مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/7/17
نظر
شیپورچی سیاسی نوشت :دوتا جوک سیاسی هست که می‌گه: طرف رو توی بحثای سیاسی راه نمیدادن، سراغ مجلس ختم‌ها رو می‌گرفت!!. یکی هم رفت تو عروسی، بهش گفتن: شما فامیل عروسید یا داماد؟ گفت: من خبرنگار... هستم، اومدم حواشی رو ثبت کنم. الان هم بعضی از این دوم خردادی‌ها که از سال 84 تا الآن بیکار شدن و کار و زندگیشون شده خط و نشون کشیدن برای دموکراسی و عقلانیت و ...  یه سرگرمی خوب پیدا کردن که اونهم حضور تو مراسم‌های ختمه. البته این بنده خداها مجالس ختم مهم و زیادی داشتن که مردم برای عرض تسلیت بهشون تشریف می‌آوردن تو صحنه: مجلس ختم شادروان اصلاحات در 3 تیر 84- مجلس ختم با شکوه روانشاد آقازادگی در 22 خرداد 88 و.... تا باشه از این ختم‌ها باشه! اینقدر هم تو این مراسم‌های ختم اشک می‌ریختن که وزارت کشور بهشون توصیه کرد اسمتون رو بذارید «‌بنیاد باران»! اینقدر هم تو مجالس ختم شرکت کردن که برای بعضی‌هاشون مثل م‌.موسوی و م.کروبی  و م .خاتمی فرق نداره که تو مجلس ختم آدم زنده شرکت کنه یا مرده! به هر حال الآن بره خوبه، شاید موقع مرگش فرصت نشه بره! بعضی از این سایت‌های خبری هم که نون خبریشون به وجود مشاییه، دیگه هیچ کار درست و حسابی ندارن! خداخدا می‌کنن یکی بمیره تا برن تو مجلس ختمش خبرسازی کنن! توصیه می‌کنم از این به بعد تو آگهی‌های ترحیم سیاسیون بنویسن: مراسم ختم پدر فلانی با حضور با شکوه خبرنگاران و عکاسان سایت‌های مصیبت زده و...! اینا تو این مجالس ختم یکی که وارد می‌شه، مثل آدم ندیده‌ها به سمتش حرکت می‌کنن و با فلاش دوربین طرف رو کور می‌کنن!
شیپورچی توصیه می‌کنه که از این به بعد عزیزانی که می‌خوان دولت وحدت ملی و... از این کارا انجام بدن، بهترین جا همین مجلس ختمه. کسی هم بهتون شک نمی‌کنه که برای عرض تسلیت اومدید یا عرض ارادت! وحدت از شما، مجلس ختم سایرین!

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/7/15
نظر

امام جمعه اردکان گفت: شایعاتی که در شهرستان درباره تغییر حوزه انتخابیه ونماینده مستقل و عدم پیگیری از جانب ما واقعیت ندارد و یک مقدار افراد خود را کنترل نمایند. به گزارش روز جمعه ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین"سید محمد حسینی" در نماز جمعه امروز اردکان که با حضور "آیت الله وافی" نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری و تولیت مسجد جمکران برگزار شد، افزود: افرادی که در جامعه شایعه پراکنی می کنند بدانند در مقابل خدا مسئولند و هر چه به فکرشان رسید حق ندارند به زبان بیاورند.
وی اضافه کرد: در مدتی که به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شده ام دو سفر به تهران داشته ام یکی در خصوص محدوده مرزی و دیگری حوزه انتخابیه بوده است.
امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان یزد جمعی به دکتر احمدی نژاد اعتراض کرده بودند که چرا استان یزد و صدوق با جمعیتی بالا یک نماینده و شهرستان اردکان با جمعیتی کمتر یک نماینده باید داشته باشد، تصریح کرد: در نتیجه فشاری در ناحیه وزیر کشور بوده و مسئولین پیشنهاد دادند که اردکان نمی توان مستقل باشد و با اتفاق نظری که نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و امام جمعه سابق (دیداری) در جلسه ای با هم داشتند به توافق رسیدند که اردکان و صدوق یک حوزه انتخابیه شود ،هر چند مسئولین در تلاش بودند که این حوزه مستقل باشد.
حسینی ادامه داد: اخیرا بعضی نمایندگان بحثی را عنوان کرده بودند که بنا بود حوزه انتخابیه تغییر کند و شرایط بدتر از این برای شهرستان مطرح شده بود که لازم می بینم اینجا مطرح نگردد و جناب آقای" تابش "به من اطلاع دادند و از من خواستند که سفری به تهران داشته باشم و با نمایندگان و کمیسیون مجلس صحبت کنم تا پیشنهادات بدتر از این نشود .
امام جمعه اردکان افزود: در آن سفر از نمایندگان خواستیم که فقط جمعیت این شهرستان را مدنظر قرار ندهند و به وسعت این شهرستان که خیلی زیاد است توجه نمایند چرا که امدادرسانی و رسیدگی به مردم این منطقه کار ساده ای نیست و حتی گفتیم بعضی شهرستان ها مستقل هستند و حداقل همان چیزی که قبلا از طریق وزارت کشور و استانداری مطرح شده است باشد و بیشتر از تجاوز نشود.
وی از مردم خواست که برای دانستن حقیقت به دفتر وی مراجعه و یا حتی تلفن بزنند و مستقیما با امام جمعه صحبت نمایند.
امام جمعه اردکان خود را موظف به دادن پاسخ به سئوالات همه مردم دانست .

