مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/5/26
نظر
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/5/26
نظر
تا پیش از ماه مبارک رمضان منتشر مى شود؛
بیانیه آغاز به کار  راه سبز امید
نهضت فراگیر راه سبز امید با نام مخفف  رسا  در نظر دارد به ساماندهى جنبش اجتماعى بوجود آمده در جریان انتخابات ریاست جمهورى بپردازد.این تشکیلات، ساختارى کمپینى دارد و متشکل از هسته هاى حزبى، NGOها و شبکه هاى اجتماعى است.نهضت فراگیر راه سبز امید که از سوى نخست وزیر دوران امام، به طوررسمى به عنوان تشکیلاتى که وى خواهان تأسیس آن شده است، تلویحا اعلام موجودیت کردواحتمالا تا پیش از ماه مبارک رمضان بیانیه آغاز بکار خود را منتشر مى کند. به گزارش ایلنا، موسوى در این بیانیه دیدگاهش را نسبت به تشکیل نهضت فراگیر راه سبز امید اعلام خواهدکرد. این نامزد انتخابات ریاست جمهورى دهم با مشاوران خود، در مورد چگونگى تدوین این بیانیه بحث و تبادل نظر کرد. در این جلسه  دو راهکار براى تشکیل جبهه هاى سیاسى موردبحث و بررسى قرار گرفت؛ نخست تشکیل چنین تشکل هایى بر مبناى وضعیت موجود جوامع که به عنوان جنبش هاى اجتماعى، مشخصات آنها و شعارهایش ممکن مى شود و جبهه سیاسى به سامان دهى و سازمان دهى آن مى پردازد. دومین نوع از چنین تشکل هایى باتدوین اهداف، راهکارها، اساسنامه و مرامنامه شکل مى گیرندو سپس به عضوگیرى مى پردازند. اما موسوى آنچنان که در دیدارش با اعضاى انجمن اسلامى جامعه پزشکى گفته بود، خواستار تشکیل نهضتى فراگیر براى اجراى بدون تنازل قانون اساسى است که شبکه هاى اجتماعى خودجوش و خودمختار بى شمار و گسترده در سطح جامعه را شامل شود. از این رو تشکیل نهضت فراگیر راه سبز امید بر اساس مدل اول یعنى سامان دهى جنبش اجتماعى بوجود آمده در جریان انتخابات ریاست جمهورى دهم، شکل خواهد گرفت. آن گونه که از دست اندرکاران تشکیل این نهضت شنیده شده است، این تشکیلات، ساختارى کمپینى دارد و متشکل از هسته هاى حزبى، NGOها و شبکه هاى اجتماعى است. البته برخى فعالان سیاسى معتقدند که شروع به کار نهضت فراگیر  راه سبز امید در مقطع فعلى چندان مناسب نیست و با توجه به محدودیت هاى سیاسى موجود براى فعالیت احزاب و گروه هاى اصلاح طلب که اغلب اعضاى آنها بنا بر اتهاماتى در بند به سر مى برند، بهتر است به زمان دیگرى موکول شود. همچنین فعالان تشکیل نهضت فراگیر راه سبز امید پیشنهاد داده اند تا نام این نهضت به شکل مخفف  رسا نامیده شود.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/5/26
نظر
در حالی که خبرهای ریز و درشت مدام از اهانت مقامات و ماموران عربستانی به زوار ایرانی حکایت دارد در این سوی قصه، خبرهای بسیاری از آزادی عمل اتباع عربستانی به خصوص اعضا و کارمندان سفارت این کشور در تهران و در جهت دامن زدن به اغتشاشات و مسائل قومیتی خبر می دهند.

به گزارش جهان، در همین زمینه برخی خبرها از ارسال کمک مالی وهابیون عربستان به اهل سنت شهرهای جنوبی کشور توسط یکی از اعضای شاغل در سفارت عربستان حکایت دارد. ع. ف که از فعالین وهابیت است کمک‌های مالی فراوانی از کشورهای عربستان و حوزه خلیج فارس جهت حمله به اعتقادات مردم شهرهای جنوبی به خصوص چند شهر استان فارس دریافت و ارسال کرده است.

