مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
نظر

در چندین نوبت نامه ای به شرح زیر به اردکان نیوز ارسال شد،هرچند در جواب آن (بنا به مصلحت جالب بود) تعلل صورت پذیرفت ولی اصرار و ارسال مکرر این نامه ما را بر آن داشت تا عین آن رادرج و جوابیه ای ولو کوتاه بر آن بنگاریم...

متن نامه(دوستداران اردکان!!!):   ( با عرض معذرت بخشهای زیادی از نامه  (بنا به مصلحت جالب بود)حذف شده است)

با سلام و احترام خدمت اردکان نیوز

قطعا تاثیر اطلاع رسانی و نقش تبلیغات رسانه ای درقالب وبلاگ خبری اردکان نیوز در بین قشر سیاسی و نخبگان شهر اردکان در ماههای اخیر قابل تامل بوده و می باشدو لذابا توجه به جایگاه خوبی که اردکان نیوز کسب نموده و نگاههای کنجکاو روزانه به سمت آن منحرف می باشد لازم است مواردی مد نظر گرداننده یا گردانندگان آن باشد از جمله:

1-  انتخاب نام اردکان نیوز ، این توقع را ایجاد می کند که روزانه حداقل نیمی ازاخباردرج شده مربوط به حوزه شهرستان اردکان باشد.

2- ابعاد خبر رسانی می بایست از حوزه سیاسی فرا تر رفته و بخشهای فرهنگی و اجتماعی اقتصادی شهرستان رانیز در بر گیرد.

3- سمت و سوی جناحی باید از گردونه خبرها حذف و خبر رسانی ها باهدف اصلاح جامعه از نواقص باشد.

4- مدتی یک سری خبرهایی از اردکان در راستای انتقاد از حوزه های مختلف در این سایت به چشم خورد که بسیار حساس و تبعات و بازتابهای آن قابل تامل و تحسین برانگیز بود(هرچندانتقادهایی هم بر برخی واردبود) مثل(پایین آوردن تمثال رهبری و امام از میدان صدر آباد - تصویر خاتمی در حسینیه ها و مدرسه شرف - تنبیه دانش آموزان دبیرستان شرف - مشکلات کارخانجات اردکان - اخبار طرفداران فتنه در اردکان و...) ولی جالب است در اغلب موارد تکذیبیه یا تغییر در خبر دراین سایت مشاهده گردید که هر عقل سلیمی چنین برداشت می کرد که یا گردانندگان سایت تحت فشار این اخبار را تغییر داده اند یا اینکه مقاصد دیگری در بین بوده یا ... و کم کم این گونه خبرها که مخاطب خوبی هم داشت از گردونه اخبار اردکان نیوزخارج گردید درحالی که انتظار میرفت این امر باجدیت بیشتری ادامه یابد.

5-  6-  7- (با عرض معذرت از نگارنده نامه (بنا به مصلحت جالب بود) به دلیل محرمانه تشخیص دادن سئوالات 5 تا 7از درج آنها معذوریم و آمادگی پاسخگویی خود را به صورت خصوصی از طریق ایمیل یا حضوری اعلام می داریم )

                                                                                                               با تشکر - دوستداران اردکان

جوابیه اردکان نیوز:

1-قبول داریم که نام اردکان نیوز برازنده این وبلاگ خبری نیست (شرمنده اردکانیهای  عزیز ... بضاعتمان همین است ... هم اکنون به یاری اهل قلم و خبر نیازمندیم...)

2- علی رغم روحیه سیاسی اردکان نیوز سعی شده خبرهای غیر سیاسی هم داشته باشد...انشاء الله

3-خبر سیاسی بدون سمت گیری جناحی !!!... می شود ؟ در ضمن بارها دراردکان نیوز درج شده که مبنای ما ولایت و ولایتمداری است ... خط و ربطهای سیاسی را تا وقتی  تابع هستیم که در مسیر ولایت باشند.

4- در خصوص خبرهای اردکان و بعضا انتقاد از مسئولین و عملکردها و ... هر چند می خواستیم بند 4 را هم  (بنا به مصلحت جالب بود)مانند 5و6و7 حذف کنیم ولی دوست عزیز بدانید که در اردکان ما ، مسئولین و دست اندرکاران و صاحبان نفوذ با نیت انتقاد پذیری بر پشت میزهایشان ننشسته اند. بارها و بارها اخباری متعدد  در  بیان ضعف  و کاستی در عملکرد مسئولین و صاحبان قدرت و ثروت و نفوذ درج شده و با واکنش تند و خشن آنها رو برو شده است .

 برخوردهای زننده و دور از شان

تهدید و ارعاب

نصحیت های پدرانه از گوشه و کنار

توصیه های بزرگان شهر و استان که مصلحت شهر و استان و کشور راخیلی بهترو بیشتر ازما جوانترها می شناسند

مصلحت اندیشی ها(بنا به مصلحت جالب بود)

رگبار پیامکها و تماسهای تلفنی

همه و همه ... و در نهایت بی تاثیر بودن درج اخبار انتقادی (بنا به مصلحت جالب بود) ما را بر آن داشت تا فتیله انتقاد از مسئولین و پشت میز نشین ها و صاحبان قدرت و ثروت و نفوذ را پایین بکشیم... باز هم  (بنا به مصلحت جالب بود)

دوست عزیز بیا و بی خیال ضعف ها و کاستی های بزرگان شویم ...

چرا که اگر در مقام انتقاد ضعف های سیستم اداری و مسئولین را برملا نمایی  به جای حذف عیب و نقص ، عوامل برملا شدن عیب و نقص را حذف خواهند نمود...بماند...

اگر قرار باشد برای درج هر خبری از قبل از مسئولین ذیربط هماهنگ شود(نکته اساسی انتقادی و درخواستهای متعدد مسئولین ذیربط ) که این نشد وبلاگ خبری ... ما که روابط عمومی ادارات دولتی و موسسات و شرکتها نیستیم که هرآنچه باب تبع اقایان باشد بنگاریم ... و به محض کسب خبری وظیفه امان این باشد که مسئولین ذیربط هماهنگ کنیم وخبر را طوری درج نماییم که به گوشه قبای هیچ احد الناسی برنخورد و ایضا (بنا به مصلحت جالب بود)هم باشد.

و ختم کلام : گوشه قبای آقایان آنقدر پهن و گسترده و حساس می باشد که کوچکترین تلنگری آسایش و راحتی را بر هم زده و خواب ازچشمان خمار آلودشان خواهد گرفت...

تازه ما خودمان سراپا عیبیم ... رطب خورده منع رطب کی کند...