فرماید: مردى خدمت پیامبر خدا صلى الله علیه و آله آمد و به ایشان عرض کرد: «هیچ کار زشتى نیست که نکرده باشم و هیچ گناهی نیست که مرتکب آن نشده باشم. آیا راه توبه و بازگشت برایم وجود دارد؟» پیامبر خدا در پاسخ به او فرمود:

«فهَل مِن والِدَیکَ أحَدٌ حَیٌّ؟» ؛ «آیا از پدر و مادرت کسى زنده هست؟»

او پاسخ داد: «آری، پدرم.» حضرت فرمود: برو و به او نیکى کن.

امام سجاد علیه السلام در ادامه می فرماید: هنگامی که آن مرد رفت پیامبر خدا فرمود: «لَو کانَت اُمُّهُ!» «کاش مادرش می‌بود.»(بحارالأنوار، ج 74، ص82)

بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که نَفَس مادر و دعای خیر او نیز در عرش الهی چیزی از دعای پدر در حق فرزندانش کم ندارد و اگر بیش از آن نباشد حداقلّ همان گیرایی و کارایی را خواهد داشت.

بنابراین شایسته آن است که دل والدین را چنان بدست آوریم که دعای خیرشان به صورت خود جوش از اعماق قلبشان شامل حالمان شود و خیر عاقبت را برایمان تضمین نماید. البته باید در نظر داشت که در مواقع سختی و درماندگی هم یکی از بهترین مسیرها برای رهایی از گرفتاری ها و مشکلات روزمره، دعای آن دو گل خوشبو است. کمتر کسی است که در دنیای امروز مشکلی نداشته باشد و دچار سختی و گرفتاری نباشد. پس باید همیشه این کلید مشکل گشا را در دست داشت و به آن توجهی ویژه نمود.

حتی آنان که والدینشان به سرای باقی شتافته اند و هم اکنون از این نعمت خوب خدا محروم هستند نیز می توانند با ارسال بهترین هدایا به آن دنیا از دعای آنان بهره مند شوند.

سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و هفته گرامی داشت مقام زن در پیش است ، یادمان باشد که دعای مادر می تواند معجزه کند، پس با این حال فقط چند گام تا یک معجزه در پیش خواهیم داشت اگر گره ای یا گره های سنگینی بر سرراه زندگیمان است ، با کسب رضایتمندی مادر ازاو بخواهیم برایمان دعا کند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/2/19
نظر

 

- شنیده می شود جمعی از اصحاب یک صنف زحمتکش به علت مشکلات حوزه کاری خود و گرانی برخی خدمات اعتصاب مختصری در اردکان داشته اند که قولهای مساعدی نیز دریافت نموده اند.

- شنیده می شود ، نصب برخی جملات و سخنرانی های یکی از سیاسیون افراطی که سابقا مناصبی هم در کشور داشته است ، در بورد اطلاع رسانی یکی از مراکز آموزش عالی اردکان ، موجب حساسیت و اعتراض یکی از اساتید و  پرسنل آن مرکز شده  است. این درحالی است که ایشان مدعی است این بزرگوار این سخنان سخیف ! و دور از ذهن و مخالف نظام و دین را نمی گوید! در حالی که اگر مراجعه ای به سخنرانی های این بزرگوار داشته باشند خواهند توانست عین همین مطالب را باگوش خود از زبان ایشان بشنود. به نظر می رسدعده ای از حضرات که ذره ای اعتقادات  دینی درآنها باقی مانده است نمیتوانند باور کنند که مرادهایشان بر اعتقاداتی منسوخ و مفتضح استوارند.

- شنیده می شود عده ای هنر مند نما با اهداف سیاسی قصد دارند خواسته های نابجا و غیر قانونی خود را درقالب اهرم های فشار بر برخی نهادهای فرهنگی و هنری اعمال نمایند ، این دسته از بزرگواران که با چماق طومار و امضاء های سابق و اسبق و ... نتوانستند کار چندانی پیش ببرند در صدد تخریب نهاد های مقدس می باشند . جالب است که درادبیات رایج این حضرات غالبا از اعتقادات مذهبی و تقیدات دینی با عنوان تفکرات خاص و افراطی گری یاد شده و اهانت مستقیم به نهادهای فرهنگی و معنوی را دردستور کار خودقرارداده اند.

- شنیده میشود انشقاق و اختلافات ریشه دار برسر سهم خواهی ها و فرصت طلبی های یک گروه سیاسی در اردکان به جاهای بالا کشیده تا جایی که سردمداران این گروه درجلسات خود از حذف افراد رادیکال و پرتنش برای حفظ جایگاه اجتماعی جناج خود صحبت به میان می آورند.

- شنیده می شود  مخترعی اردکانی دستگاهی  اختراع نموده که با ایجاد تشعشعات  ماوراء بنفش  یا شاید مادون قرمز،  اثرات  صوتی و ذهنی و تصویری  مربوط به قول  و وعده های  برخی مسئولین که در آستانه انتخابات که با آب و تاب فراوان هم صادر شده بوده را خنثی می سازد .

- شنیده می شود  مخترع  فوق الذکر در صدد است دستگاهی عظیم و خارق العاده اختراع نماید تابتواند  اثرات ناشی از همراهی و همگامی سیاسیون و غیرسیاسیون با فتنه 88 و سران فتنه را خنثی نماید. گفتنی است دراین راستا بنا به فرموده کارشناسان امر بیش از 70 درصد مراحل طرح انجام گردیده است.

- شنیده می شود باند بازی ، رانت خواری های کلان ، مناقصه و مزایده های صوری و پرحرف وحدیث ، ریخت و پاشهایی برای گروههای خاص از بیت المال، طرح های غیر کارشناسی و غیر بومی ، به کارگیریهای خارج از ضوابط و البته داخل روابط و... گریبان برخی از مراکز و نهاد ها راگرفته است ، گروهی از فعالین مذهبی اجتماعی در راستای جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات این فساداداری می باشند که متاسفانه به دلیل مهره چینی های برنامه ریزی شده دسترسی به بسیاری از اسنادسخت می باشد ،  امید است این گروه باتوکل به حضرت حق بتوانند سرنخ های خوبی کسب و به مرور به اطلاع مراجع ذیربط رسانده تا جلوی فساداداری کلان دراین راستا گرفته شود.

- شنیده میشود جلساتی درمرکز به منظور رسیدگی به موضوع جنجالی محدوده دو شهرهمجوار برگزار شده است ، امید از مسئولین امر نسبت به اطلاع رسانی همشهریان در خصوص تصمیمات اتخاذ شده عنایت بیشتری داشته باشند.

- شنیده می شود برخی مقامات نسبتا رده بالای دیروزی و امروزی کشوری در سفرهایی خاص و بنا به دعوت برخی افراد سیاسی از جناح خاص ، با استفاده از عناوین و القاب بسیار محترم و رسمی ، به اهداف غیر ملی و غیر رسمی نیز می پردازند. شنیده ها از آن است برخی از وابستگان مهمان ویژه ، از سهامداران برخی صنایع و مراکز تحت بازدید می باشند.

- شنیده می شود نه ببخشید ، خوانده می شود :انتقاد امام جمعه طبس به مصاحبه فلاح زاده مبنی بر شایعه بودن الحاق بخشی از زمینهای طبس به اردکان( شما هم اینجا بخوانید)