نامبرده که اصالتا متعلق به یکی از شهرهای استان فارس است با شناسایی افراد و شخصیت های نیازمند به کمک های مالی با رساندن پول آنان را تشویق به گرویدن به وهابیت می کند.
از سوی دیگر، دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی سعودی که چندی است با هدف تحریک افکار عمومی جهان عرب و اسلام علیه ایران با پرداخت پولهای کلان به روزنامه نگاران عرب آنها را به نوشتن مطلب علیه جمهوری اسلامی تحریک می کنند پس از اغتشاشات اخیر در تهران این اقدامات را گسترش و ابعاد تازه ای به آن داده‌اند. عدم کارآیی نظام اسلامی شیعی و تفکر ولایت فقیه از محورهای مهم این تلاشهاست که مطبوعات مصر، اردن و نشریات عربی در آمریکا و انگلیس درصدر این اقدامات و حملات علیه ایران هستند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/5/26
نظر
مادر «محمود احمدی نژاد» در مورد این نامگذاری گفته: «رییس جمهور ایران، سیاست هایش، هوش و شیرینی اش را دوست دارم.»

یک خانواده مسلمان ساکن شهر سنت پترزبورگ روسیه فرزند ذکور خود را به نام «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران نامیدند و هم اکنون شناسنامه این کودک نیز صادر شده است .

به گزارش بولتن، سایت اینترنتی «ریانووستی» به نقل از وب سایت «تاتار کمیونیتی» نوشت: «محموداحمدی نژاد» ششمین فرزند پدری بنگلادشی و مادری روس است .
مادر «محمود احمدی نژاد» در مورد این نامگذاری گفته: «رییس جمهور ایران، سیاست هایش، هوش و شیرینی اش را دوست دارم.»

رنات والیف رییس سازمان اسلامی محلی «مکه» نیز دیروز اطلاع داد: شناسنامه و گواهی تولد نوزاد در حال حاضر صادر شده و این نوزاد با این نام نادر، ششمین فرزند این خانواده مسلمان محسوب می شود .

وی به نقل از مادر محمود احمدی نژاد، کودک تازه متولدشده سنت پترزبورگی، گفت: اگر قرار بود از اینجا نقل مکان کنم، از زندگی کردن در ایران امتناع ندارد .

وی تاکید کرد: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشوری است که از هیچ کس جز الله هراسی ندارد

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/5/25
نظر
روزنامه آلمانی در گزارشی از فعالیت جاسوسان سازمان "سیا" در این کشور نوشت که ماموران این سازمان در آلمان اواخر دهه 80 میلادی با یک اشتباه فاحش باعث لو رفتن یک شبکه جاسوسی سیا در ایران شدند.

به گزارش روزنامه"زودویچه سایتونگ"،یک کارمند سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" اواخر دهه80 به تمام ماموران خود در ایران از یک پستخانه، با یک آدرس و با یک دستخط نامه ارسال کرده بود که این اقدام باعث لو رفتن این شبکه و دستگیری اعضای آن شد.

این روزنامه همچنین نوشت: حدود 120مامور سازمان سیا در آلمان فعال هستند و رفتار آنان با این کشور همانند حیات خلوت خودشان است.

"هانس لاین دکر" در این مطلب نوشته است: آلمان همچنان منطقه عملیاتی سرویس اطلاعاتی آمریکا محسوب می شود و این فعالیت ها بیشتر اوقات بدون اطلاع مقامات در برلین انجام می شود.

در این مطلب آمده است: "سیا" در گذشته حتی از دولت آلمان نیز جاسوسی کرده بود و به همین دلیل برلین در سال 1997 از سفارت آمریکا خواست تا یکی از ماموران خود را که با عنوان دبیر دوم فعالیت می کرد و از وزارت اقتصاد جاسوسی کرده بود، به آمریکا باز گرداند.

به نوشته این روزنامه، ماموران سیا به مرکز ضد ترور دولت آلمان در برلین دسترسی داشته و در سفارت آمریکا در برلین و کنسولگری های این کشور در مونیخ و فرانکفورت کار می کنند. مرکز فنی فعالیت های سیا در اروپا به مدت زیادی درفرانکفورت قرار داشت.

در ادامه این مطلب آمده است: آلمان در مجموع مکانی تدارکاتی برای عملیات سیا در عراق ، افغانستان و سایر کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی محسوب می شود. حتی سازمان جاسوسی آمریکا در سال 2007 در یک افتضاح سیاسی بزرگ در آلمان دخالت داشت و دادگاهی در شهر مونیخ دستور دستگیری 13 مامور سیا را که مظنون به ربودن یک شهروند این کشور به نام "خالد المرزی"درمقدونیه و انتقال وی به افغانستان بودند، صادر کرد.

به نوشته این روزنامه، اگر چه برلین در نهایت تلاش خود را برای استرداد این ماموران متوقف کرد ولی مسئله"المرزی" باعث توجه رسانه ها به ربودن افراد مظنون به همکاری با گروههای تروریستی توسط سیا و بازجویی و شکنجه آنان درکشورهای ثالث شد و به تنش میان برلین و واشنگتن انجامید.