مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/6/23
نظر
اخیرا فردی هتاک با نامهای متعدد از جمله (اردکانی ثابت قدم)که از نوشتارش مشخص است که از طرفداران پروپاقرص آقای خاتمی و آقای... بوده  و به نظر میرسد ازدوستان و اعوان انصار آقای.... در اردکان نیز  می باشد درپیامهایی بسیار هتاکانه و بافحاشی و دهن دریدگی مفتضحانه ای اقدام به درج پیام برای اردکان نیوز می نماید که در دو پیام اخیرش که ردیابی هم شده و مرکز ارسال پیام شناسایی گردیده (آی پی های 85.90.115.146 و 85.9.81.83)جسارتهایی روا داشته که تماما نشان از بی فرهنگی و بی نزاکتی این طیف می دهد . هرچند از این دست افراد که از دین و دیانت بویی نبرده و از اخلاق و فرهنگ بری می باشند ، در طیف طرفداران اصلاحات کم نیستند اما بی ناموسی و بی غیرتی در هیچ مرام و مسلکی پسندیده نیست ، ضمن احترام به تمامی عزیزانی که صادقانه به ارائه نظرات می پردازند اعلام می شود در صورت ادامه این گونه بی ظرفیتی ها و فحاشی ها علاوه بر اقدام قانونی از طریق مراجع قضایی ، نسبت به معرفی این افراد به صورت علنی و درج سخنان سخیفشان اقدام خواهد شد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/21
نظر
سایت های خبری هر روز خبرهای گوناگونی را منتشر می کنند که برخی از آنها صرفا در حد شنیده هاست و ممکن است چندان مبنای محکمی نداشته باشد. در عین حال برخی از این خبرها برای اطلاع خوانندگان مرور می شود.
به گزارش مهر در خبرهای ویژه امروز دوشنبه 21 شهریورماه 1390 سایت های خبری کشور چنین آمده است:
حمایت 20 دقیقه‌ای خاتمی از هدفمندی یارانه‌ها
محمد‌مهدی شهریاری نماینده اصلاح‌طلب مردم بجنورد در مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به یکی از ملاقات های فراکسیون اقلیت با سید محمد خاتمی گفت: در آن ملاقات که مدت کمی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته بود، آقای خاتمی حدود 20دقیقه در حمایت از این قانون صحبت کرد و به نمایندگان گفت که وظیفه نمایندگان این است که از این قانون حمایت کنند تا این طرح شکست نخورد.
ماجرای گزارش ندادن مشائی و جایگزینی بقائی بجای رحیمی
سایت خبری جهان با توجه به جلسه هیئت دولت با رهبر انقلاب نوشت: دکتر احمدی نژاد علاقمند بوده است که گزارش فرهنگی دولت توسط اسفندیار رحیم  مشایی صورت گیرد ، اما در نتیجه توصیه برخی دوستدارانش تصمیم خود را عوض می کند و آن را به فرد دیگری می سپارد ، همچنین ارائه گزارش سفرهای استانی به رهبر معظم انقلاب تا پیش از دیدار اخیر، از سوی معاون اول رئیس جمهور ارائه می شد. اما در دیدار ششم شهریور ماه این مسئولیت به طور ناگهانی به معاون اجرایی رئیس جمهور محول شد که رویدادی بی سابقه محسوب می شود.
نمایش مردان نیمه‌برهنه در سیما ممنوع شد
خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت : طبق بخشنامه جدید معاون سیما، طرح ترکیب‌های عشقی هوس آلود و مثلث‌های عشقی مگر به منظور بیان تقبیح آن و در حداقل ممکن ممنوع است. همچنین باید از اختلاط بی‌مورد زن و مرد در تولیدات تلویزیونی در صحنه‌هایی نظیر عروسی، میهمانی خانوادگی، فضاهای کاری و همچنین جشن‌ها اکیدا خودداری شود.نمایش مردان نیمه برهنه در تولیدات داخلی و خارجی نیز ممنوع شده است.
تکذیب تشکیل گروه 1+7 اصلاح‌طلبان
مجید انصاری در گفت و گو با خبر گزاری ایلنا باتکذیب تشکیل گروه 1+7 با عضویت افرادی از شخصیت‌های اصلاح طلب و با محوریت حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت : این خبر همانند اخبار مشابهی از این دست کذب محض و ساخته و پرداخته برخی کانون‌های مشکوک سیاسی است که با اهدافی خاص جعل و منتشر می‌شود.
قدرت الله علیخانی: پای امضای خود در طرح سوال از رییس جمهور هستم
قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح سوال از رییس‌جمهور به قوت خود باقی است‌، در گفتگو با سایت خبری اعتدال گفت: برخی اعضای هیات رییسه فعلا مانع سوال از رییس‌جمهور هستند و صلاح نمی‌دانند در مقطع کنونی از رییس جمهور سوال پرسیده شود. وی ادامه داد: تنها دوازده نفر امضای خود را پس گرفته‌اند‌، در حالی‌که این طرح حدود صد امضا داشت.
وی در خاتمه تاکید کرد: ما نمایندگان امضا کننده، خواستار مطرح شدن سوال از رییس‌جمهور هستیم‌، لیکن زورمان به برخی اعضای هیات رییسه نمی‌رسد.
*** سید محمد خاتمی به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد
محرمانه آنلاین نوشت: سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی در محل کار خود دچار سرگیجه شده و برای درمان به یکی از بیمارستان های پایتخت منتقل می شود. گفته می شود علت این اتفاق فعالیت زیاد کاری محمد خاتمی بوده است ، هم اکنون حال عمومی خاتمی مساعد است و از بیمارستان مرخص شده است.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/6/20
نظر

