مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/3/19
نظر

ویژه نامه شب لیله الرغائب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/3/18
نظر

پیام رسیده (پیام دهنده کاملا مورد وثوق و هویتش برای اردکان نیوز مشخص  و محفوظ است)

توجه:اردکان نیوز مطلب زیر راتایید یا رد نمی کند ولی بنا به اینکه بسیار جالب و خواندنی است  با حذف برخی اسامی و کنایه ها ، درج می شود...

 برای رتق و فتق امور دینی و وجوهات شرعیه خود ، در این چند روز اخیر به مدرسه علمیه مراجعه نمودم و بنا به عادت هرساله سری به دفتر حوزه زدم و پس از احوالپرسی ازدوستان، آهنگ  رفتن به سوی دفتر امام جمعه نمودم (در عین حالی که بر آن نیت بودم که عرض تبریکی به امام جمعه جدید نیز داشته باشم) ،  ازدفتر حوزه که بیرون آمدم با اشاره یکی دو تا از طلاب  متوجه شدم امام جمعه سابق(آقای دیداری) درگوشه ای از مدرسه علمیه ( ورودی جنوبی روبروی دفتر حاج شیخ احمد) برای خود دفتر  جدیدی برپا کرده و میز و صندلی و مکان جدید!!! ، البته وقتی از برخی طلاب موضوع را جویا شدم ، گفتند مثل اینکه با امام جمعه جدید توافق کرده برای  رسیدگی به حساب کتابها !!! یکماهی در حوزه بماند...درعین حالی که متوجه شدم آقای دیداری  مشتاقانه پذیرای وجوهات شرعیه و امور دینی مردم نیز هستند ،کمی تعجب کردم ! وقتی امام جمعه جدید در دفتر مستقر شده و آمادگی کامل برای رسیدگی به امورات دینی مردم رادارد تازه امام جمعه ای که نماینده ولی فقیه است و اجازه ویزه از تمامی مراجع و علمای دینی دارد (آخه اینا رو تو بروشوری که درمعرفی ایشون توزیع کرده بودند دیده بودم)  این چه معنی داردکه امام جمعه قدیم گوشه ای از مدرسه را به خوداختصاص دهد و به اصطلاح دکان برای خودش باز کند... انشاء الله که اینگونه نباشد...

به هر حال تا دیدم تو این مدرسه علمیه یک بام است و دو هوا... آهی ازسویدای دلم بیرون زد و با خودم گفتم شاید این هم نشانه ای از نشانه های آخر الزمان است که علما ومورخان دینی  ( که خودهم روحانی بوده اند ) شرمشان شده که در کتب مربوط به معرفی نشانه های آخر الزمان بنویسندش...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/3/17
نظر

نسخه جدید اصلاح طلبان برای احیای لاشه سیاسی خاتمی

وزیر سابق از دولت خاتمی:الان ما نیاز به این داریم که شما( خاتمی)  از بستر رهبری آدم موجه ای جلوه کنید.
در جلسه ای که برخی از چهره های دوم خردادی با سید محمد خاتمی داشته اند،پیشنهاداتی به وی جهت بازسازی چهره و جایگاه سیاسی وی ارائه شده است .در این دیدار چهره های برجسته دوم خرداد با تاکید بر بدست گیری لیدری جریان اصلاح طلبان توسط خاتمی در انتخابات پیش روی مجلس و ریاست جمهوری معضل اساسی در این خصوص را بازسازی و ترمیم چهره خاتمی عنوان کرده و تصریح کرده اند وی باید در جایگاه یک نیروی انقلابی قرار گیرد.
در همین زمینه یکی از وزرای سابق خاتمی در دولت هفتم تنها راه وی را ارسال پالس هایی به جامعه مبنی بر ارتباطات عادی وی با رهبرانقلاب عنوان کرده و خطاب به خاتمی گفته است،شما باید هر طور شده بایدبه بیت بروید و آنقدر آنجا بمانید تا به شما وقت ملاقات دهند.
وی همچنین گفته است:الان ما نیاز به این داریم که شما از بستر رهبری آدم موجه ای جلوه کنید.
گفتنی است اصلاح طلبان و سید محمد خاتمی در حالی طی ماه های گذشته به فکر بازگشت به حاکمیت هستند که درایام فتنه از رئوس این جریان بوده و علاوه بر اینکه به عنوان حامی فتنه گران فعال بودند هرگز حاضر به محکومیت این جریان ضد انقلاب نشدند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/3/17
نظر

امام جمعه اردکان:راه حل بدحجابی ،تذکر لسانی است

آثار اخروی بد حجابی :آتش دوزخ-آویزان شدن بر مو-چیدن گوشت بدن خود-خوردن گوشت بدن خود

آثار بدحجابی در جامعه

در فصل تابستان حضور برخی دختران و پسران در سطح شهر به قدری زننده است که انسان را به یاد فیلم‌های مبتذل غربی و یا نمایشگاهی از مد و آرایش می‌اندازد.زنی که از پوشش مناسب برخوردار نیست و خود را آراسته می‌کند و با حرکات زشت و زننده وارد اجتماع می‌شود، باعث ارضای خواسته‌های شهوانی مردان هوسران می‌شود. در حالی که حجاب ، زن را در امنیت قرار می‌دهد تا دست هرگونه سوء استفاده شهوانی از خود را کوتاه کند. برای محکم شدن بنیان خانواده و داشتن روابط سالم اجتماعی نیاز است که زنان جذابیت‌ها و زیبایی‌های ظاهری خود را بپوشانند تا هم خود از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی مصون بمانند و هم افراد جامعه با فراغ بال و به دور از خواسته‌های نفسانی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

خانواده‌های اسلامی سعی می‌کنند در خانه فضایی کاملا اسلامی و سالم برای فرزندان خود مهیا کنند اما با ورود فرزندان به اجتماع و برخورد با مصادیق فساد اجتماعی دچار دلهره و نگرانی می‌شوند که چگونه می‌توانند سلامت اجتماعی فرزند خود را نیز حفظ کنند. ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/3/17
نظر

پیامی از یک غیر اردکانی در خصوص اخبار اردکان نیوز

وقتی در شهری زندگی می کنی که از پیشینه تاریخی وفرهنگی بسیار بالایی برخوردار است ، در تابلوی ورودی ذهنیاتت از این شهر نمایان ترین شعار ، شعار قانون گرایی و قانون مداری است .