نکته : آقای نماینده اردکان پاسخ دهد.

آیا آقای تابش در موضوع الحاق صدوق به حوزه انتخابیه اردکان ، دعوت از مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه فعلی،فرماندار ، شورا و شهردار و ترتیب دادن جلسات مشورتی را به عنوان یک تاکتیک برای دفع تقصیر از خود به کار گرفته است و به اصطلاح می خواسته برای این مشکل شریک داشته باشد.(در عین حالی که بر اساس نظر امام جمعه فعلی طبق خبر منتشر شده در ایرنا ، موضوع الحاق اتفاق نظر فرماندار،نماینده و امام جمعه قبلی بوده است)...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/7/15
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/7/15
نظر

این یکی دو روز موضوع بسیار مهمی نظرم را به خود جلب کرده و اگر با نگاهی با تدبر در سطح جامعه شهری اردکان و وضعیت ظاهری بانوان اردکانی دقت نمایید به راحتی می توان به این نتیجه رسید که قریب به 15تا20 درصد از بانوان  اردکانی الاصل که در حال تردد در معابر عمومی و بازار و اماکن عمومی می باشند ، در نوع پوشش خود که غالب پوششی کامل هم می باشد از چادر استفاده نکرده اند.

بانوان راکب سواری های شخصی که اغلب در حین رانندگی چادرشان را به راحتی از سر می اندازند که این هم شده یک معضل بسیار ناهنجار و باید بانوان اردکان و مردان غیرتمندشان در این باب تجدید نظری جدی بنمایند چرا که  اولا باید با چادر رانندگی کردن را تمرین نمایند و سعی کنند چادر را رها ننمایند دوما اگر قرار است به  بهانه  دست و پا گیر بودن چادر در حین رانندگی ، چادر از سر بیفتد ، لازمه اش این است که ظاهر زن راننده به نحو شایسته ای پوشیده و مستور باشد .

ولی در این نوشتار ، بانوان پیاده و رهگذر خطاب اصلی این مبحث مباشند.

حال باید این سئوال را مطرح کرد :

کدام غفلت ؟ کدام تهاجم ؟ کدام عامل ؟ در حال ربودن چادر از سر زنان و دختران اردکانی است؟

آیا توسعه آموزش عالی در اردکان  و حضو ردانشجویان با نوع پوشش نامناسب ، چادر را از سر زنان اردکانی ربوده است؟

آیا توسعه صنعتی و حضور مهاجرین با فرهنگ و آداب پوشش متفاوت ، چادر را از سر بانوان اردکانی می رباید؟

مگر چادر نماد مقدس دینداری و نجابت بانوان اردکانی نبوده و نیست؟

غیرت مردان اردکانی را چه شده است که زنان و دختران خود را بدون چادر در کوچه و خیابان می گردانند؟

شاید بسیاری از دوستان و خوانندگان عزیز ، دیدگاه مرا در این مورد متحجرانه! بدانند!

