مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/10/14
نظر

http://www.ilna.ir/uploads/1389-5-13/tabesh05n7.jpgدر پی دیدار اخیر فراکسیون اقلیت با خاتمی و درج خبری در این باره در روزنامه کیهان با عنوان «نمایندگان دیدارکننده با خاتمی چه کسانی بودند؟» فراکسیون مذکور روز یکشنبه با تشکیل جلسه ای اضطراری به این خبر واکنش نشان دادند.به گزارش خبرنگار امور مجلس کیهان، در نشست فوق برخی از اعضای فراکسیون اقلیت به شدت از انتشار اسامی دیدارکنندگان با خاتمی ابراز نگرانی کرده و خواستار رازداری تمامی اعضا در این خصوص شدند.

 خاطرنشان می شود در خبری که روز یکشنبه در کیهان درج شد تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت اساساً حضور خود در دیدار با خاتمی را منکر شدند اما برخی افراد همچون طاهرخانی (نماینده تاکستان)، محمد مهدی شهریاری (بجنورد) و نصرالله ترابی (شهرکرد) از پاسخ صریح در این باره طفره رفتند.


 همچنین سایر اعضای اقلیت نظیر محمدرضا تابش (اردکان)، قنبری (ایلام)، سید حسین هاشمی (میانه)، پیمان فروزش (زاهدان)، کواکبیان (سمنان)، علی اکبر اولیاء (یزد)، سیروس سازدار (مرند و جلفا)، محسنی (بندپی)، موید حسینی صدر (خوی)، اقبال محمدی (مریوان)، محمد مهدی پورفاطمی (دشتستان)، علیرضا محجوب (تهران)، قدرت علیخانی (قزوین)، امین شعبانی(سنندج)، عبدالله کعبی(آبادان)، محسن نریمان (بابل) و عبدالجبار کرمی (سنندج) پاسخگوی تلفن هایشان نبودند.

کیهان در روزهای آتی جزئیات دیگری از دیدار فراکسیون اقلیت با خاتمی منتشر می سازد.

 

 

ترس این افراد از انتشار اسامی شان بیشتر از جهت واکنش های مردمی در حوزه های انتخابیه به حامیان سران فتنه است. اقلیتی ها معتقدند در صورت افشای جزئیات دیدار فوق آنها به شدت در شهرهایشان دچار مشکل شده و در انتخابات آتی مجلس نیز کرسی پارلمان را از دست خواهند داد.


بر همین اساس داریوش قنبری نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون اقلیت در گفت وگویی تلویحاً به ترس و وحشت اقلیتی ها از انتشار جزئیات دیدارشان با خاتمی اذعان کرد.


 وی که با فارس گفت وگو می کرد بدون آنکه اسامی حاضران در دیدار با خاتمی را اعلام کند اظهار داشت: اعضای فراکسیون در جلسه روز یکشنبه مباحثی را در مورد برخی انتقادات که از طرف گروه ها در خصوص دیدار فراکسیون اقلیت با خاتمی صورت گرفت مطرح کرده و تعجب خود را از این مسأله ابراز داشتند.


 قنبری سپس برای کاستن از میزان انتقادهای مردمی به توجیه و تفسیر اظهارات خاتمی پرداخت و مدعی شد: سخنانی که آقای خاتمی در دیدار با فراکسیون اقلیت مجلس بیان کرد در راستای قانون اساسی بود و حرفی خلاف قانون از سوی وی مطرح نشد.


 این درحالی است که خاتمی در دیدار مذکور ضمن حمایت مجدد از اغتشاشگران فتنه ?? به تعیین شرط و شروط برای نظام اسلامی پرداخت.