نویسنده گویا نیوز در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) به ارائه تحلیلی کوتاه از دوران ریاست جمهوری خاتمی پرداخت.
شاید مقایسه خاتمی با شاه سلطان حسین صفوی چندان بی محتوا هم نباشد، حمایت های پوچ غرب به ویژه آمریکا از خاتمی حرکت او را حتی در رسیدن به اهدافش سخت تر کرد.

 

 نویسنده با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خطر افتادن اداره کشور به دست شاه سلطان حسین صفوی ها و کوتاه آمدن دولت اصلاحات در جریان هسته ای در مقابل غرب نوشت: «شاید مقایسه خاتمی با شاه سلطان حسین صفوی چندان بی محتوا هم نباشد، حمایت های پوچ و مشکل زای غربی ها به ویژه آمریکا به جای کمک کردن به سید خندان، حرکت او را حتی در رسیدن به اهدافش سخت تر کرد.»
نویسنده گویا نیوز افزود: «رو و حوصله زیاد خاتمی و لبخندهایش او را برای بار دوم بر مسند ریاست نشاند. این بار نیز ما در تولید دانش و فن آوری تقریبا ناموفق بودیم. بیشتر جوانان ما و تقریبا همه دانشجویان ما در آخرین سالهای حضور سید خندان از او ناامید گشته اند، در واقع سید خندان از اجرای اصلاحات قول داده شده به جوانان ناتوان بود. دلزدگی مردم و بویژه جوانان ما از اصل اصلاح پذیری منجر به ظهور بدون شک پدیده ای شد به نام محمود احمدی نژاد. سید خندان با بهانه هایی چون قانون مداری و مردم سالاری قانونی، پشتوانه عظیم رای مردمی خویش را به پشم گرفت.»
شایان ذکر است یکی از علل ظهور دولت اصول گرا به خاطر دلزدگی مردم از دولت اصلاحات بود. عملکرد این دولت در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به گونه ای بود که مردم از این جریان ناامید شدند.
طرح شعارهای انقلابی از سوی اصول گرایان، بازگشت به آرمان های امام راحل (ره) و انقلاب و استقبال مردم از این شعارها از دیگر عوامل موفقیت جناح اصول گرا در جلب رای اعتماد عمومی بود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/6/20
نظر

لطفا به گوشه ی قبای مسئولی برنخورد ... فقط درس اخلاقی است برای مدیران و مسئولان از امیرمومنان(ع)

"و اَشعِر قلبک الرَّحمة لِلرّعیّة و المحبّة لهم و اللُّطفَ بهم" این بخشی از نامه‌ی حضرت امیرالمومنین(ع) به جناب مالک اشتر نخعی است که به ایشان امر می کنند "رحمت و محبت و لطف به مردم را پوشش دل خود قرار ده".

«شِعار» به لباس بالا تنه‌ای گفته می‌شود که به بدن می‌چسبد مانند زیر پیراهن. استفاده از کلمه‌ی «اشعر» در «اشعر قلبک» به جای کلمات معادل دیگری در معنای " امر به پوشیدن" مانند "استر"، به این علت است که رمز بزرگی در کلمه «اشعر» نهفته است و بیانگر این نکته است که در مکتب اسلام هر خدمتی مورد قبول نیست و تنها خدمتی پذیرفته است که از «ته دل» و همراه با رحمت و محبت و لطف باشد. «اشعر قلبک» فرمانی است که در هیچ قانون نوشته و نانوشته‌ی بشری و در هیچ اعلامیه‌ی حقوق بشری یافت نمی‌شود. چرا که عقل بشر مدرنیته، که خدای قانون‌نویسانِ سودمحورِ جهان امروز است، چه می‌داند "قلب" چیست؟ پیامبران آن مکتب به ادعای خودشان چیزی جز «پول و لذت» نمی‌شناسند. اما در جامعه‌ای که داعیه‌دار حکومت اسلامی است، ماجرا به گونه ی دیگریست.

چقدر زمان و سرمایه که در دعوای بین مسئولین تلف می‌شود. مسئولین یک استان را در نظر بگیرید؛ اگر تک تک مسئولین مومن و عامل به «اشعر قلبک» شوند آیا فرصتی برای جنگ زرگری باقی می‌ماند؟

ادامه مطلب...