شاید خیلی ها پیام بگذارند ، که از دنیا عقب هستم و باید نگاهی به وضعیت پوشش در شهرهای بزرگ بیندازم!

شاید برخی ، شعار بسیار تنفر آمیز " انتخاب بد و بدتر " را عنوان کنند!

ولی حرف من این است: دختر و زن اردکانی بدون چادر یعنی زنگ خطری بزرگ برای اردکان دارالایمان.

در این قسمت ، روی صحبتم با مسئولین نیست ؟! روی صحبتم با شما مردم غیرتمند اردکانی است!

آیا می دانید روزگاری در اردکان ما و در دوران کشف حجاب رضا خان ملعون ،بانویی آزاده و مومنه اردکانی برای حفظ چادرش جان خود را از دست داده ؟

پدران ما ، اجداد ما ، در آموزش و ترویج چادر چه نظری داشتند؟

به چه قیمتی حاضریم گوهر ارزشمند ناموس خود را از دست بدهیم ؟

بانوان شریف اردکان که همیشه دوشادوش مردان غیور این دیار در عرصه های دینداری و ولایتمدای شهره بوده اید: آیا روشنفکر بودن ، متمدن بودن ، با کلاس بودن ، شان و مقام داشتن ، به برداشتن چادر از سر می باشد؟

و اما روی بعدی صحبت با مسئولین محترم است.

عزیزان ! حذف چادر از سر زنان و دختران اردکانی یعنی آینده ای فاجعه بار برای اردکان.

شما عزیزان که در خصوص موضوع حجاب دانشجویان این همه جلسه می گذارید و سرمایه گذاری و صورتجلسه و همایش و ... و تا به حال این همه فعالیت و هزینه هیچ افاقه ای هم نکرده است ، خواهشمند است حداقل در موضوع حجاب بانوان اردکانی از الان شروع کنید و اقدامات پیشگیرانه انجام دهید ، که البته مغفول نماند ، اولین اقدامه پیشگیرانه تصحیح وضعیت پوشش دانشجویان و مهاجرین در اردکان است که فرهنگ غلط و مطرود بد حجابی را ترویج می دهند.

یک  نمونه کوچک :

اولین طرحی که در ذهن برای مشکل فوق شکل می گیرد ( البته طرح کلیشه ای ولی باز هم به همین راضی هستیم) ، تبلیغات و اطلاع رسانی میدانی است ! همه می دانیم که پایه های تبلیغاتی سطح شهر در اختیار شهرداری و به بخش خصوصی واگذار شده است ، باز هم می دانیم که یکی از وظایف اصلی شهرداری ها اجرای برنامه های فرهنگی می باشد ، لذا شایسته است از در آمد تعدادی از پایه های تبلیغاتی صرف نظر شود و کسری از این پایه ها به تبلیغ و ترویج چادر اختصاص داده شود. و در جایجای شهر اردکان تذکر به داشتن چادر و ترویج آن در معرض دید بانوان قرار گرفته باشد.

بهتر است تبلیغات در موضوع حجاب هم به سمت و سوی تشویق و با نگاهی مثبت باشد.

شعارهایی مانند:دورد بر با حجاب – با حجاب ها فرشته اند – ...

باید شهر اردکان یک صدا مبلغ و مروج چادر باشند که این مهم می تواند مشکل بد حجابی دانشجویان را نیز کمی برطرف نماید.

در اینجا از تمامی صاحب نظران و همشهریان گرامی در خواست می شود نسبت به ارائه نظرات و پیشنهادات و طرح های فرهنگی و اجتماعی خود برای حل این معضل فرهنگی و اجتماعی اقدام نمایند. اردکان نیوز آمادگی کامل خود را برای درج نظرات و طرح های شما عزیزان اعلام داشته و حاضر است فضایی برای بحث و تبادل نظر در این موضوع در همین وبلاگ ایجاد نماید .

نظر همسر مقام معظم رهبری:بهترین پوشش برای خارج از منزل،چادر،میباشد


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/7/14
نظر

تذکر پیش ازدستور: علی رغم ضعفها و کمبودها و نواقصی که در دولت دهم به چشم می خورد و شایعاتی که گاها بوی صحت از آن بر می آید...