حقیر یکی از خوانندگان روزانه اردکان نیوز هستم ومدت زیادی بود که میخواستم نظراتم را با عنوان یک مهمان شهر اردکان ابراز کنم.

چندی پیش در همین سایت مطالبی خواندم :

1- مشکلی که در یکی از مدارس اردکان پیش آمده بوده در رابطه با تنبیه دانش آموزان به خاطر...

در خصوص این موضوع تا جایی که من دنبال کردم ، آبی از آب تکان نخورد ، تاجایی که ما جمعی از ... کوچکترین انتظارمان در تحلیل های ذهنیمان این بود که آموزش و پرورش اردکان مدیر و معاون آن مدرسه را مجبور به استعفا خواهد نمود.

ولی دریغ از کوچکترین اقدام .

اینها نشان از حاکمیت زور و قدرت در شهر شماست ، نشان از عدم احترام به قانون و نشان از زیر پانهادن تمامی ارزشهای انسانی و نشان از این دارد که برای افکار عمومی نیز ارزشی قائل نیستید و ...

2- در خبرهای همین سایت خبری بارها مشکل غیر قانونی بودن برخی از اعضای شورای شهر اردکان را دیدیم و به تازگی در برخی سایتهای دیگر نیز عدم امضاء حکم شهردار اردکان و نامه استاندار به فرماندار مبنی بر عدم عضویت 2 عضو شورای شهر اردکان را نیز دیده ایم...

به راستی مسئول اجرای قوانین در شهر اردکان کیست...

تازه اینها بخشی از دیدگاههای ماست اگر این مطالب رادرج کردید باز هم به ارائه دیدگاههای خود در خصوص شهر اردکان خواهیم پرداخت.

ادامه خواهد داشت ... با تشکر                       م - ه - ح       مهمان 10 ساله اردکان


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/3/17
نظر

امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین  حسینی دربین جمعی از جوانان اردکانی که برای عرض تبریک و ارائه دیدگاهها در محضر ایشان حاضر شده بودند ،در جواب یکی از جوانان که معضل بد حجابی دراردکان رامطرح نمود بیان داشت : دردهه های اخیر مشکل بد حجابی و نوع پوشش بانوان در سراسر کشور باتبعیت از فرهنگ بیگانه و به دلیل هجوم خاموش فرهنگی و الگو گرفتن زنان و دختران از  ماهواره و ... وجوددارد و در جوامع کوچک اجتماعی چون شهر اردکان نیز به ناچار گریبانگیر فرهنگ سنتی و ناب شده است.

ایشان برترین شیوه برای مقابله با این معضل فرهنگی را توجیه ائمه جماعات و متولیان فرهنگی شهر دانست که منجر به آموزش همگانی نهی از منکر به شیوه صحیح در قالب تذکر لسانی بشود. که قطعا در این روش  بانوانی که از حجاب خوبی برخوردار نیستند با حضور در سطح شهر و برخورد مکرر همشهریان در قالب تذکر لسانی به خود می آیند و به ضعف پوشش خود پی خواهند برد.

امید است این شیوه پسندیده وکم هزینه در سرلوحه فرهنگ مردم اردکان قرار گیرد و از این پس هر شهروند اردکانی به ویژه بانوان محجبه و مومنه اردکانی به تذکر لسانی به بدحجابان اهتمام ویژه ای داشته باشند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/3/16
نظر

به روایت تاریخ و نقل بزرگان ، محله کوشکنو ومسجد کوشکنو از دیر باز در بین همشهریان اردکانی از شان و منزلت والایی برخوردار بوده که این مقوله برهمگان عیان است و لازم به توجیه وتفسیر نخواهد داشت.

محوریت مسجد کوشکنو اردکان در امور فرهنگی و اجتماعی از آن زمان آغاز شد که  آیت الله سید محمد رضا خاتمی (والد سید روح الله) در آن مسجد اقامه جماعت می نمودند و پس از آن همزمان با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، مسجد کوشکنو به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و محل رویش فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و دینی بود.

 تا کنون امامت مسجد کشکنو را امام جمعه های محترم شهرستان اردکان برعهده داشته اند کما اینکه از ابتدای انقلاب به ترتیب  مرحوم آِیت الله سید روح الله خاتمی ، مرحوم آیت الله بهجتی و حجت الاسلام والمسلمین دیداری  امام جماعت این مسجد بوده اند  و عمده ترین برنامه های عمومی شهرستان دراین مسجد برگزار می شود ( مراسم سالگرد امام ، نقطه شروع راهپیمایی ها ، مراسم مناسبتهای ملی ، اعتکاف ، سالگرد رحلت آیت الله خاتمی و بهجتی و ...)

و اینک که به حکم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی به عنوان امام جمعه جدید شهر اردکان منصوب گردیده ، ضمن تبریک به ایشان وآروزی توفیق خدمتگزاری خالصانه ، شایسته است ، سیره بزرگان را در پیش گیرند و امامت جماعت مسجد کوشکنو اردکان را که سالهاست بر عهده ائمه جمعه بوده بپذیرند .