در سفر اخیر دکتر احمدی نژاد به استان همدان و استقبال عظیم مردمی از ایشان در شهرستانها ، سئوالی در ذهن متبادر می شود :

چرا ؟؟؟ انعکاس وسیع و مبسوط و درج گزارش تصویری از استقبال گرم و پرشور مردم شهرهای مختلف استان همدان از رئیس جمهوری در اغلب سایتها و خبرگزاریها ( اعم از چپ و راست ) کم رنگ است ؟؟؟

انتظارش رانداشته اند ؟

همه تلاشها برای تخریب کامل دولت به ثمر ننشسته است؟

مردم همدان  نقشه های مخالفان دولت رابر آب کردند؟

اینها یی که آمده اند به استقبال رئیس جهمور ، یا پول دریافت کرده اند یا به هوای ساندیس آمده اند؟

اینهایی که آمده اند مردم نیستند ؟

اینهایی که آمده اند به زور سرنیزه و با وعده ناهار آمده اند؟

اینهایی که آمده اند دانش آموزان مدارس هستند که برای فرار از کلاس درس آمده اند حالی ببرند؟( در تصاویر منتشر شده که هم جوان هست و هم نوجوان و هم میانسال و هم پیر ، یعنی آموزش و پرورش و مدارس به تازگی در همدان تاسیس شده که همه مردم از همه اقشار سنی تحصیل را از هم اکنون آغازکرده اند)

اینهایی که آمده اند کارمندان ادارات هستند که برای گرفتن تشویقی آمده اند؟( مگر هر شهرستان چند نفر کارمند دارد؟)

این سیلی که به خروش آمده از کدامین باران بهاری است؟


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/7/14
نظر

 

کیهان : محمد خاتمی سهامدار بانک سامان نیست (خبر ویژه)

در تکذیب خبر مربوط به سهامدار بودن خاتمی در بانک سامان توسط کیهان ، بازهم به دریافت مبالغ کلان برای فتنه 88 توسط خاتمی و دیگر سران فتنه تاکید شده است :

گفتنی است در جریان فتنه 88، مبالغ هنگفت و کلانی از سوی سران فتنه و برخی دیگر از عوامل آن هزینه می شد که بخشی از آن منشاء بیرونی داشت. به عنوان مثال مطابق شواهد موجود دفتر کروبی هفته ای 40 میلیون تومان سهمیه داشت و موسوی و خاتمی نیز هر کدام مبالغ مشابهی دریافت و هزینه می کردند! که بخش درخور توجهی از این مبالغ کلان دریافت شده از منابع بیرونی کماکان در اختیار سران فتنه است، اما علی رغم آن که خیانت سران فتنه و همراهی آنها با دشمنان بیرونی و نیز دریافت کمک های مالی کلان از برخی سران دیکتاتور عرب و شماری از کشورهای غربی قابل انکار نیست و در اعتراف مستند تعدادی از متهمان بازداشت شده به آن اشاره شده است ولی با این همه، تاکید می کنیم آن بخش از خبر ویژه کیهان که در آن به سهامدار بودن محمد خاتمی در بانک سامان اشاره شده بود اشتباه بوده و از این روی خطای یاد شده را قابل پوزش می دانیم.

نکته اول:کیهان شهامت این راداشت که از خطایی که کرده عذر خواهی کند ولی بسیاری از سران و حامیان فتنه خطایی به بزرگی فتنه 88 داشتند و دریغ از عذر خواهی از محضر مقدس ملت و نظام

نکته دوم : چه زیرکانه متن نوشته این کیهان ، از شخص خاتمی عذرخواهی نشده بلکه خطای یادشده را قابل پوزش میداند.

نکته سوم :جالب است در متن خبر عذر خواهی بازهم صراحتا از دریافت مبالغ کلان برای فتنه از سوی خاتمی اشاره کرده که این می رساند که نباید خیانتهای بزرگ رافراموش کرد.

نکته چهارم:شایدکیهان می خواسته به منابع مالی داخلی فتنه 88 برسد که نرسیده و مجبور شده ضمن عذرخواهی موقت به تحقیقاتش برای یافتن سرنخهای حمایتهای مالی به اهداف خیانتکارانه خاتمی ادامه دهد.

نکته ... زیاد است بماند طلبتان...